محدودیت حساب‌های احراز هویت نشده در بایننس

محدودیت برداشت‌های بایننس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 4 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰

صرافی بایننس روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد برداشت از حساب‌ کاربرانی که احراز هویت انجام نداده‌اند به پایین‌ترین سطح خود می‌رسد. بایننس این تغییرات اساسی را در راستای تحولات قانون‌گذاری دانسته است. صرافی بایننس از سوی کشورهای متعددی تحت فشار است و به همین دلیل محدودیت حساب‌های احراز هویت نشده با هدف افزایش فضای تبادل با قانون‌گذاران صورت می‌گیرد.

صرافی بایننس در بیانیه خود اعلام کرده که حداکثر برداشت برای کاربران احراز هویت نشده در این صرافی از ۲ بیت‌ کوین (۷۵,۴۰۰ دلار) به ۰/۰۶ بیت‌ کوین (۲,۲۶۲ دلار) کاهش خواهد یافت. این محدودیت‌ها از ۴ آگوست تا ۲۳ آگوست (از ۱۳ مرداد تا اول شهریور) اجرایی خواهند شد.

این صرافی همچنین با انتشار توییتی نوشت: «مقررات اصلاح حساب‌های کاربری برای بهبود قیمت بیت‌ کوین است.»

بایننس با تاکید بر انجام فعالیت‌های موثری که سبب پیشرفت صنعت بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال می‌شود گفت:‌ «ما به طور مداوم سیاست‌هایمان را بررسی می‌کنیم، زیرا می‌خواهیم مطمئن شویم که از استانداردهای این صنعت پیشی خواهیم گرفت.»

در روزهای ابتدایی این هفته، بایننس شروع به محدود کردن معاملات کاربرانش کرده است. چانگ‌پنگ ژائو،‌ مدیرعامل بایننس این مسئله را برای کاربرانش مفید دانست و افزود: «برای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خود به صورت تدریجی محدودیت حساب‌ها را در چند هفته آینده اعمال می‌‌کنیم.»

بایننس اعلام کرده، به کاربران که تایید حساب Basic را انجام دهند، اجازه برداشت روزانه تا حدود ۰/۰۶ بیتکوین را می‌دهد.  تایید حساب Basic که نوعی فرایند احراز هویت در سایت بایننس است، از شما اطلاعاتی مانند نام، نشانی، کد پستی، تاریخ تولد و دیگر اطلاعات هویتی را می‌خواهد. با این که بایننس برای تایید حساب از شما اطلاعات می‌خواهد، ولی مدارکی را از شما طلب نخواهد کرد. به عبارت بهتر شما برای اثبات صحت اطلاعات خود نیازی به ارسال مدارک ندارید. در نتیجه،‌ اگر به هر دلیلی از ثبت اطلاعات خود سر باز بزنید و از تکمیل فرآیند تایید هویت Basic خودداری کنید،‌ دیگر نمی‌توانید موجودی خود را از صرافی بایننس برداشت کنید. 

تغییراتی که در سیاست‌گذاری تازه صرافی بایننس اعمال می‌شوند، با هدف کمک به قوانین ضد پولشویی و قوانینی چون FATF است. در ماه‌های اخیر قانون‌گذاران کشورهای مختلف نظارت‌های خود را بر روی صرافی‌ها افزایش داده‌اند و حساسیت‌هایی نسبت به رمزارزهای پایدار پیدا کرده‌اند. در دو ماه گذشته بایننس مورد حمله قانون‌گذاران قرار گرفته و فشاری که قانون‌گذاران به این صرافی وارد می‌کنند، نگرانی‌هایی را برای دیگر صرافی‌ها ایجاد کرده است.

هنگ‌کنگ،‌ کانادا، بریتانیا، جزایر کیمن، ایتالیا، لهستان، ژاپن، تایلند و سنگاپور در ماه‌های اخیر محدودیت‌هایی را برای صرافی‌ بایننس ایجاد کرده‌اند. نهادهای نظارتی اروپا و آسیا همچنین مشکلاتی را برای معاملات سهام بایننس ایجاد کردند که باعث شد بایننس معاملات سهام خود را متوقف کند. در همین راستا،‌ این صرافی قصد دارد سیاست‌های خود را به قوانین ضد پولشویی نزدیک کرده و دل قانون‌گذاران را به دست آورد.

البته مشکلی که برای صرافی بایننس اتفاق افتاد تنها مربوط به این صرافی نیست و نهادهای قانون‌گذاران بر دیگر صرافی‌ها نیز سخت گرفته‌اند. این مسائل موجب شد تا صرافی هنگ‌کنگی FTX، درست مانند بایننس برداشت‌های خود را کاهش دهد و محدودیت‌هایی را برای کاربران خود اعمال کند.

چرا تایید حساب Basic در بایننس ضروری است؟

بایننس بزرگترین صرافی رمزارز در جهان از نظر حجم معاملات است. برای اینکه این صرافی به کار خود ادامه دهد و توجه قانون‌گذاران را به خود جلب کند،‌ سیاست‌هایش را تغییر داد و تایید حساب بیسیک را راه‌اندازی کرد. این شرکت از کاربران خود می‌خواهد اطلاعات هویتی خود را اعلام کنند،‌ در غیر این صورت قادر به برداشت از حساب خود نخواهند بود.

