حجم تراکنش‌های بیت‌کوین از امریکن اکسپرس نیز پیشی گرفت

عبور حجم تراکنش‌های بیت کوین از امریکن اکسپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰

گزارش اخیر NYDIG نشان داد که بیت کوین در سه ماهه اول ۲۰۲۱ حجم تراکنش بیشتری نسبت به تمام شبکه‌های کارت اعتباری در کل سال با احتساب تراکنش‌های درون شبکه داشته است. برای خواندن جزئیات خبر عبور حجم تراکنش‌های بیت کوین از امریکن اکسپرس با بیتستان همراه باشید.

عبور حجم تراکنش‌های بیت کوین از امریکن اکسپرس

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که حجم تراکنش‌های سالانه در شبکه بیت‌کوین در سال ۲۰۲۱ از شبکه‌های کارت اعتباری معروف مانند American Express (AmEx) و Discover پیشی گرفته است.

گزارش هفته نامه تحقیقاتی NYDIG نشان می‌دهد که در طول سال ۲۰۲۱ بوسیله‌ی بیت کوین حدود ۳ تریلیون دلار تراکنش انجام شده.

این مقدار تراکنش بیت‌کوین را در جایگاه بالاتری از شبکه‌های محبوب American Express  و Discover قرار می‌دهد. شبکه‌ American Express با ۱٫۳ تریلیون دلار تراکنش و Discover با ۰٫۵ تریلیون دلار تراکنش بعد از بیت‌کوین قرار می‌گیرند.

مقدار تراکنش بیت‌کوین

رئیس تحقیقات جهانی NYDIG، گرگ سیپولارو (Greg Cipolaro) و تحلیلگر تحقیقاتی اتان کوچاو (Ethan Kochav) افرادی بودند که روی این مسئله تحقیق کرده و این گزارش را تهیه کردند.

این گزارشگران در پروسه تحقیقات به این نتیجه رسیدند که شبکه بیت‌کوین در سه ماهه اول ۲۰۲۱ حجم تراکنش بیشتری نسبت به «تمام شبکه‌های کارت اعتباری» داشته است.

در این گزارش گرگ سیپولارو و اتان کوچاو نوشتند که: “به نظر ما این رشد شگفت‌انگیزی برای شبکه پرداختی است که به تازگی تولد ۱۳ سالگی خود را پشت سر گذاشته است.”

American Express اولین کارت خود را در سال ۱۹۵۸ و Discover در سال ۱۹۸۵ صادر کرد.

با این حال، شبکه بیت‌کوین هنوز با رسیدن به Visa و Mastercard فاصله زیادی دارد.

شبکه ویزا (Visa) با ۱۳٫۵ تریلیون تراکنش در جایگاه اول رتبه‌بندی و مسترکار (Mastercard) با ۷٫۷ تریلیون دلار تراکنش در جایگاه دوم این رده‌بندی قرار دارد.

همچنین باید توجه داشت که این مطالعه به جای تعداد واقعی تراکنش‌ها، فقط به ارزش دلاری حجم تراکنش‌ها توجه کرده است. بنابراین، این احتمال وجود دارد که بیشتر تراکنش‌های BTC صرفاً توسط کاربرانی بوده است که بیت‌کوین خریداری، مبادله و یا می‌فروشند.

نرخ رشد حجم تراکنش‌های بیت‌کوین

نرخ رشد حجم تراکنش‌های بیت‌کوین همیشه به صورت خطی رو به رشد نیست. با این حال سیپولارو و کوچاو مدعی بودند که هنگام بررسی رشد مرکب ۵ ساله این نرخ به شدت افزایش یافته.

در پایان سال ۲۰۲۱، حجم تراکنش‌های ۵ سال گذشته بیت‌کوین، تقریباً ۱۰۰ درصد به صورت سالانه رشد داشته است.

عبور حجم تراکنش‌های بیت کوین از امریکن اکسپرس

نوامبر ۲۰۲۱ گزارشی توسط Blockdata تهیه شد که محتوای آن بر این پایه بود که به احتمال زیاد تا سال ۲۰۲۶ با توجه به ارزش دلاری حجم معاملات، شبکه بیت‌کوین می‌تواند از مسترکارت نیز پیشی گیرد.

بر اساس این گزارش، شبکه بیت‌کوین در سال ۲۰۲۱ در هر سه ماه حدود ۴۸۹ میلیارد دلار تراکنش پردازش کرده است که از PayPal که مقدار تراکنش آن ۳۰۲ میلیارد دلار است، بیشتر است.

باید به این نکته نیز توجه کرد که اندازه‌گیری حجم تراکنش‌ها، حجم خام تراکنش‌های زنجیره‌ای را گزارش نمی‌کند.

این گزارش شامل «تراکنش‌های درون شبکه‌ای» نیز است. تراکنش‌های درون شبکه‌ای، تراکنش‌هایی هستند که بین آدرس‌هایی در یک کیف‌پول یا کیف‌پول‎‌های متعلق به یک سازمان صورت می‌گیرند.

منبع: cointelegraph

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.