سختی استخراج اتریوم فقط کمی با آخرین رکوردش فاصله دارد

اتریوم
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲ آذر ۱۳۹۹

بر اساس گزارش decrypt.co، سختی ماینینگ در شبکه اتریوم به رکورد جدیدی رسیده و توانست به بیشترین میزان دو ساله‌ی خود برسد.

سختی شبکه تعیین‌کننده‌ی میزان توانی است که ماینرها برای اضافه کردن بلاک‌های جدید به شبکه باید مصرف کنند یا به عبارتی میزان دشواری در استخراج بلاک‌ها را نشان می‌دهد؛ با افزایش تعداد ماینرها، این مقیاس برای جلوگیری از استخراج بیش‌از حد رمزارز، نیز افزایش می‌یابد.

شرکت تحلیل‌گر Glassnode گزارشی منتشر کرده که نشان می‌دهد در روز ۲۱ نوامبر (۱ آذر)، این مقیاس به دومین رکورد خود یعنی ۳,۶۵۰ تراهش بر ثانیه رسید که فقط کمی پایین‌تر از اولین رکوردش است. رکورد قبلی سختی این شبکه در آگوست سال ۲۰۱۸ (آگوست ۱۳۹۷) بود، که بیشترین سختی شبکه‌ی ثبت شده در اتریوم یعنی حدود ۳,۶۵۱ تراهش بر ثانیه بوده است.

اتریوم

 

سختی این شبکه در طول سال میلادی جاری رو به افزایش بوده است اما در اواخر شهریور ماه که هجوم امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای (DeFi) به بیشترین حد خود رسید، این مقیاس نیز به شدت افزایش یافت. در آن زمان سرمایه‌گذاران میلیاردها دلار را وارد بازارهای پولی و صرافی‌های غیرمتمرکزِ شبکه‌ی اتریوم کردند و به دنبال این هجوم گسترده میزان فعالیت‌های شبکه‌ی اتریوم نیز افزایش یافت. 

شایان ذکر است که آخرین افزایش سختی استخراج در این شبکه پس از افزایش قیمت اتریوم در سال ۲۰۱۸ رخ داد که این رمزارز برای اولین بار توانست از سطح ۵۰۰ دلار بگذرد.

اتریوم

 

سختی استخراج برترین رمزارز بازار نیز مانند اتریوم در حال افزایش است، با این‌که برای بیت کوین این عدد بسیار بیشتر، یعنی حدود ۱۳۴/۵۷ اگزاهش بر ثانیه است.

هر اگزاهش (EH) معادل ۱۰ به توان ۱۲ هش در ثانیه است.

در اوایل ماه میلادی جاری Decrypt گزارش داد که سختی استخراج در شبکه بیت کوین ۱۶ درصد کاهش یافت و بزرگ‌ترین اصلاح را در ۱۲ سال اخیر تجربه کرد. با این حال برای این‌که سختی شبکه اتریوم به بیت کوین برسد راه زیادی در پیش دارد.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.