قرار گرفتن شبکه بیت‌کوین، در امن‌ترین حالت خود

رکورد جدید هش ریت شبکه بیتکوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ تیر ۱۳۹۹

هش ریت بیت کوین اخیرا به بیش از ۱۲۵ اگزاهش بر ثانیه، یعنی یک سطح بالای جدید رسیده است که نشان می‌دهد شبکه این رمزارز محبوب‌، اکنون در قوی‌ترین حالت ممکن خود است.

افزایش هش ریت شبکه بیتکوین، به معنی افزایش حضور ماینرها در این شبکه است؛ به این معنی که افراد بیشتری روی درستی تراکنش‌ها نظارت دارند و شبکه امنیت بیشتری دارد.

انتظار می‌رود که افزایش هش‌ ریت شبکه در تنظیم سختی بعدی موثر بوده و باعث افزایش سختی شبکه شود. نزدیک‌ترین تنظیم سختی، روز ۱۳ جولای (۲۳ تیرماه) انجام می‌شود.

نمودار هش ریت شبکه بیت کوین

 

با اتفاق افتادن هاوینگ سوم بیتکوین و کاهش ۵۰ درصدی پاداش استخراج این ارز دیجیتال، بسیاری از منتقدان اعلام کردند که دیگر عملیات ماینینگ سودآور نیست و بهتر است که ماینرها دستگاه‌‌های خود را خاموش کرده و به خانه‌های خود برگردند. با این حال، به نظر می‌رسد روند نزولی سودآوری استخراج به پایان رسیده و ماینرها دوباره در حال بازگشت به شبکه هستند.

 

مدیر توسعه بازار شرکت Kraken، دن هلد (Dan Held) نیز اظهار کرده است، نگرانی‌های موجود راجع به کاهش محبوبیت و از بین رفتن شبکه بیت کوین، اکنون به انتها رسیده است.

از طرفی در ماه آوریل (فروردین)، شرکت بیت‌مین (Bitmain)، جدیدترین دستگاه‌های ماینینگ خود، با قدرت هش ۱۱۵ تراهش بر ثانیه را وارد بازار کرده است.
بنابراین در حال حاضر بهتر است که ماینرها برای بالا بردن قدرت هش خود و استخراج بیت کوین بیشتر، دستگاه‌های اسیک (ASIC) بیشتر و جدید‌تری خریداری کرده و سرمایه‌گذاری خود را افزایش دهند.

انتظار می‌رود که آخرین هاوینگ رخ داده در اردیبهشت ماه سال جاری و تغییر هش ریت شبکه، به افزایش قیمت بیت کوین منجر شود.
هفته گذشته وب‌سایت خبری U.Today گزارشی را منتشر کرد که نشان می‌داد پارامتر ارزش انرژی بیت کوین (Bitcoin’s energy value)، که برای تعیین ارزش ذاتی شبکه این رمز ارز مورد استفاده قرار می‌گیرد، به بیش‌ترین مقدار سالانه خود رسیده است. پس از آن نیز در تاریخ ۱۲ جولای (۲۳ تیر ماه)، یک سیگنال افزایش قیمت برای رمزارز برتر بازار تایید شد. با این حال، بررسی داده‌های قبلی نشان می‌دهد که در عرض ۱۰ ماه پس از وقوع دو هاوینگ قبلی در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ میلادی، بیتکوین رشد قیمت قابل توجهی داشته است.

برای مشاهده منبع اصلی خبر اینجا کلیک کنید.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.