تلاش خرس‌ها برای کاهش قیمت بیت‌کوین: قیمت BTC تا ۱۷ هزار دلار سقوط خواهد کرد؟

تلاش خرس ها برای کاهش قیمت بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ تیر ۱۴۰۱

بیتستان: معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال در حال اتخاذ رویکردی هستند تا بتوانند وضعیت بیت‌کوین و آلت‌کوین‌های اصلی بازار را بهبود بخشند تا روند صعودی دوباره به بازار بازگردد. این در حالی است که خرس‌ها در تلاشند تا قیمت را به زیر ۱۹ هزار دلار بکشند و اجازه ندهند که این رمزارز مقاومت ۲۰ هزار دلاری را با موفقیت پشت سر بگذارد. تلاش خرس ها برای کاهش قیمت بیت کوین به نتیجه خواهد رسید؟ برای دریافت پاسخ این سوال تا انتها با ما همراه باشید.

همان طور که گفتیم، خرس‌ها (فروشندگان بازار) در تلاش هستند قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال را به ۱۹ هزار دلار برسانند، تا بتوانند کنترل خود بر بازار را بیشتر کنند. تحلیلگران نیز انتظار دارند تا بیت‌کوین قبل از رسیدن به کف قیمتی خود، سقوط شدیدی داشته باشد.

تلاش خرس ها برای کاهش قیمت بیت کوین

با این حال الکس کروگر، اقتصاددان، تاجر و کارآفرین اشاره کرد که حجم معاملات بیت‌کوین در ماه ژوئن به بالاترین حد خود رسیده است. معمولاً، افزایش حجم معاملات در یک روند نزولی نشان‌دهنده این است که کاربران و معامله‌گران در سطوح قیمتی پایین‌تر اقدام به فروش دارایی خود می‌کنند.

کروگر پیش‌بینی می‌کند که اگر بیت‌کوین از الگوی قیمتی سال ۲۰۱۸ پیروی کند، در ماه ژوئیه این سقوط رخ خواهد داد. با توجه به همبستگی بیت‌کوین و S&P 500، معامله‌گران ارزهای دیجیتال باید عملکرد بازارهای سهام ایالات متحده را در هفته آینده زیر نظر داشته باشند، چرا که ممکن است تحت تاثیر جلسه فدرال رزرو ایالات متحده قرار بگیرد.

حال این سوال پیش آمده که آیا بیت‌کوین می‌تواند سطوح مقاومتی را پشت سر بگذارد؟

تلاش‌های فروشندگان بزرگ بازار برای پایین کشیدن قیمت بیت‌کوین

فتیله بلند کندل بیت‌کوین در اول جولای نشان می‌داد که خرس‌ها به فروش دارایی‌های خود در نزدیکی سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ادامه می‌دهند. از این رو موفق شدند که قیمت بیت‌کوین را به زیر ۱۹,۶۳۷ دلار برسانند، اما نتوانستند افت قیمت را تشدید کنند.

تلاش خرس ها برای کاهش قیمت بیت کوین

گاوها در تلاش هستند تا قیمت را به بالای ۱۹,۶۳۷ دلار برسانند. اگر موفق به انجام این کار شوند، بیت‌کوین می‌تواند تا ۲۲ هزار دلار هم رشد کند و روند خود را تا حدودی بهبود ببخشد. در این حالت می‌توان انتظار داشت که قیمت تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه ۲۵,۹۳۸ دلار صعود کند.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی پایین‌تر بیاید، نشان می‌دهد که خرس‌ها همچنان کنترل را در اختیار دارند و تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر ۱۸,۶۲۶ دلار بکشند. در صورت موفق شدن خرس‌ها برای کاهش قیمت، می‌توان انتظار داشت که BTC تا ۱۷,۹۶۰ و سپس تا ۱۷,۶۲۲ دلار هم سقوط کند.

این سطوح برای گاوها اهمیت بسیار زیادی دارند، زیرا اگر قیمت به زیر این سطوح سقوط کند، روند نزولی دیگری شروع خواهد شد. در این صورت بیت‌کوین حتی به ۱۵ هزار دلار هم سقوط خواهد کرد.

تلاش خرس ها برای کاهش قیمت بیت کوین

نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد که خرس‌ها به طور تهاجمی از میانگین متحرک نمایی ساده ۲۰ روزه دفاع می‌کنند. شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه منفی قرار دارد و نشان می‌دهد که خرس‌ها بر بازار کنترل دارند. سقوط بیت‌کوین به زیر ۱۸,۶۲۶ دلار می‌تواند موجب شود که خرس‌ها قدرت بیشتری پیدا کنند.

اگر گاوها قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، این دیدگاه نزولی در کوتاه مدت باطل خواهد شد و بیت‌کوین می‌تواند تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه صعود کند. رد شدن قیمت از این سطح مقاومتی باعث خواهد شد تا این ارز دیجیتال ابتدا به ۲۱ هزار دلار و بعد به ۲۲ هزار دلار برسد.

برای مشاهده قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین و معامله آن، به لینک زیر مراجعه کنید.

معامله بیت‌کوین

منبع: cointelegraph

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.