برداشت از کیف پول های احراز هویت نشده در صرافی بیت هامب ممنوع شد!

ممنوعیت برداشت از کیف پول های تایید نشده در صرافی بیت هامب
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۸ بهمن ۱۴۰۰

صرافی بیت‌هامب معاملات آدرس کیف پول‌های تایید نشده را نمی‌پذیرد. پس از این که دولت کره جنوبی «travel rule» را در صرافی‌های ارزهای دیجیتال فعال این کشور اعمال کرد، پذیرش کیف‌پول‌های تایید نشده در صرافی بیت‌هامب نیز ممنوع شد. برای خواندن جزئیات خبر ممنوعیت برداشت از کیف پول های تایید نشده در صرافی بیت هامب با بیتستان همراه باشید.

صرافی بیت‌هامب، پس از اعمال قانون travel rule توسط دولت کره جنوبی، در اعلامیه‌ای بیان کرد که دیگر کیف پول‌های احراز هویت نشده را نخواهد پذیرفت. این اعلامیه در پست وبلاگ رسمی این صرافی در تاریخ 24 ژانویه منتشر شد.

بر اساس گزارش CoinDesk Korea، از 27 ژانویه، بیت‌هامب دیگر به کاربران خود اجازه استفاده از کیف پول‌های ناشناس برای برداشت و یا خرید توکن را نخواهد داد. کیف پول‌های ناشناس، کیف پول‌هایی مانند MetaMask هستند که نام، شماره یا ایمیل ثبت شده را درج نمی‌کنند.

قانون جدیدی توسط گروه ویژه اقدام مالی ایالتی (FATF) وضع شده که صرافی‌ها را ملزم می‌کند، وقتی تراکنش‌ها از یک حد تعیین شده فراتر رفتند، اطلاعات این تراکنش‌ها را به دولت ارسال کنند.

هفته‌ی گذشته، Bithumb برای اولین بار اعلام کرد که کاربران با کیف پول‌های ناشناس باید از طریق مصاحبه حضوری برای ثبت‌نام در صرافی شرکت کنند. البته این امر به دلیل فشار مقامات دولتی ممکن نشد.

Coinone و Bithumb دو صرافی مهم و بزرگ کره جنوبی هستند که اطلاعات مشتریان را جمع‌آوری می‌کنند تا آن‌ها را به مقامات ارائه دهند.

غیر از این دو صرافی، باقی صرافی‌های کره جنوبی تا 25 مارس فرصت دارند این سیاست را اعمال کنند.

ممنوعیت برداشت از کیف پول های تایید نشده در صرافی بیت هامب

وجود اطلاعات کاربران می‌تواند به موسسات مالی مثل صرافی‌ها کمک کند تا کاربرانی که در حال انجام تراکنش‌های رمزنگاری هستند را ردیابی کنند. این اطلاعات همچنین حوادث غیرقانونی را کاهش می‌دهند، زیرا فقط گروه‌های قانونی، افراد و شرکت‌ها، مجاز به انجام تجارت خواهند بود.

مشارکت بانکی چگونه بر صرافی Bithumb تأثیر می گذارد؟

صرافی بیت‌هامب با فشار شریک خود، Nonghyup Bank، برای پیروی از قانون travel rule، که مؤسسات مالی را ملزم می‌کند تا فرستندگان و گیرندگان وجوه را شناسایی کنند، مواجه شد.

طرح travel rule به مراکز قانون گذاری و مبارزه با پولشویی اجازه می‌دهد هنگام ارسال یا دریافت پول به خارج از کشور بدانند که شما چه کسی هستید تا بتوانند از کلاهبرداری و یا پولشویی جلوگیری کنند.

بانک Nonghyup Bank از صرافی درخواست کرد تا تمامی کیف پول‌های فاقد تأییدیه KYC مثل MyEtherWallet و MetaMask را مسدود کند.

صرافی‌های کریپتو کره جنوبی که جفت‌های معاملاتی را ارائه می‌کنند باید با یک بانک داخلی برای صدور حساب‌ها با نام واقعی شریک باشند.

دولت کره تا 25 مارس تمام صرافی‌های رمزنگاری را ملزم کرده تا کیف پول شخصی برای کاربرانی که دارای ارزهای دیجیتال هستند، ایجاد کنند.

هنوز هیچ تغییری در Upbit یا Koribit در رابطه با خط مشی‌های آن‌ها در مورد این نوع تراکنش‌ها، ایجاد نشده است. البته به نظر می‌رسد به زودی شاهد تغییراتی در این صرافی‌ها نیز باشیم.

بازار ارزهای دیجیتال در کره جنوبی عمدتاً تحت سلطه دو صرافی Upbit و Bithumb است. Upbit حدود 76٪ و Bithumb نیز 13٪ از بازار کریپتوی این کشور را مدیریت می‌کنند.

دولت کره جنوبی اعلام کرد که نظارت بر AML/CTF را بر اساس travel rule افزایش خواهد داد. این اقدام برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم ضروری است، بنابراین صرافی‌های ارز دیجیتال باید بلافاصله از این دستورالعمل‌های جدید پیروی کنند.

منبع: bitcoinist

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.