گزارش روزانه بازار رمزرازها (۲۱ بهمن ۱۴۰۰)

گزارش روزانه بازار رمزارزها
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰

تحلیل تکنیکال بیت کوین و تحلیل فاندامنتال بازار رمزارزها در تاریخ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ به شرح زیر است:

بیت کوین امروز با یک رشد حدود ۰.۵ درصدی تقریبا در همان قیمت‌های یکی دو روز اخیر خودمعامله می‌شود. علت اینکه رشد بیت کوین فعلا متوقف شده است، مقاومت ۴۵ هزار دلار است که درست بالای قیمت فعلی آن قرار دارد.

هم‌چنین امروز سلطه (Dominance) بیت کوین بر بازار، تفاوتی با روز قبل ندارد و در حدود ۴۱.۷ درصد از بازار را در اخیتار خود دارد. اما Dominance اتریوم با رشد بیت کوین و جذب کردن دوباره‌ی معامله‌گران به خود،‌با کاهشی چنددرصدی در مرز عدد ۱۷.۴ درصد قرار دارد.

شاخص ترس و طمع بازار

شاخص ترس و طمع بیت کوین

بااستفاده از شاخص ترس و طمع براحتی می‌توان احساسات غالب بر بازارها را پیش‌بینی کرد. در چارت بیت کوین هم چون شاهد یک سقف مهم هستیم،‌ بااینکه با رشدهای اخیر، شاخص روی محدوده‌ خنثی قرار دارد ولی در عین‌حال به نوعی به بیت کوین چشم دوخته است تا در صورت شکاندن این محدوده، شاخص هم رشد کند. در حال حاضر شاخص ترس و طمع عدد ۵۰ را نشان می‌دهد.

در ادامه، تحلیل تکنیکال بیت کوین را با هم مرور خواهیم کرد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین در تایم فریم ۴ساعته

تحلیل تکنیکال بیت کوین

در تایم فریم ۴ ساعته بخوبی کف‌سازی بیت کوین و علت رشد‌های اخیر آن مشخص است. در این تایم فریم بیت کوین با تشکیل یک الگوی مثلث همگرا و شکاندن این مثلث به سمت بالا توانست رشدهای کوتاه مدت خوبی را تجربه کند. در حال حاضر هم بیت کوین در فاز پول‌بک قرار دارد.

در صورتی که این پول‌بک منجر به ریزش شدید قیمت نشود،‌ می‌توانیم انتظار داشته باشیم که کف سازی خوبی در این محدود‌ه‌ی فعلی توسط بیت کوین صورت بگیرد که در نتیجه باعث رشد دوباره آن خواهد شد. در صورت شدید بودن ریزش‌ها احتمالا حمایت ۴۰هزار دلار دوباره از دست خواهد رفت.

رشد جزئی بیت کوین تاثیر چندان مثبتی بر حال و هوای بازار آلت کوین‌ها نداشته است. آلت‌کوین‌های Secret و Kadena رشدهای حدودا ۱۰ درصدی را تجربه کرده‌اند. سایر آلت کوین‌ها هم در حال حاضر شدن برای حرکات بعدی بیت کوین هستند.

تحلیل فاندامنتال بیت کوین و بازار رمزارزها

  • شرکت اپل اعلام کرده است نسل بعدی تلفن‌های همراه این شرکت به قابلیت تراکنش‌های رمزارزی مجهر خواهد بود. قابلیت Tap To Pay که قرار است در این نسل از تلفن‌های همراه انقلابی برپا کند،‌ این امکان را به مشاغل و کسب‌وکارهای کوچک می‌دهد تا از گوشی اپل‌شان به عنوان یک دستگاه پوز POS استفاده کنند.
  • روسیه خرید و فروش و استفاده از ارزهای دیجیتال را رسمی می‌کند. روسیه در رده‌های اول استخراج بیت کوین در جهان، قرار است بیت کوین را به عنوان یک واحد پول به رسمیت بشناسد. این تصمیم در صورت عملی شدن، بهای بیت کوین را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

برای مشاهده سایر تحلیل‌های بیتستان اینجا کلیک کنید

آرشیو تحلیل‌های بیتستان

ارزهای ترند روز بازار رمزارزها:

در 24 ساعت گذشته، ارزهای زیر در سایت کوین مارکت کپ، جزو ترندهای بازار ارزهای دیجیتال بوده‌اند:

ارزهای ترند بازار

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.