سرمایه‌گذاری رمزارزی اینتل در کوین‌ بیس

اینتل سهام کوین بیس را خرید
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰

شرکت اینتل که یکی از غول‌های تکنولوژی محسوب می‌شود، به جمع سرمایه‌گذاران رمزارزی پیوسته است. اینتل بزرگترین تولید‌کننده میکروچیپ‌های کامپیوتری در دنیاست و نقش موثری در توسعه تکنولوژی جهان داشته است. این شرکت به تازگی اقدام به خرید سهام صرافی کوین‌ بیس کرده و وارد دنیای رمزارزها شده است.

به گزارش کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) شرکت اینتل ۳۰۱۴ سهم از سهام صرافی رمزارز کوین‌بیس را خریداری کرده است. سهام کوین‌بیس از فروردین ماه در بازار بورس سهام نزدک خرید و فروش می‌شود و این مسئله سبب شده بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری به سرمایه‌گذاری رمزارزی علاقه‌مند شوند. 

هر سهام صرافی کوین‌بیس ۲۶۱/۲۵ دلار ارزش دارد. شرکت اینتل حدود ۷۸۷۰۰۰ دلار از سهام صرافی رمزارز کوین‌بیس را خریداری و نگهداری می‌کند.

این غول فناوری در بیانیه خود آورده که در ابتدای تیر ماه اقدام به خرید و سرمایه‌گذاری در سهام کوین‌بیس کرده است. به گزارش شبکه خبری بارونز (barrons) و به نقل از سایت دیکریپ (decrypt)،‌ اینتل پیش از اینکه سهام صرافی کوین‌بیس عمومی شود قصد داشت در این صرافی سرمایه‌گذاری کند. این شرکت پیشرفته در زمینه فناوری با عمومی شدن سهام صرافی کوین‌بیس توانست بخشی از سهام آن را خریداری کند.

به گزارش کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، اینتل بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در شرکت‌های مختلف سرمایه‌گذاری کرده است. سرمایه گذاری اینتل در صرافی کوین‌بیس راهی برای تحولات آینده بازار رمزارزها تلقی می‌شود. به نظر می‌رسد اینتل با توجه به افزایش قیمت رمزارزها در ماه‌های اخیر تصمیم گرفته به این بازار بپیوندد.

زمانی که سهام کوین‌بیس در بازار بورس و سهام نزدک قرار گرفت، قیمت رمزارزها به اوج خود رسید. با لیست شدن سهام کوین‌بیس در نزدک، بسیاری از دارایی‌های دیجیتال به بالاترین قیمت خود در تمام زمان‌ها رسیدند. همچنین بازگشت به روند صعودی بازار دارایی‌های دیجیتال و افزایش قیمت بیت کوین سبب بالا رفتن قیمت سهام کوین‌بیس شده است.

سهام کوین‌بیس در تیر ماه ۲۲۰ دلار معامله می‌شد و اکنون قیمت آن با ۴۳۰ دلار فاصله زیادی دارد. موسسات بزرگ سرمایه‌گذاری در چند ماه اخیر تمایل زیادی به سرمایه‌گذاری در صرافی کوین‌بیس داشته‌اند. کتی وود، مدیرعامل موسسه سرمایه‌گذاری آرک‌اینوست یکی از بزرگترین سهام‌داران صرافی کوین‌بیس است.

به گزارش شبکه خبری cnn، شرکت آرک‌اینوست مالک بیش از ۵/۶ میلیون سهام در صرافی کوین‌بیس است. ارزش سهام‌های شرکت کتی وود از کوین‌بیس بیشتر از ۱/۳ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

نکته قابل توجه درباره سهام صرافی کوین‌بیس افزایش میزان تراکنش‌های ماهیانه آن در دو فصل ابتدایی سال ۲۰۲۱ بوده است. میزان تراکنش‌های ماهیانه کوین بیس از سه ماه اول سال ۲۰۲۱ تا سه ماهه دوم، ۴۴٪ رشد داشته است. گفتنی است در حال حاضر ۶۸ میلیون کاربر تایید شده در این پلتفرم وجود دارد.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.