استخراج‌کنندگان بیت‌کوین رمزارزهای خود را می‌فروشند

فروش بیت‌کوین توسط استخراج کنندگان این رمزارز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰

استخراج‌کنندگان بیت‌کوین پس از کاهش قیمت این رمزارز، سهام و توکن‌های خود را می‌فروشند. بازده به دست آمده از استخراج بیت‌کوین از نوامبر به نصف کاهش یافته و مشکلات زیادی برای استخراج‌کنندگان ایجاد کرده است. برای خواندن جزئیات خبر فروش بیت‌کوین توسط استخراج کنندگان این رمزارز با بیتستان همراه باشید.

استخراج‌کنندگان بیت‌کوین پس از کاهش شدید قیمت این رمزارز دچار کمبود نقدینگی شده و برخی از آن‌ها دست به فروش توکن‌های خود زدند.

اکنون بیت‌کوین در بازار در قیمت حدودی ۴۳۵۰۰ دلار که ۳۳ درصد کمتر از بالاترین قیمت تاریخ یا ATH آن است، معامله می‌شود. باید به این نکته نیز توجه کرد که سود ماینرها کمتر شده ولی هزینه قبوض برق و تجهیزات همچنان پا برجاست و باید پرداخت شود.

داده‌های شرکت تجزیه و تحلیل Glassnode نشان داد که اخیرا استخراج‌کنندگان بیت‌کوین پس از ماه‌ها مالکیت شروع به فروش کرده و به فروشندگان این رمزارز تبدیل شدند.

فروش بیت‌کوین توسط استخراج کنندگان این رمزارز

بر اساس داده‌های شرکت تحقیقاتی Arcane Research، از ۹ نوامبر، بازده حاصل از استخراج یک بیت‌کوین برای دو دستگاه ماینینگ محبوب S9 و S19 حدودا ​​۵۰٫۵ درصد کاهش یافته است.

کاهش ​​۵۰٫۵ دصدی بازده بدان معنا است که بازده سرمایه‌گذاری بیشتر از قیمت خود توکن کاهش داشته و این خود یکی ازدلایل فروش توکن به جای ذخیره آن برای ماینرها است.

داده‌های شرکت تحقیقاتی Arcane Research،

رابطه هش‌ریت و سود ماینینگ

یک از دلایل کاهش سود ماینینگ، افزایش هش‌ریت این رمزارز است. افزایش هش‌ریت در حقیقت رقابت بین استخراج‌کنندگان را بیشتر می‌کند.

باید به این نکته نیز اشاره کرد که افزایش هش‌ریت به این معنی است که دستگاه‌های بیشتری برای رقابت برای یافتن بلوک بعدی فعال شده‌اند. همچنین تایید تراکنش در هش‌ریت به بررسی قدرت محاسباتی تجهیزات کامپیوتری مرتبط است.

طبق گذارش منتشر شده از کوین‌گراف در تاریخ ۱۳ فوریه، بیت‌کوین به یک ATH جدید برای هش‌ریت دست یافته است. هش‌ریت بیت‌کوین در یک روز از ۱۸۸٫۴ اگزاهش در ثانیه (EH/s) به ۲۸۴٫۱۱ EH/s رسید.

هش‌ریت بیت‌کوین از سال گذشته تا به امروز حدود ۵۴٫۳۳ افزایش داشته است و در زمان نگارش این خبر هش‌ریت این رمزارز، بر اساس داده‌های Ycharts حدود ۲۳۲٫۱۹ EH/s است.

استخراج‌کنندگان هولدر

برخی از ماینرهای بزرگ ترجیح دادند که به جای فروش بیت‌کوین، سهام خود را بفروشند. در ۱۱ فوریه، سخنگوی عملیات ماینینگ Marathon Digital Holdings Inc. (MARA) به بلومبرگ گفت:

از اکتبر ۲۰۲۰ شروع به هولدینگ کردیم و از آن زمان تا به امرز حتی یک ساتوشی هم نفروخته‌ایم.

Marathon مجبور شد برای تامین بوجه‌های خود ۷۵۰ میلیون دلار از سهام خود را در کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) فایل کند و به فروش برساند. طبق گزارش Seking Alpha، ماراتون قصد دارد از بخش قابل توجهی از درامد این سهام برای خرید سخت‌افزار و تامین نیازهای پروژه‌های آتی‌اش استفاده کند.

MARA در حال حاضر ۰٫۵۶% کاهش یافته و با قیمت ۲۸٫۲۴ دلار معامله می‌شود.

یکی از تحلیل‌گران شرکت مدیریت دارایی D.A به بلومبرگ درباره فروش توکن توسط ماینرها گفت:

ماینرهای بزرگ ترجیح می‌دهند سهام خود را بفروشند، زیرا سهامداران آن‌ها می‌‎خواهند بیت‌کوین خود را نگه دارند و حتی به فروش آن فکر هم نمی‌کنند.

منبع: cointelegraph

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.