آخرین تصاویر خواننده مشهور راک NFT می‌شود

آخرین تصاویر خواننده مشهور راک NFT می‌شود
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰

تصاویری دیده نشده از کریس کرنل (Chris Cornell)، خواننده راک آمریکایی در قالب توکن غیرقابل تعویض یا همان NFT به فروش می‌رسد. NFT آخرین تصاویر کریس کرنل که سال ۱۹۶۴ در واشنگتن به دنیا آمده بود و از ۲۰ سالگی سبک‌های مختلف موسیقی راک و متال را امتحان کرده بود،‌ امروز پنجشنبه ۱۴ مرداد به حراج گذاشته می‌شود. 

شرکت کریپتوگراف (Cryptograph) مسئول این حراجی و توکن NFT کریس کرنل است. براساس گفته‌های این شرکت،‌ بخشی از درآمد حاصل از این حراجی صرف امور خیریه خواهد شد.

کریس کرنل در لیست ۱۰۰ خواننده برتر هوی متال در همه‌ی دوران‌ها از نظر نشریه Hit Parader رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است. این خواننده آمریکایی در سال ۲۰۱۷ خودکشی کرد و جسدش را در اتاق هتلی در شهر دیترویت پیدا کردند.

شرکت کریپتوگراف (Cryptograph) با ایجاد توکن‌های NFT از فتوشوت‌های این خواننده مشهور یک بازار خیریه راه‌اندازی کرده است.

همواره وقتی صحبت از رمزارزها می‌شود، نگاه‌های بدبینانه‌ی زیادی متوجه این صنعت شده است. با اینکه کلاهبرداری از طریق دریافت رمزارزها امری شایع است، بازار امور خیرخواهانه نیز با توکن‌های رمزنگاری شده داغ داغ است. به همین خاطر،‌ کریپتوگراف مجموعه‌‌ای از عکس‌های دیده نشده کریس کرنل را انتخاب کرده و در حراجی به فروش می‌رساند.

تصاویر انتخاب شده برای حراج توکن‌های NFT این خواننده فقید،‌ آخرین عکس‌هایی هستند که از کریس کرنل در زمان حیاتش تصویربرداری شده‌اند.

رندال اسلاوین (Randall Slavin) در سال ۲۰۱۷ مجموعه‌ای عکس از کریس کرنل گرفته و عنوان آن را «آخرین جلسه» گذاشته است. دلیل انتخاب عنوان «آخرین جلسه» برای عکس‌های کریس کرنل این است که او مدتی پس از این عکسبرداری خودکشی کرده و از دنیا رفته است.

 NFT‌ ها، توکن‌های غیرقابل تعویض و منحصر‌به‌فردی هستند که در دنیای اینترنت قابل خرید و فروش هستند. توکن‌های NFT به حقوق مولف کمک کرده و اثباتی برای مالکیت است.

تامی آلاسترا (Tommy Alastra)، بنیان‌گذار مجموعه کریپتوگراف درباره فروش مجموعه عکس‌های کریس کرنل می‌گوید: «اسلاوین (عکاس این تصاویر) پیشنهاد این حراجی را مطرح کرده است». آلاسترا و اسلاوین با توجه به پتانسیل فضای رمزارزها و توکن‌های NFT‌ تصمیم گرفتند یادبودی برای کریس کرنل ترتیب دهند و منافع آن را صرف امور خیریه کنند.

میراث کریس کرنل با آخرین تصاویر او حفظ شده و خاطره آهنگ‌های او برای طرفدارانش زنده می‌ماند.

به گفته مسئولین شرکت کریپتوگراف، حراج این تصاویر از امروز در سایت کریپتوگراف آغاز خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند توکن‌های NFT‌ پرتره‌های کریس کرنل را با اتریوم خریداری کنند.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.