پس از تایید ETFها، هش ریت بیت‌کوین به بالاترین سطح خود رسید!

رسیدن هش ریت بیت کوین به بالاترین سطح
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ دی ۱۴۰۲

بیتستان: نرخ هش بیت‌کوین در بحبوحه آغاز فعالیت ETFهای این رمزارز به شدت رشد کرد و به بالاترین سطح خود رسید. جالب است بدانید که رسیدن هش ریت بیت کوین به بالاترین سطح تنها 24 ساعت پس از تایید ETFها صورت گرفته. حال سوال این است که آیا این رشد تاثیری بر قیمت بیت‌کوین خواهد گذاشت؟!

رسیدن هش ریت بیت کوین به بالاترین سطح

نرخ هش بیت کوین، یعنی قدرت محاسباتی شبکه، در بحبوحه شور و هیجانی که با آغاز فعالیت ETFهای بیت‌کوین در ایالات متحده به وجود آمده، به بالاترین حد خود رسیده است. طبق داده‌های IntoTheBlock، هش‌ریت بیت‌کوین تنها 24 ساعت بعد از تایید ETFها به بالاترین سطح خود یعنی 630 EH/s رسید.

هش ریت استخراج بیت‌کوین از سال 2021 بدون توجه به احساسات بازار، خواه صعودی یا نزولی، در حال افزایش بود. همین رشد هش ریت باعث شد که بیت‌کوین به عنوان امن‌ترین شبکه ارزهای دیجیتال شناخته شود.

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط Coinwarz، در ابتدای سال 2023، نرخ هش ریت این شبکه 266 EH/s بود؛ به دنبال رشد روزانه این نرخ در پایان سال به 598 EH/s رسید. به عبارتی در طول سال نرخ هش این شبکه رشد 125 درصدی داشت.

همانگونه که پیش‌بینی شده بود، تایید ETFها باعث افزایش فعالیت و همچنین پیشرفت این شبکه شد. حتی حجم بلوک‌های اطلاعات در این شبکه پس از تایید ETFها به شدت افزایش یافت. به دنبال این رشد نیز هش ریت شبکه رشد کرد. در حال حاضر ماینرها در انتظار افزایش نرخ بهره و همچنین حجم معاملات این رمزارز هستند.

رسیدن هش ریت بیت کوین به بالاترین سطح

به گفته فعالان بازار، تایید ETFهای بیت‌کوین نشان می‌دهد که افراد در حال پذیرش بیشتر این رمزارز و همچنین فضای کریپتو هستند.

با وجود افزایش حجم معاملات شبکه و همچنین نرخ هش ریت، قیمت بیت‌کوین رشد نکرده و در حال  حاضر در محدوده‌ی 42,806 دلار معامله می‌شود.

سودآوری استخراج بیت‌کوین، که در ماه دسامبر شاهد رشد ثابتی بود، نتوانست به تایید ETFها واکنش مثبت نشان دهد. بر اساس داده‌ها، کاهش قیمت بیت‌کوین منجر به کاهش سود ماینینگ به 0,07958 دلار در هر تراهش در ثانیه در روز در 13 ژانویه شد که از 0,10270 دلار در هر تراهش در ثانیه در روز در 1 ژانویه 22 درصد کاهش داشت.

منبع: newsbtc

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.