سایه سنگین جنگ بر سر بیت کوین، تحلیل تکنیکال BTC

تحلیل قیمت بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۹ اسفند ۱۴۰۰

این هفته رسما روسیه به کشور اوکراین اعلام جنگ کرد و درحال حاضر چهار روز از مناقشات بین این دو کشور می‌گذرد و درگیری‌ها شدت بیشتری گرفته‌اند. آغاز جنگ با ریزش شدید بیت‌کوین همراه شد اما در همان روز بشدت حمایت شد و قیمت دوباره به مقاومت ۴۰هزار دلار حمله کرد اما در نهایت کندل روزانه در مرز ۳۹ هزار دلار بسته شد.

در چند روز اخیر هم بخاطر اخبار منفی جنگ بیت کوین بیشتر نوسانی بوده است اما با طرح شدن امکان مذاکرات بین روسیه و اوکراین، برخی کارشناسان بر این عقیده‌اند که بیت‌ کوین با اتمام این تنش‌ها می‌تواند دوباره موجی صعودی را آغاز کند. در این مقاله قصد داریم به تحلیل تکنیکال بیت کوین در کوتاه‌مدت و میان‌مدت بپردازیم.

این جنگ بار دیگر به جهان اهمیت ارزهای دیجیتال و بیت کوین را نشان داد. درحالیکه بسیاری از کارت‌های بانکی در اوکراین مسدود شده‌اند و مردم دسترسی به حساب‌های خود ندارند، کیف‌پول‌های بیت کوین و ارزهای دیجیتال بیشتر از پیش فعال شده‌اند. این مسئله نیاز دنیا به یک شبکه‌ی مالی غیرمتمرکز مانند ارزهای دیجیتال را ثابت می‌کند.

تحلیل تکنیکال بیت کوین در تایم فریم روزانه

تحلیل تکنیکال بیت کوین تایم فریم روزانه

بیت کوین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) بعد از آغاز جنگ بین دو کشور روسیه و اوکراین و ریزش قیمت بسیار شدید، توانست بخوبی حمایت شود و از قیمت ۳۴,۳۲۲ دلار برگشت و در ۲۶ فوریه (۷ اسفند ۱۴۰۰) به محدوده مقاومتی ۴۰هزار دلاری و میانگین متحرک (MA) رسید که ناحیه مقاومتی مهمی برای بیت کوین بحساب می‌آید.

میانگین متحرک به سمت بالا متمایل شده و شاخص مقاومت نسبی (RSI) هم به ناحیه‌ی میانی رسیده است که سیگنالی مبنی بر گاوی (Bullish) بودن بازار است. اگر گاوها بتوانند قیمت را بالای میانگین متحرک تثبیت کنند امکان رشد BTC تا محدوده‌ی ۴۵,۸۲۱ دلار وجود دارد، که یک ناحیه مقاومتی قوی است.

در صورتی که بیت کوین از این محدوده دچار ریزش شود احتمالا تا چند روز بین ۳۶هزار دلار و ۳۹هزار دلار در نوسان خواهد بود و سپس در صورت شکست این ناحیه به سمت پایین، ریزش‌های بیشتر بیت کوین می‌تواند منجر به کاهش قیمت تا ۳۲,۹۰۰ دلار شود.

تحلیل تکنیکال بیت کوین در تایم فریم ۴ ساعته

تحلیل تکنیکال بیت کوین تایم فریم ۴ ساعته

تایم فریم ۴ ساعته هم رنج قیمت بیت کوین بین محدوده‌ی ۳۸,۲۰۰ دلار و ۳۹,۶۰۰ دلار را نشان می‌دهد. که البته میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه و رسیدن شاخص مقاومت نسبی (RSI) به میانه  نشان از قدرت بیشتر خریداران نسبت به فروشندگان است.

در این تایم فریم در صورت بسته شدن قیمت بالای محدوده‌ی ۳۹,۶۰۰ انتظار رشد بیت کوین تا ۴۱هزار دلار را داریم و بعد از آن قیمت می‌تواند تا ۴۲هزار دلار رشد کند. در این محدوده خرس‌ها با فروش بیشتر می‌توانند باعث ریزش قیمت از این ناحیه شوند.

اگر قیمت از ناحیه فعلی ریزش کند اما به زیر محدوده ۳۹,۶۰۰ دلار نرسد، یعنی احساسات اهالی بازار تغییر کرده و گاوها قصد داند تا در قیمتی پایین‌تر حجم بیشتری خریداری کنند. این مسئله می‌تواند موجب رشد بیشتر قیمت شود.

اما در صورتی که قیمت زیر ۳۸,۲۰۰ دلار بسته شود، امکان افت شدید قیمت برای بار دیگر وجود دارد. در این صورت اولین محدوده حمایتی بیت کوین در قیمت ۳۶,۴۵۰ دلار خواهد بود.

منبع: Cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.