رشد ۱۷۳ درصدی بیت کوین گلد به دلیل اشتباه تریدرها!

بیت کوین گلد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰

بیت کوین گلد (BTG) یک هارد فورک از بیت کوین است که به مدت زیادی مورد توجه سرمایه‌گذاران و تریدرها قرار نگرفته و تقریبا به دست فراموشی سپرده شده بود. این رمزارز در سال ۲۰۱۷ یعنی در سالی که چند هارفورک دیگر از بیتکوین متولد شدند، ایجاد شد.

 اخیرا تریدرها به دلیل خرید اشتباه، منجر به رشد ۱۷۳ درصدی این آلت کوین در طول یک هفته شده‌اند. بر اساس گزارش‌ها در روز جمعه قیمت BTG به ۱۱۳ دلار رسید و این رقم بالاترین قیمتی است که این رمزارز پس از فوریه ۲۰۱۸ (بهمن ۱۳۹۶) به آن رسیده است.

دلیل رشد ناگهانی BTG چه بود؟

در روز سه شنبه یک بانک سرمایه‌گذاری به نام BTG Pactual برای راه‌اندازی صندوق جدید بیت کوین و همکاری با صرافی جمینی دوقلوهای وینکولوس به نتایج خوبی رسیدند و به عملی‌ کردن این برنامه نزدیک‌تر شدند.

بانک نام برده شده هیچ ربطی به بیت کوین گلد ندارد اما به دلیل تشابه اسمی با نام اختصاری بیت کوین گولد (BTG)، سرمایه‌گذاران دچار اشتباه شدند و به صورت گسترده اقدام به خرید این رمزارز کردند که منجر به رشد ۱۷۳ درصدی آن شدند.

پس از انتشار خبرهای همکاری صرافی جمینی با این بانک، تقاضا برای بیت کوین گلد ناگهان افزایش یافت و این واکنش‌های هیجانی نشان می‌دهد که شناخت و آگاهی مردم نسبت به صنعت کریپتو هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد.

بیت کوین گلد

همان‌طور که گفته شد بیت کوین گلد یکی از چند هارد فورک بیت کوین است که در سال ۲۰۱۷ ایجاد شد، یعنی همان سالی که بیت کوین کش (BCH)،  بیت کوین دایموند (BCD) نیز ایجاد شدند. برخلاف بیت کوین، فورک‌های آن موفقیت چندانی کسب نکردند. به عنوان مثال علی‌رغم جایگاه نسبتا خوبی که بیت کوین کش‌ در آلتکوین‌ها کسب کرده است، وقتی با بیتکوین مقایسه می‌شود ارزش چندانی ندارد.

توجه داشته باشید که خرید بیت کوین گلد، بیت کوین کش یا هر رمزارز دیگری که نام بیت کوین را یدک می‌کشد اما دارای نماد BTC نیست، به این معناست که شما یک آلتکوین خریده‌اید نه بیتکوین.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.