مدیرعامل سلسیوس: ایلان، توریستی در دنیای رمزارز است

مدیرعامل سلسیوس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰

 

الکس مشینسکی (Alex Mashinsky)، مدیرعامل شرکت سلسیوس (Celsius) در کنفرانس بیت‌کوین میامی درباره رفتار ایلان ماسک در جامعه رمزارزی صحبت کرد. مشینسکی در این کنفرانس به توییت‌های ایلان ماسک، بنیان‌گذار اسپیس‌ایکس اشاره کرد و افزود: «ایلان توریستی در دنیای رمزارز است».

کنفرانس بیت‌کوین میامی که با حمایت یاهو فایننس راه‌اندازی شده، فرصتی را برای اظهارنظر مدیران حوزه رمزارز فراهم کرده است. مدیرعامل شرکت سلسیوس نیز بدون تردید و بی‌پرده افکار خود را درباره تحولات بازار با توییت‌های ایلان ماسک بیان کرد.

 

گردشگری در دنیای رمزارز با ایلان ماسک

 

ایلان ماسک،‌ مدیرعامل شرکت تسلا در یک سال گذشته، بارها با توییت‌هایش باعث تغییر قیمت رمزارزها شده است. این کارآفرین و سرمایه‌گذار دنیای رمزارزها با نوشته‌های کوتاه خود قیمت دوج‌کوین را افزایش داد؛ حمایت ایلان ماسک از رمزارزی که به میم کوین یا شوخی معروف است، ارزش دوج‌کوین را بالا برد. همچنین ایلان ماسک با تغییر عکس پروفایل خود به بیت‌کوین یا نوشتن بیت‌کوین در پروفایل توییتر خود قیمت اولین رمزارز بازار را تغییر داده است.

تاثیر توییت‌های ایلان ماسک بر بازار رمزارزها، نگرانی‌هایی را برای سرمایه‌گذاران رمزارز به وجود آورده است. در حالی که ایلان ماسک امروز شنبه ۱۵ خرداد، بار دیگر تصویر خود را به بیت‌کوین تغییر داده و سبب افزایش قیمت این رمزارز و دیگر دارایی‌های دیجیتال شده، مدیرعامل سلسیوس او را گردشگر جهان رمزارزها دانسته است.

به گفته الکس مشینسکی، مدیرعامل شرکت سلسیوس،‌ ایلان ماسک افرادی را دور خود جمع می‌کند بدون آن‌که به ساخت دنیای بهتر فکر کند. مشینسکی معتقد است جامعه رمزارزی، با یا  بدون ایلان ماسک به مسیر خود ادامه می‌دهد.

زمانی که ایلان ماسک توییتی درباره بیت‌کوین منتشر کرد و از مضر بودن استخراج این رمزارز برای محیط‌زیست خبر داد، قیمت بیت‌کوین ۵٪ کاهش یافت. رفتار مدیرعامل تسلا به کاهش شدید قیمت بیت‌کوین انجامید؛ حدود یک ماه قیمت بیت‌کوین در محدوده ۴۰ هزار دلار باقی ماند.

 

 

برخی از سرمایه‌گذاران و فعالان حوزه رمزارزها معتقدند ایلان ماسک به دنبال دستکاری بازار ارزهای رمزنگاری شده است؛ زیرا پیش از اعلام نگرانی‌هایش درباره مشکلات محیط‌زیستی ناشی از استخراج بیت‌کوین،‌ این رمزارز را به عنوان یک روش پرداختی برای فروش ماشین‌های تسلا معرفی کرده بود.

الکس مشینسکی، تنها فردی نبود که رفتار ایلان ماسک را در زمینه رمزارزها  نقد کرد. آنتونی پامپلیانو، یکی دیگر از فعالان این حوزه نیز در کنفرانس بیت‌کوین میامی  رفتارهای ایلان ماسک را مورد انتقاد قرار داد. با این حال، پامپلیانو توییت‌های ایلان ماسک را نوعی فرصت خواند و گفت: «ایلان به توییت‌هایش ادامه می‌دهد و قیمت بیت‌کوین پایین‌تر از سطحی که باید می‌ماند، این موضوع فرصتی را برای ما فراهم می‌کند که بیت‌کوین را ارزان‌تر بخریم».

 

سلسیوس هم‌قدم با میکرواستراتژی پیش می‌رود؟

 

شرکت میکرواستراتژی، یکی از بزرگترین مالکان بیت‌کوین و دیگر رمزارزها در جهان است. شایعاتی وجود دارد که شرکت سلسیوس نیز هم‌راستا با میکرواستراتژی به سرمایه‌گذاری‌های رمزارزی خود ادامه می‌دهد و در حال حاضر ۱۷ میلیارد دلار رمزارز نگهداری می‌کند.

 

 

سلسیوس بیش از ۸۰۰ هزار کاربر خرده‌فروش برای فروش بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال است. به گفته مدیرعامل شرکت سلسیوس، آن‌ها جامعه‌ای از هولدرهای بیت‌کوین و دیگر رمزارزها را تشکیل داده‌اند و نسبت به بانک‌های بزرگی چون جی‌پی‌مورگان، مزایای بیشتری برای کاربرانشان دارند.

الکس مشینسکی در ادامه صحبت‌هایش گفت: «سلسیوس بیش از ۷۰۰ میلیون دلار وام از موسسات دریافت کرده‌ایم که ۸۰٪ آن‌ها  میان کاربران خرده‌فروش توزیع می‌شود. به این می‌گویند رابین‌هود واقعی».

 

شما درباره توییت‌های ایلان ماسک و تاثیر آن‌ها در بازار رمزارزها چه عقیده‌ای دارید؟ در کامنت‌ها بنویسید.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.