بیت‌کوین همچنان تحت فشار فروش شدید: گاوها چه واکنشی نشان خواهند داد؟

بیت کوین همچنان تحت فشار فروش شدید
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲

بیتستان: بیت کوین همچنان تحت فشار فروش شدید قرار دارد. در حال حاضر این رمزارز بیش از ۳ درصد افت کرده و زیر سطح ۲۷ هزار دلار معامله می‌شود. حال سوال این است، دلیل این افت و همچنین فشار فروشی که شدت گرفته، چیست؟

بیت کوین همچنان تحت فشار فروش شدید

فشار فروش بیت کوین همچنان ادامه دارد و این فشار فروش باعث شده که قیمت آن ۳ درصد افت کند. اکنون بزرگترین ارز دیجیتال جهان زیر سطح ۲۷,۰۰۰ دلار معامله می‌شود. شایان ذکر است که ارزش بازار این رمزارز نیز به ۵۱۹ میلیارد دلار سقوط کرده.

از ابتدای سال ۲۰۲۳، بیت‌کوین (BTC) همبستگی ضعیفی با سهام فناوری داشته. با هیاهوی هوش مصنوعی نیز Nasdaq در ماه گذشته بیش از ۸ درصد رشد کرد.

در حالی که سرمایه گذاران بیت‌کوین از کاهش همبستگی BTC با سهام فناوری لذت می بردند، روند به یک باره تغییر کرد. ضریب ۳۰ روزه بیت‌کوین و نزدک ۱۰۰ در ماه می ۲۰۲۲ به ترتیب حدود ۰/۲ و 0/8 بود.

بیت کوین همچنان تحت فشار فروش شدید

تجمع برای خرید نزدک ۱۰۰ عمدتا ناشی از راه‌اندازی هوش مصنوعی بود. به طوری که با راه‌اندازی این فناوری، توکن‌هایی مانند Nvidia Corporation رشد ۳۰ درصدی ثبت کرد.

راه‌اندازی هوش مصنوعی تاثیر مثبتی بر قیمت این رمزارز نگذاشت و در واقع بیت‌کوین نتوانست به بالای۳۰ هزار دلار برسد. این رمزارز ماه می را با کاهش ۸ درصدی به پایان رساند. با این حال نباید ناگفته بماند که رشد کلی آن در سال ۲۰۲۳ اکنون به ۶۴ درصد رسیده است.

از سوی دیگر، نزدک ۱۰۰ از ابتدای سال ۲۰۲۳ تا ۳۰ درصد افزایش یافته است.

برخی از تحلیلگران بر این باورند که جدا شدن بیت‌کوین از نزدک در بلندمدت برای این دارایی مفید خواهد بود. همچنین، هوش مصنوعی در بازار به عنوان یک کاتالیزور اصلی برای سهام‌های فناوری عمل کرده تا دارایی‌های دیجیتال برتر مانند بیت‌کوین و اتر عملکرد بهتری داشته باشند.

منبع: coingape

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.