بیت‌کوین در حال تثبیت قیمت: این رمزارز در هفته پیش رو چه روندی خواهد داشت؟

بیت‌کوین در حال تثبیت قیمت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ مهر ۱۴۰۱

علی رغم این که بیت کوین در حال تثبیت قیمت است، معامله‌گران و فعالان بازار ارزهای دیجیتال تمرکز خود را روی آلت‌کوین‌ها گذاشته‌اند. بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار در محدوده ۲۰ هزار دلار تثبیت می‌شود و همزمان بازار کریپتو نیز در حال شروع یک روند صعودی جدید است. حال این سوال برای برخی از کاربران پش آمده که بیت‌کوین می‌تواند پس از تثبیت قیمت خود، روند رو به رشدی را آغاز کند و افزایش قیمت داشته باشد؟ با بیتستان همراه باشید تا به تحلیل قیمت بیت کوین در هفته پیش رو بپردازیم.

بیت‌کوین در حال تثبیت قیمت و بازار ارزهای دیجیتال نیز در حال آماده شدن برای شروع یک روند رو به رشد هستند. این در حالی است که قدرت دلار آمریکا به بالاترین سطح چند ساله خود و بازارهای سهام نیز به پایین‌ترین حد خود نزدیک می‌شوند.

داده‌های موجود نشان می‌دهند که احساسات منفی در بازار وجود دارد و به همین دلیل معامله‌گران علاقه‌ای به ریسک کردن و ورود به بازار سایر رمزارزها ندارند.

بیت کوین در هفته پیش رو چه روندی خواهد داشت؟

بازارهای سهام ایالات متحده در ۷ اکتبر به دنبال انتشار داده‌های مربوط به وضعیت درآمد و دستمزدها در ماه سپتامبر به شدت سقوط کردند، اما با این حال به نسب هفته گذشته، شاخص سهام S&P 500 حدود ۱/۵درصد و Nasdaq Composite نیز ۷/ درصد رشد داشتند. بیت‌کوین نیز هفته گذشته را با رشد ۲ درصدی به پایان رساند.

در چند روز گذشته با وجود این که بازارهای سهام ایالات متحده در حال غرق شدن بودند، بیت کوین توانسته وضعیت خود را بهبود بخشد و سقوط نکند. همین امر به عنوان یک نشانه جهت کاهش فشار فروش محسوب می‌شود. با وجود چنین نشانه‌های مثبتی، بیت‌کوین در هفته پیش رو چه روندی خواهد داشت؟

بیت‌کوین در تلاش برای از سر گیری روند صعودی

بیت‌کوین همچنان تلاش می‌کند که بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۹,۹۶۱ دلار) باقی بماند، اما از آن جایی که خرس‌ها همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند، این امر محقق نشده است. به طوری که در ۷ اکتبر قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۹,۶۲۸ دلار) کشاندند، اما موفق نشدند که این روند نزولی را تا سطح حمایتی ۱۸,۶۲۶ دلار ادامه دهند. دلیل اصلی ناموفق بودن خرس‌ها نیز فعالیت گاوها و خریداران عنوان شده است.

بیت‌کوین در تلاش برای از سر گیری روند صعودی

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و شاخص قدرت نسبی (RSI) درست زیر نقطه میانی، تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می‌دهند. خریداران باید قیمت را به بالای خط روند نزولی رسانده و حفظ کنند تا بتوانند کنترل بازار را به دست گیرند. در این حالت، بیت‌کوین می‌تواند تا ۲۲,۸۰۰ دلار نیز رشد کند. همان سطحی که باید منتظر دفاع قوی خرس‌ها بود.

در روند نزولی نیز به نظر نمی‌رسد فروشندگان بتوانند قیمت را به زیر ۱۸,۶۲۶ تا ۱۷,۶۲۲ دلار بکشند، زیرا خریداران با تمام قدرت از این منطقه دفاع خواهند کرد. اگر گاوها در این رقابت مغلوب شوند، روند نزولی می‌تواند وارد مرحله جدیدی شده و تا ۱۵ هزار دلار نیز ادامه پیدا کند.

شکست این رمزارز در عبور از مقاومت ۲۰,۴۷۵ دلاری ممکن است معامله گران کوتاه مدت را وسوسه کند که دارایی‌های خود را بفروشند. در این حالت، احتمال این که قیمت به زیر میانگین متحرک کشیده شود، بالا خواهد رفت.

بیت‌کوین در تلاش برای از سر گیری روند صعودی

اگر قیمت به بالای سطح میانگین متحرک‌ها برسد، بیت‌کوین دوباره می‌تواند تا ۲۰,۴۷۵ دلار نیز رشد کند. گاوها برای تکمیل یک الگوی مثلث صعودی، باید این مقاومت را شکسته و قیمت را حفظ کنند. در صورت اتفاق افتادن این امر، BTC می‌تواند به ۲۲,۸۲۵ دلار برسد.

در صورتی که قیمت زیر خط روند صعودی تثبیت شود، فروش شدت گرفته و در صورت حمایت خرس‌ها، قیمت به ۱۸,۱۲۵ دلار سقوط خواهد کرد.

برای مشاهده قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین و معامله آن، به لینک زیر مراجعه کنید.

معامله بیت‌کوین

منبع: cointelegraph

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.