گزارش روزانه بازار رمزارزها (۲۸ بهمن ۱۴۰۰)

تحلیل تکنیکال بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰

تحلیل تکنیکال بیت کوین و تحلیل فاندامنتال بازار رمزارزها در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ به شرح زیر است:

امروز هم مانند دیروز بیت کوین شاهد یک ریزش جزئی قیمتی بوده است. در حال حاضر این رمزارز در حدود قیمت ۴۳,۸۸۰ دلار معامله‌ می‌شود. سایر آلت‌کوین‌ها نیز با ریزش‌هایی جزئی داشته‌اند.

حجم کل بازار (Market Cap) حدود ۱.۹۷ تریلیون دلار است و سلطه (Dominance) بیت کوین، ۴۲.۱ درصد از کل بازار ارزهای دیجیتال را در دست دارد. حجم معاملات ۲۴ ساعت گذشته نسبت به روز قبل تغییر محسوسی نداشته است و حدود ۷۲ میلیون دلار است.

شاخص ترس و طمع بازار

شاخص ترس و طمع بیت کوین

شاخص ترس و طمع (Fear & Greed) عدد ۵۲ را نشان می‌دهد که مانند دیروز یک محدوده‌ی خنثی است. اما در کل این شاخص بازیابی بسیار خوبی نسبت به ماه گذشته داشته است. ماه گذشته میانگین این شاخص روی عدد ۲۴ قرار داشت که نشانگر ترس شدید سرمایه‌گذاران بود.

در ادامه، تحلیل تکنیکال بیت کوین را با هم مرور خواهیم کرد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین در تایم فریم ۴ ساعته (خط روند صعودی):

تحلیل تکنیکال بیت کوین تایم فریم ۴ ساعته

در تایم فریم ۴ ساعته می‌توان خط روند صعودی بالا را روی چارت بیت کوین رسم کرد. خطوط روند (Trend Line) بطور معمول در برخوردهای اول شکسته نمی‌شوند و می‌توانند قیمت را بالا ببرند.

همانطور که در چارت بیت کوین هم قابل مشاهده است این خط روند توسط دو برخورد اول تشکیل شده است، و بنابراین برخورد فعلی می‌تواند باعث رشد قیمتی دوباره بیت کوین شود. البته اگر در محدوده‌ی فعلی بیت کوین یک حمایت استاتیک هم داشت می‌توانستیم از رشد بیت کوین بعد از برخورد با خط روند مطمئن‌تر باشیم.

بدلیل عدم وجود حمایت استاتیک در قیمت فعلی در صورتی که خط روند صعودی بیت کوین به سمت پایین شکسته شود احتمال فروش‌های سنگین سرمایه‌گذاران وجود دارد.  در صورت وقوع این سناریو حمایت بعدی بیت کوین محدوده ۴۰هزار دلار خواهد بود. کندل فعلی به خط روند نزدیک شده است ولی هنوز آن را لمس نکرده است.

تحلیل فاندامنتال بیت کوین و بازار رمزارزها

  • تیم کاردانو به هکرهایی که باگ‌ها و مشکلات شبکه را پیدا کرده و گزارش کنند دو برابر بیشتر پاداش می‌دهد. با رشد روزافزون بلاک‌چین‌ها و اضافه شدن رقبای سرسخت به حوزه بلاک‌چین، کاردانو سعی می‌کند تا از رقبای خود چند قدم جلوتر باقی بماند.
  • جی‌پی مورگان بزگترین بانک نیویورک با افتتاح یک سالن مجازی در دسنترالند (Decentraland) به صورت رسمی به فضای متاورس ورود کرد. جی‌پی مورگان قبلا ارزش بازار متاورس را ۱ تریلیون دلار معرفی کرده بود!

برای مشاهده سایر تحلیل‌های بیتستان اینجا کلیک کنید

آرشیو تحلیل‌های بیتستان

 

ارزهای ترند روز بازار رمزارزها:

در 24 ساعت گذشته، ارزهای زیر در سایت کوین مارکت کپ، جزو ترندهای بازار ارزهای دیجیتال بوده‌اند:

ارزهای ترند روز

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.