قیمت بیت‌کوین به زیر سطح 41 هزار دلار سقوط کرد!

افت قیمت بیت کوین به زیر سطح 41 هزار دلار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ دی ۱۴۰۲

بیتستان: طبق داده‌های منتشر شده از into The block، قیمت بیت‌کوین برای اولین بار از دسامبر سال 2023 به زیر 41 هزار دلار سقوط کرده. حال سوال پیش آمده این است که دلیل افت قیمت بیت کوین به زیر سطح 41 هزار دلار چیست؟

افت قیمت بیت کوین به زیر سطح 41 هزار دلار

قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان طی 24 ساعت گذشته بیش از 3 درصد افت کرده و به زیر سطح 41 هزار دلار رسیده. به گفته فعالان بازار، این اولین بار از دسامبر 2023 است که قیمت BTC تا این حد افت می‌کند.

حدس و گمان‌ها بر این بود که با رسیدن میزان سرمایه‌گذاری در دو ETF بیت‌کوین به مرز 1 میلیارد دلار در عرض یک هفته، قیمت این رمزارز روند صعودی قدرتمندی را آغاز کند، اما چنین نشد و افت کرد!

بر اساس داده‌های موجود، میزان خروجی سرمایه از صندوق GBTC افزایش یافته؛ با این حال میزان ورود سرمایه به دیگر صندوق‌ها بیشتر شده است. با توجه با این داده‌ها، احتمال بازیابی روند صعودی برای این رمزارز در آینده وجود دارد.

گفتنی است که قبلا تحلیلگران جی پی مورگان بیان کرده بودند در صورت ادامه‌دار بودن سرمایه‌گذاری در صندوق GBTC، قیمت بیت‌کوین فشار نزولی بیشتری را متحمل خواهد شد. طبق پیش بینی‌های انجام شده این رمزارز پتانسیل رشد بیشتر در سال 2024 را دارد.

افت قیمت بیت کوین به زیر سطح 41 هزار دلار

طبق گزارش Coinglass، سقوط یک شبه باعث انحلال 63 میلیون دلار موقعیت معاملاتی شده. علاوه بر این، جهش‌های اخیر در انحلال‌ها نشان دهنده ادامه‌دار بودن روند نزولی است.

افت قیمت بیت کوین به زیر سطح 41 هزار دلار

در حال حاضر بیت‌کوین در محدوده‌ی 41,141 دلار معامله می‌شود.

همانطور که احساسات فروش در حال افزایش است، حمایت از سطح 40 هزار دلار، می‌تواند موجبات بازگشت قیمت به سطح مقاومت 46,758 دلار را محیا کند.

منبع: theblockcoinpedia

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.