پایان انتظارها و رسیدن بیت کوین به نزدیکی سطح ۴۰,۰۰۰ دلار!

پایان انتظارها و رسیدن بیت کوین به نزدیکی سطح ۴۰,۰۰۰ دلار!
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۴ مرداد ۱۴۰۰

سرانجام پس از انتظار طولانی، ساعاتی پیش شاهد رسیدن مجدد قیمت بیت کوین به بالای سطح ۳۹ هزار دلار بودیم؛ چنین جهش‌ ناگهانی را می‌توان به برخی خبرهای فاندامنتال از جمله پذیرش بیت کوین به عنوان راهی برای پرداخت توسط آمازون نسبت داد.

اخیرا گزارش‌هایی مبنی بر تلاش آمازون برای راه‌اندازی سیستم پرداخت توسط بیتکوین، تا پایان سال ۲۰۲۱ منتشر شده است. براساس خبری که در سایت CoinDesk منتشر شده یک فرد ناشناس از برنامه‌های این پلتفرم جهانی فروش برای ورود به فضای پرداخت‌های کریپتوکارنسی اشاره کرده است. این گزارش همچنین ادعا می‌کند که آمازون به دنبال توسعه رمزارز اختصاصی خود تا پایان سال ۲۰۲۲ است. این خبر می‌تواند بخشی از دلیل جهش ناگهانی قیمت بیت کوین باشد.

هنگام نوشتن این تحلیل بیتکوین با قیمت حدود ۳۸,۱۲۲ دلار معامله می‌شود و ساعاتی پیش یک رالی قدرتمند را برای گذشتن از سطح ۳۵,۰۰۰ دلار آغاز کرد. پیش از پرداختن به تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین بر وضعیت فعلی آن مروری کلی می‌کنیم:

  • بیت کوین با یک رالی قوی از سطوح مقاومتی ۳۳۰۰۰ و ۳۵۰۰۰ دلار فراتر رفت. 
  • در حال حاضر نمودار قیمتی برترین رمزارز بازار بالای سطح ۳۵۰۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته قرار دارد.
  • در نمودار ساعتی بیت کوین یک خط روند صعودی با سطح حمایت نزدیک به ۳۵۰۰۰ دلار تشکیل شده است.

قیمت بیت کوین از ۳۸ هزار دلار فراتر رفت

در نزدیکی سطح ۳۲۰۰۰ دلار، ناگهان خریداران زیادی اقدام به خرید بیتکوین کردند و در این سطح بیت کوین با تشکیل حمایت وارد یک روند صعودی قوی شد.

قیمت بیت کوین از سطوح مقاومتی ۳۲ هزار و ۳۵ هزار دلار فراتر رفت و حتی توانست مقاومت ۳۸ هزار دلاری را هم رد کند. در این روند صعودی قیمت بیت کوین حتی به نزدیکی سطح ۴۰,۰۰۰ دلار هم رسید.

اوج قیمتی ثبت شده در این رالی حدود ۳۹,۷۲۱ دلار بود و در حال حاضر شاهد تصحیح جزئی قیمت هستیم. اکنون قیمت بیت کوین نزدیک به سطح فیبوناچی اصلاحی ۲۳/۶ درصدی، بالای سطح مقاومت ۳۵ هزار دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته قرار دارد.

در نمودار بیت کوین یک خط روند صعودی با حمایت ۳۵ هزار دلاری تشکیل شده است. در صورت ادامه داشتن رشد بیتکوین، اولین مقاومت سطح ۳۹,۰۰۰ دلار خواهد بود.

قیمت بیتکوین

با ادامه‌ی روند صعودی اولین مقاومت عمده سر راه بیت کوین سطح ۳۹,۵۰۰ دلار است و مقاومت اصلی نیز حدود ۴۰,۰۰۰ دلار است. 

گذشتن بیتکوین از سطح ۴۰ هزار دلار می‌تواند زمینه ساز یک رالی جدید شود که قیمت بیت کوین را در میان‌مدت به ۴۲ هزار دلار می‌رساند.

بررسی احتمال ریزش قیمت بیتکوین

اگر بیت کوین موفق نشود که از سطوح مقاومتی ۳۹,۰۰۰ و ۴۰,۰۰۰ دلار فراتر رود، ممکن است شاهد ریزش این رمزارز باشیم. در این روند ریزشی اولین حمایت سطح ۳۷,۵۰۰ دلار خواهد بود.

با ادامه داشتن ریزش قیمت اولین حمایت عمده سطح ۳۶,۸۰۰ و سپس ۳۶,۰۰۰ دلار است.

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.