علی رغم افزایش نرخ بهره، قیمت بیت‌کوین رشد کرد

رشد قیمت بیت کوین علی رغم افزایش نرخ بهره
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ آذر ۱۴۰۱

بیتستان: رشد قیمت بیت کوین علی رغم افزایش نرخ بهره توجهات کاربران بازار ارزهای دیجیتال را جلب کرد. با این که فدرال رزرو اعلام کرده همچنان نرخ بهره را در سال آینده افزایش خواهد داد، ولی این قضیه برعکس انتظار باعث رشد قیمت بیت کوین شده است. فدرال رزرو همچنین اعلام کرده که علاوه بر افزایش نرخ بهره در سال آینده، می‌خواهد ارزش کریپتو و سهام را پایین بیاورد.

رشد قیمت بیت کوین علی رغم افزایش نرخ بهره

همان طور که تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند، تا کنون فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را ۵۰ واحد افزایش داده است. به دنبال این افزایش نرخ بهره، نرخ صندوق فدرال در محدوده ۴/۲۵٪ – ۴/۵٪ قرار دارد، که بالاترین میزان از سال ۲۰۰۷ است.

بانک مرکزی اعلام کرد که به منظور کاهش تورم، به افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داد. با توجه به این که بانک مرکزی همچنان گارد خود را در مقابل کریپتو حفظ کرده، اوایل امروز، قیمت بیت‌کوین در صرافی Bitstamp به ۱۸,۳۷۳ دلار رسید که بالاترین سطح از ۹ نوامبر است.

رشد قیمت بیت کوین علی رغم افزایش نرخ بهره

در حال حاضر هر سه شاخص اصلی بازار سهام نیز منفی شده‌اند و S&P 500 حدودا  ۰/۵% کاهش یافته است.

هدف فدرال رزرو رساندن نرخ تورم به ۲ درصد است که در حال حاضر با آن فاصله‌ی زیادی دارد. این امر می‌تواند نشانگر این باشد که فدرال رزرو در حال حاضر سیاست‌های مالی صلح طلبانه‌ای اتخاذ نخواهد کرد.

منبع: u.today

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.