سقوط بیت کوین تا نزدیکی سطح ۳۸ هزار دلار!

سقوط بیت کوین تا نزدیکی سطح ۳۸ هزار دلار!
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

بیت کوین همچنان در حال ادامه دادن به روند نزولی خود بوده و حدس و گمان‌ها حاکی از ادامه‌دار بودن این بازار خرسی است. برترین رمزارز بازار کمی پیش تا نزدیکی سطح قیمتی ۳۸ هزار دلار هم رسید که کمترین قیمت در چند ماه اخیر است. از طرفی نیز جریان ورود بیتکوین به صرافی‌های متمرکز بیشتر به این روند ریزشی دامن زده است زیرا این تفکر را القا می‌کند که تریدرها برای اقدام به فروش، بیت کوین های خود را از کیف پول به حساب صرافی‌ها واریز کرده‌اند.

لکس موسکوفسکی (Lex Moskovoski)، مدیرعامل شرکت موسکوفسکی کپیتال نیز تصویری منتشر کرد که نشان می‌داد در روز ۱۸ می و تنها در یک ساعت، ۲۲،۹۱۷ واحد BTC به حساب صرافی‌های متمرکز واریز شده است. شایان ذکر است که این واریز بیشترین میزان پس از پنج شنبه سیاه در سال ۱۳۹۸ است.

همان‌طور که گفته شد معمولا جریان عظیم ورود رمزارز به صرافی‌ها به عنوان نشانه فروش گسترده تلقی می‌شود و می‌تواند به روند نزولی دامن بزند.

از طرفی نیز اطلاعات جمع‌آوری شده توسط شرکت تحلیلی گلس نود نشان می‌دهد که در دو روز گذشته بیشترین مقدار انتقال بیت کوین به صرافی بایننس صورت گرفته است. این داده ها توسط  تحلیل‌گری با حدود ۷۰ هزار فالوور در توییتر منتشر شد و منجر به پیش بینی روند نزولی بیتکوین در شبکه‌های اجتماعی شد.

سقوط بیت‌کوین تا سطح نزدیکی سطح ۳۸ هزار دلار!

نمودار بالا نشان می‌دهد که در طول تنها ۴۸ ساعت، تقریباً ۴۸۰۰۰ بیت کوین با ارزش بیش از ۱/۴ میلیارد دلار به صرافی بایننس واریز شده است.

پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه درباره روند بیت کوین

علی‌رغم رسیدن قیمت بیت کوین به زیر سطح ۴۰ هزار دلار، برخی تحلیل‌گران نسبت به حرکت بعدی این رمزارز دیدگاه صعودی دارند.

  • تحلیل‌گر مشهور، لارک دیویس (Lark Davis) در این باره اظهار داشت:

    ریزش اخیر بیت کوین نمودار این رمزارز را به زیر سطح شاخص قدرت نسبی ۱۴ روزه رسانده و آن را برای اولین بار بعد از اسفند ۱۳۹۸ وارد منطقه اشباع فروش کرده و احتمال دارد که این روند خرسی آرام‌تر شود.

  • عده‌ای این ریزش را یک کاتالیزور احتمالی برای آغاز روند صعودی بعدی می‌دانند و انتظار دارند که پس از اتمام فروش گسترده رالی بیتکوین مجددا شروع شود.

 

  • از طرفی نیز امروز اخبار خوشایندی راجع به لغو ممنوعیت رمزارزها در کشور هند منتشر شد که می‌تواند تاثیر فاندامنتال خوبی روی قیمت بیت کوین داشته باشد.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.