هک شدن وب سایت Bitcoin.org توسط کلاهبرداران!

هک شدن وب سایت Bitcoin.org توسط کلاهبرداران!
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱ مهر ۱۴۰۰

بیت کوین یکی از رمزارزهای بزرگ و قدیمی در دنیای ارزهای دیجیتال است. امروز قدیمی‌ترین وب سایت این رمزارز Bitcoin.org که به دست ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamot) و مارتی مالمی (Martti Malmi) ایجاد شده بود، یک اعلان جعلی برای کاربران نشان می‌داد که هدیه‌ای به افراد خواهد داد. اما ماجرا به همین سادگی‌ها نبود! برای اطلاع از خبر هک شدن سایت Bitcoin.org با بیتستان همراه باشید.

در این اعلان جعلی که به افراد نشان داده می‌شد، کلاهبرداران از افراد می‌خواهند تا بیت کوین‌های خود را به آدرسی که مشخص کرده‌اند، ارسال کنند و در قبال انجام این کار، دو برابر تعداد بیت‌کوین‌های خود را به عنوان هدیه دریافت نمایند. کلاهبرداران تاکنون با این اعلان جعلی، ۱۷,۷۶۴ دلار بیت کوین جمع‌آوری کرده‌اند.

اعلان کلاهبرداران سایت بیت‌کوین

این وب سایت قبلا توسط توسعه دهنده‌ای با نام مستعار Cobra اداره می‌شد. اخیرا، با مشکلاتی مثل حملات (DDoS) روبرو شده و هنوز مشخص نیست مسئول این حملات چه کسی است.

حذف وایت‌پیپر (Whaite paper) بیت‌کوین

وایت‌پیپر (Whaite paper) در حقیقت یک توضیح جامع از ارز دیجیتال را به افراد ارائه می‌دهد. در ماه جولای، Bitcoin.org به دلیل برخی قوانین کپی رایت، مجبور شد وایت‌پیپر خود را حذف کند.

در سال گذشته، حساب‌های توییتری افراد مشهور مانند جو بایدن (Joe Biden)، کیم کارداشیان (Kim Kardashian)، ایلان ماسک (Elon Musk ) هک شده بود تا برای انجام یک نوع کلاهبرداری دیگر استفاده شود.

Cobra بروز نقص امنیتی وب سایت بیت کوین را بر عهده ارائه دهنده زیر ساخت وب سایت انداخته و ادعا می‌کند سرور واقعی این سایت در زمان هک شدن هیچ مشکلی نداشته است.

منبع خبر: U.Today

به نظر شما، هک شدن وب سایت Bitcoin.org توسط کلاهبرداران چه عواقبی می‌تواند داشته باشد؟

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.