نمودارهای HODL از افزایش دوباره قیمت بیت کوین پرده برداری می‌کنند

افزایش قیمت بیت کوین با hodl
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰

عرضه و تقاضا دو فاکتور اصلی در تعیین قیمت پول و ارزهای دیجیتال در کل دنیا هستند. در بحث ارزش گذاری پول و طلا، اگر مقدار عرضه بیشتر از تقاضای بازار باشد، ما شاهد روند نزولی ارزش خواهیم بود که این نیز با توجه به پشتوانه مالی اسکناس‌ها تعیین می‌شود. اما قیمت گذاری بیت کوین بخاطر پشتوانه متفاوت‌تر آن، باعث شده است ارزش گذاری جداگانه‌ای داشته باشند. اما اینبار جنجال عرضه و تقاضا باعث افزایش دوباره قیمت بیت کوین خواهد شد. با ما همراه باشید.

داده‌های امواج HODL نشان می‌دهد که تقاضای بیت کوین از عرضه پیشی گرفته است، که نوید دهنده افزایش دوباره قیمت بیت کوین در آینده است. Deep Dive، خبرنامه بازارهای برتر مجله بیت کوین است. این خبرگزاری این چنین گزارش کرده است:

ما طی چند ماه گذشته پویایی عرضه صعودی بیت کوین را به دقت پوشش داده‌ایم، زیرا معتقدیم این عامل، محرک اساسی قیمت در این بازار است. فرایند درآمدزایی بیت کوین در حالی پیش می‌رود که معامله گران، بیت کوین را با قیمتی خریداری می‌کنند که معتقدند ارزش آن کمتر از HODL است.

این عمل عرضه رایگان موجود در بازار را کاهش می‌دهد و از آنجا که شرکت کنندگان دیگری نیز تمایل به نگهداری دارایی‌ها دارند، بیت کوین کمتری قادر به گردش است. این تحلیل عرضه و تقاضای ساده، به ما می‌گوید که تنها نتیجه این تغییرات، افزایش دوباره قیمت بیت کوین است.

آیا داده‌های HODL، افزایش دوباره قیمت بیت کوین را پیش بینی می‌کند؟

امروز ما برخی از داده‌های اخیر امواج HODL را از نمای نزدیک فعالیت HODLer مرور می‌کنیم.

نمودار افزایش قیمت بیت کوین

در این نمودار مشاهده می‌کنید که درصد عرضه بیت کوین در سه ماه گذشته به کمترین حد خود رسیده است. نمونه دیگر این سیر نزولی در انتهای بازار نزولی ۲۰۱۵ رخ داده است. به عبارت دیگر، ۸۵ درصد از عرضه بیت کوین در حال گردش، در سه ماه گذشته آدرس خود را تغییر نداده است، که در بالاترین حد خود با نمونه مشابه سال ۲۰۱۵ مطابقت دارد. این یعنی سرمایه گذاران مایل نیستند تا دارایی‌های خود را بفروشند که باعث افزایش دوباره قیمت بیت کوین در آینده خواهد شد.

نمودار افزایش دوباره قیمت بیت کوین

همانطور که مشاهده می‌کنید، آخرین عرضه بیت کوین، بیش از ۵ سال پیش به بالاترین حد خود رسیده است و ۲۲٫۷۶ درصد از عرضه در گردش را به خود اختصاص داده است. در حالی که بدون شک برخی از این موارد را می‌توان به سکه‌های از دست رفته نسبت داد ( عرضه نوار بنفش به طور فزاینده‌ای بیش از ۱۰ سال پیش حرکت کرده است) با این وجود این امر به پویایی عرضه در بازار کمک می‌کند.

عرضه سکه‎‌هایی که در بیش از ۱۰ سال جابجا نشده‌اند تقریبا ۲٫۲۵ میلیون BTC است و بخش بزرگی از این سکه‌ها را می‌توان از دست رفته در نظر گرفت، از جمله این سکه‌ها می‌توان به ۱ میلیون تخمین زده شده دارایی ساتوشی اشاره کرد که هرگز حرکت نکرده است. اما به نظر شما افزایش دوباره قیمت بیت کوین حتمی است؟

تحلیل‌های انجام شده در این خبر مربوط به سایت منبع بوده و سیگنالی برای خرید، فروش و یا سرمایه‌گذاری از طرف بیتستان نیست.

قاعده بازی بیت کوین بسیار ساده است:

ما شاهد عرضه یک دارایی پولی در حال ظهور در سطح جهانی هستیم که هیچ کدام از ما تا به حال آن را ندیده بود. فرآیند درآمدزایی بیت کوین فرصتی است که فقط یکبار خود را نشان می‌دهد و از منظر نظریه بازی، تنها انتخاب شما به دست آوردن و HODL بیت کوین است.

منبع: bitcoinmagazine

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.