این صرافی همچنین به سامانه‌‌ای مانند سایفرتریس متصل است تا حساب‌های مختلف را به راحتی شناسایی کند. این مسئله نگرانی‌هایی را برای کاربران ایرانی به وجود آورده زیرا سامانه‌های هوشمند متصل به بایننس می‌تواند شناسایی کیف پول‌هایی که با حساب‌های کاربران ایرانی مرتبط هستند را راحت‌تر کند.

گفتنی است در این فرآیند تایید حساب به هیچ عنوان نباید از اطلاعات غلط استفاده کرد. اگرچه بایننس از شما مدارک شناسایی نمی‌خواهد اما در صورتی که  اطلاعات اشتباه ثبت کنید، مشکلاتی را متحمل خواهید شد. حتما از خودتان می‌پرسید چه اتفاقی می‌افتد اگر اطلاعات غلط ثبت کنم؟ اگر به هر دلیلی حساب شما مسدود شود و بایننس از شما مدارک هویتی بخواهد، مغایرت اطلاعات لو رفته و شما به لیست سیاه این صرافی وارد می‌شوید.

بایننس در بیانیه خود گفته کم‌کم سیستم تایید هویت را راه‌اندازی می‌کند که از اواخر هفته آینده آغاز می‌شود. اگر این تایید هویت را که نیازمند ثبت بخشی از اطلاعات هویتی و شخصی شما بدون نیاز به ارسال مدرک است، انجام دهید، محدودیت برداشت روزانه شما ۰/۰۶ بیتکوین خواهد بود.در صورتی که به هر دلیلی تایید هویت Basic را انجام ندهید،‌ دیگر اجازه برداشت از حساب بایننس را نخواهید داشت.

با این حال، بایننس هنوز اطلاعات دقیقی درباره مسدود کردن و یا عدم امکان برداشت برای کاربرانی که احراز هویت انجام نداده‌اند را اعلام نکرده است. با این که این موضوع هنوز قطعی نبوده و بایننس نیز به محدودیت اشاره دارد،‌ احتمال این مسئله وجود دارد. 

گفتنی است کاربرانی که تایید هویت انجام داده‌اند، قادرند روزانه ۱۰۰ بیتکوین برداشت کنند. همچنین محدودیت برداشت‌ها در بایننس هر روز راس ساعت ۱۲ شب به روز می‌شود.

 لازم به ذکر است به طور کلی کاربرانی که تایید هویت انجام نداده‌اند، نمی‌توانند ارز فیات را واریز یا برداشت کنند. این موضوع برای کاربران ایرانی قابل استفاده نیست زیرا ارز فیات آن‌ها دلار نیست. در نتیجه کاربران تایید هویت نشده نمی‌توانند بیش از ۰/۰۶ بیت‌ کوین در روز برداشت کنند.

کابرانی که سطح اولیه یا Basic تایید هویت را انجام داده‌اند،‌ تا سقف ۳۰۰ دلار می‌توانند با ارز فیات واریز، برداشت یا خرید رمزارز انجام دهند. کاربرانی که سطح متوسط تایید هویت که نیازمندی‌های آن بیشتر از اطلاعات هویتی ساده است را انجام داده‌اند،‌ می‌توانند تا سقف ۵۰ هزار دلار رمزارز برداشت، واریز یا خرید کنند. محدودیت برداشت برای این دسته از کاربران ۱۰۰ بیتکوین در روز است.

سیستم گزارش‌دهی مالیات بایننس راه‌اندازی می‌شود

بایننس علاوه بر محدودیت برداشت‌ها، امروز چهارشنبه ۶ مرداد از سیستم گزارش‌دهی مالیات خود خبر داد. این سیستم می‌تواند یک نمای کلی از معاملات را شبیه‌سازی کرده و تاریخ ثبت معاملات را ثبت کند. با ایستفاده از این سیستم کاربران می‌توانند مالیات خود را ارزیابی و ریسک خود را مدیریت کنند.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

۴ دیدگاه برای “محدودیت حساب‌های احراز هویت نشده در بایننس

    • آیدا پاک‌رای گفته:

      سلام دوست گرامی ممکنه که سرمایه‌تون رو مسدود کنند؛ در گذشته با اعلام اینکه ایرانی هستید و دیگه از خدماتشون استفاده نمی کنید اجازه می‌دادن سرمایه‌تون رو ظرف مدت زمان مشخصی خارج کنید؛ در حال حاضر مشخص نیست هنوز به این صورت هست یا خیر.

  1. علی گفته:

    سلام من حسابم توی باینسس بلاک شده بود و نیاز به احراز هویت داشت (همیشه هم با وی پی ان انگلیس می رفتم)
    بعدش احراز هویت در سطح بیسیک رو انجام دادم ولی با اسم و آدرس فیک، که بازم در وضعیت بلاک شدنم تغییری ایجاد نشد و بازم اجازه برداشت پول رو نداشتم و ظاهرا باید در سطح بالاتری وریفای کنم.
    حالا سوال من اینه که باتوجه به اینکه اطلاعات سطح بیسیک رو کاملا فیک وارد کردم، میشه به فامیلمون توی انگلیس بگم با اطلاعات و مدارک واقعی وریفای کنه؟
    یا چونکه اطلاعات سطح بیسیک بصورت فیک وارد شده دیگه کار تمومه؟؟!!
    ممنون میشم بهم بگید. چون هرچی بایننس رو زیرو رو کردم هیچ ایمیل و یا قسمت چتی پیدا نکردم که بتونم باهاشون صحبت کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.