صرافی BitMEX، احراز هویت با کارت شناسایی را برای مشتریانش اجباری کرد!

صرفی بیت مکس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹

صرافی ارزهای دیجیتال BitMEX، برای ایجاد یک فضای تجاری مطمئن و امن، قصد دارد که در تاریخ ۲۸ آگوست (۷ شهریور)، یک برنامه برای شناسایی و احراز هویت کاربرانش راه اندازی کند و کلیه مشتریانش را ملزم می‌کند که تا شش ماه آینده اطلاعات کارت‌های شناسایی خود را تکمیل کنند.

 

علاوه بر این آن‌ها یک رقابت تجاری، فقط برای مشتریانی که اطلاعات خود را  تأیید کرده‌اند، راه‌اندازی می‌کنند.

 

BitMEX در سال ۲۰۱۴ تاسیس شد و پس از آن به یکی از بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان تبدیل شد. پیش از این در این پلتفرم، نیازی به شناسایی کاربر و احراز هویت نبود.

 

بن رادکلیف (Ben Radclyffe)، مدیر بازرگانی BitMEX، به Cointelegraph گفت که همه مشتریان این صرافی باید مراحل تأیید هویت را تا ۱۲ فوریه ۲۰۲۱ (۲۴ بهمن ۱۳۹۹) تکمیل کنند:

 

«فرآیند تایید هویت کاربر در لیست کارهایی است که باید انجام دهیم، زیرا برای ایجاد یک صرافی مقیاس پذیر، مسئول، سازگار و رو به پیشرفت، این قابلیت لازم است. بلاک چین به ما امکان رشد بیش‌تر در آینده را می‌دهد.»

 

رادکلیف با اشاره به این‌که بسیاری از حوزه‌های قضایی در سراسر جهان، با آیین نامه‌های صریح و روشنی برای صنعت ارزهای دیجیتال روبه‌رو هستند، خاطرنشان کرد که داشتن یک فرآیند تأیید هویت در صرافی، نیازهای عملیاتی جدیدی را برآورده خواهد کرد. این قابلیت همچنین به BitMEX این امکان را می‌دهد تا کاربرهای متنوع خود را بهتر بشناسد و خدماتی متناسب با مشتری ارائه دهد.

 

جزئیات رقابت تجاری که قرار است برای مشتریانی که تایید هویت کرده‌اند در مقیاس بزرگ اجرا شود، طی هفته‌های آینده منتشر می‌شود.

 

به گفته رادکلیف، برنامه تأیید هویت کاربر در صرافی BitMEX، فقط ۵ دقیقه طول می‌کشد. افراد برای تکمیل این فرآیند، چهار مرحله مانند فرآیند احراز هویت صرافی‌های دیگر را طی خواهند کرد و از آن‌ها خواسته می‌شود تا عکس کارت شناسایی و آدرس خود را آپلود کنند. علاوه بر این نیز تعدادی سوالات چند گزینه‌ای راجع به صندوق‌های مالی و تجربه تجارت از کاربران پرسیده خواهد شد.  

وی در ادامه افزود که فرآیند تایید هویت کاربران مشابه سیستم شناسایی که تاکنون وجود داشته است انجام می‌شود، با این حال چند ویژگی جدید برای آسان‌تر شدن این فرآیند اضافه خواهد شد. این امر با توجه به این‌که BitMEX، در ۲۲ ژوئن (۲ تیر) برای افزایش ویژگی‌های امنیتی و حسابداری پیشرفته به مشتریان سازمانی خود، برنامه جدیدی ارائه داد، ضروری به نظر می‌رسد.

تایید هویت و شناسایی اجباری ممکن است برای عده‌ای خوشایند نباشد اما این قابلیت اعتماد به یک صرافی را افزایش می‌دهد. 

 

Cointelegraph در ماه مارس (اسفند ۱۳۹۸) ، گزارش داد که این صرافی به مدت ۲۵ دقیقه در حالت آفلاین قرار گرفت و برای بسیاری از افراد جامعه کریپتو این شبهه ایجاد شد که در پشت پرده، اتفاقات ناخوشایندی در حال رخ دادن است.

اخیرا مقداری از ارزهای به دست آمده از هک توییتر که در ۱۵ ژوئیه رخ داد، توسط صرافی BitMEX برداشت شده است.

از این رو،  رادکلیف اظهار داشت که با فراهم شدن فرآیند تأیید هویت، امکان برقراری امنیت مشتری به خصوص در صورت بروز اختلال و یا هک،  بیشتر فراهم می‌شود.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.