ارزهای دیجیتال در برزیل قانونی خواهند شد؟

قانونی شدن ارزهای دیجیتال در برزیل
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱

قانونی شدن ارزهای دیجیتال در برزیل با تایید پرپوزال ارائه شده از طرف پائولو مارتینز، امکان‌پذیر می‌شود. البته قانونی شدن رمزارز به این معنا نیست که ارزهای دیجیتال پول رسمی این کشور خواهند شد. برای خواندن جزئیات این خبر با بیتستان همراه باشید.

قانونی شدن ارزهای دیجیتال در برزیل

پائولو مارتینز، معاون فدرال، پیشنهادی را در ۱۰ ژوئن به مجلس قانون‌گذاری کشور ارائه کرد. در صورت تصویب، این لایحه هم کاربردهای قانونی ارز دیجیتال در برزیل و هم قدرت دادگاه‌ها در مصادره این دارایی‌ها افزایش خواهند یافت.

قانون پیشنهادی لزوماً ارز دیجیتال را به پول رسمی کشور تبدیل نمی‌کند، اما دارایی‌های دیجیتال قانونی را برای سرمایه‌گذاری و استفاده‌های دیگر به رسمیت می‌شناسد.

اضافه شدن این پیشنهاد به قانون فعلی برزیل به برزیلی‌ها این اجازه را می‌دهد که از ارز دیجیتال به عنوان روشی برای پرداخت استفاده کنند.

قانونی شدن ارزهای دیجیتال در برزیل

الحاقیه پیشنهادی در ماده ۸۳۵ قانون آیین دادرسی مدنی، بیان می‌کند که در حالی که دارایی‌های رمزنگاری شده به خودی خود ارز نیستند ولی می‌توانند به عنوان دارایی، روشی برای معاملات یا پرداخت استفاده شوند. به طور خلاصه می‌توان گفت این لایحه، کریپتو را به یک دارایی مالی قانونی برای سرمایه‌گذاری و استفاده‌های دیگر تبدیل می‌کند.

در این پیشنهاد، ارزهای دیجیتال مانند BTC یا ETH می‌توانند به عنوان روشی برای پرداخت هزینه کالاها و خدمات در سراسر کشور استفاده شوند. همچنین می‌توان از آن برای پرداخت بدهی‌های معوق دارایی‌های رمزنگاری نیز استفاده کرد.

این پیشنهاد همچنین در مورد اختیارات و محدودیت‌های جدیدی که دادگاه‌های برزیل پس از شناسایی رمزارز به عنوان یک دارایی رسمی مانند مسدود کردن حساب‌های صرافی و غیره خواهند داشت، نیز بحث می‌کند.

با این حال، این لایحه مانع این می‌شود که دادگاه به کلیدهای خصوصی کاربران دسترسی داشته باشد.

در مورد افراد بدهکار و متخلفی که دارایی رمزنگاری خود را در صرافی‌ها نگه می‌دارند، دادگاه این قدرت را خواهد داشت که واسطه‌هایی مانند صرافی‌ها را مجبور به مسدود کردن دارایی‌های رمزنگاری فرد متخلف یا بدهکار کند.

الحاقات پیشنهادی هنوز در مرحله اولیه بحث در مجلس نمایندگان قوه مقننه کشور برزیل هستند. این بدان معناست که این پروسه طولانی خواهد بود، به طوری که ممکن است چندین سال طول بکشد تا این الحاقات توسط سنا تصویب شده و توسط رئیس جمهور به قانون رسمی کشور تبدیل شود.

فقط السالوادور و جمهوری آفریقای مرکزی بیت‌کوین را به عنوان ارز قانونی به رسمیت می‌شناسند. تونگا نیز تصمیم دارد راه این دو کشور را دنبال کند.

منبع: cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.