چرا بیت‌کوین سقوط کرد؟ (3 دلیل اصلی سقوط قیمت بیت‌کوین)

۳ دلیل اصلی سقوط قیمت بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲ بهمن ۱۴۰۰

بیتستان: با سقوط ۱۱ درصدی بیت‌کوین در ۲۴ ساعت سوالاتی در ذهن سرمایه‌گذاران ایجاد شد که در رابطه با علل سقوط رمزارز محبوب بازار بود. با بیتستان همراه باشید تا از ۳ دلیل اصلی سقوط قیمت بیت کوین مطلع شوید.

رمزارز محبوب بازار ارزهای دیجیتال، بیت‌کوین، روند نزولی داشته و همچنان در حال سقوط است. براساس گزارشات، روز پنجشنبه در ساعت ۱۹ به وقت UTC به دنبال افت ارزش بازار، این رمزارز نیز شروع به سقوط کرد. اما دلایل اصلی سقوط قیمت بیت‌کوین چه چیزی است؟

۳ دلیل اصلی سقوط قیمت بیت کوین

تحلیلگران بازار دیجیتال سه دلیل اصلی سقوط قیمت بیت‌کوین را بیان کردند:

۱- احساسات منفی در بازار

براساس گفته تحلیلگران، کاهش قیمت بیت‌کوین ناشی از احساسات منفی بازار و دنباله همان روندی است که در چند هفته گذشته شاهد آن بودیم.

جیسون دین (jason Deane)، تحلیلگر کوانتوم اکونومیس (Quantum Economics) بیان کرده که اخبارهای منفی که اخیرا به گوش می‌رسد، تاثیر زیادی بر داده‌های عینی مرتبط با رمزارزها دارد و باعث تقویت احساسات منفی بین افراد می‌شود.

چشم‌انداز بلند مدت دین به روند قیمت مثبت است؛ اما با این حال او فکر می‌کند که این روند نزولی در کوتاه مدت ادامه خواهد داشت و معتقد است فشار نزولی بازار افزایش می‌یابد.

او بیان کرد زمانی که ترس بازار را فرامی‌گیرد، مدتی طول می‌کشد تا این وضعیت تغییر پیدا کند. شما فقط باید منتظر بمانید تا معامله‌گران تسلیم شده، شروع به فروش کنند و شما به محدوده عادی برگردید.

۲- تاثیر موقعیت‌های خرید اهرمی

به گفته بن مک میلان (Ben McMilan)، بنیانگذار IDX Digital Assets دلیل دیگر سقوط قیمت بیت‌کوین، استفاده بیش از حد معامله‌گران از موقعیت‌های معاملات اهرمی است که باعث بیشتر شدن فروش در بازار روز جمعه شد. او بیان کرد:

موقعیت‌های معاملات اهرمی همیشه در قیمت بیت‌کوین تاثیر می‌گذارد.

۳- بیت‌کوین همانند بازارهای سنتی حرکت می‌کند

به گفته لوکاس اوتومور (Lucas Outumuro)، سرپرست شرکت تحقیقات Into TheBlock بیت‌کوین و به طور کلی بازار ارزهای دیجیتال، به عنوان یک دارایی بتا عمل می‌کنند که در آن نوسانات وابسته به احساسات سرمایه‌گذاران است. به عبارتی روند بازار دیجیتال همانند بازارهای مالی دیگر است و بیشتر تحت تاثیر احساسات منفی قرار می‌گیرد.

او بیان کرد:

ترس‌های اقتصادی و عملکرد درآمدی ضعیف شرکت‌های فناوری نیز این همبستگی را تشدید می‌کند.

براساس داده‌های ارائه شده Coindesk، امروز بیت‌کوین در قیمت ۳۸,۴۴۶ دلار معامله شده است.

منبع خبر: coindesk

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.