وضعیت بازار رمزارزها، بیت کوین و آلت کوین‌ها (۳۰ بهمن ۱۴۰۰)

وضعیت بازار رمزارزها
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱ اسفند ۱۴۰۰

پس از ریزش‌های اخیر، امروز بیت کوین در فاز بازیابی قیمتی قرار دارد و درحالیکه در روز گذشته به قیمت ۳۹,۴۰۰ دلار رسیده بود، امروز با افزایش قیمت حدود ۱ درصد روی عدد ۴۰,۳۰۰ معامله می‌شود. در ادامه به تحلیل تکنیکال بیت کوین خواهیم پرداخت اما اول به اطلاعات کلی بازار و شاخص ترس و طمع بپردازیم.

حجم بازار ارزهای دیجیتال نسبت به روز گذشته تغییر محسوسی نداشته است و هم‌چنان روی حدود ۱.۸ تریلیون دلار قرار دارد. حجم معاملات ۲۴ ساعت گذشته این بازار حدود ۷۲ میلیارد دلار بوده است. سلطه (Dominance) بیت کوین حدود ۴۱.۳ درصد از حجم کل بازار ارزهای دیجیتال است.

شاخص ترس و طمع بازار

شاخص ترس و طمع بازار رمزارزها

امروز شاخص ترس و طمع بازار ارزهای دیجیتال روی عدد ۲۵ قرار دارد و دوباره وارد محدوده‌ی ترس شدید (Extreme Fear) شده است. روز گذشته پس از ریزش‌های سنگین قیمت بیت کوین، این شاخص از عدد ۵۲ به ۳۰ رسید و درحال حاضر هم عدد ۲۵ را نمایش می‌دهد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین در تایم فریم روزانه

تحلیل تکنیکال بیت کوین

یک کانال روزانه که می‌توان برای بیت کوین کشید را در تصویر مشاهده می‌کنید. باتوجه به این کانال قیمتی فعلی بیت کوین روی خط میانی کانال، که خاصیت حمایتی و مقاومتی دارد، فرود آمده است.

در صورتی که قیمت به این خط واکنش نشان دهد می‌توان انتظار داشت که بیت کوین در روزهای آنیده بار دیگر حرکات صعودی خود را شروع کند و حتی خود را به سقف قیمتی قبلی یعنی ۴۵هزار دلار برساند.

اما در صورتی که بیت کوین به این خط واکنش نشان ندهد و خط را به سمت پایین بشکند، امکان ریزش‌های بیشتر تا کف کانال هم وجود خواهد داشت. البته قیمت می‌تواند در حمایت‌‌های مینوری میانه‌ی این راه هم متوقف شود و تا کف کانال نرسد.

تحلیل فاندامنتال بیت کوین و بازار رمزارزها

  • با رشد روزافزون بلاک‌چین‌ها و عرضه‌ی پروژه‌های قوی رمزارزی در بازار، بسیاری از تحلیلگران هشدار داده‌اند که در سال‌های آتی، امکان ریزش بسیار بیشتر سلطه (Dominance) بیت کوین و اتریوم وجود دارد و پروژه‌های رمزارزی دیگر می‌توانند جایگزین اتریوم شوند.
  • صرافی بایننس، بزرگ‌ترین صرافی رمزارزی جهان، سود استکینگ (سپرده‌گذاری) برای رمزارزها را بیشتر کرده است. بطوریکه سالانه می‌توان با استیک کردن برخی آلت کوین‌ها تا ۱۰۰ درصد سود دریافت کرد که بسیار بیشتر از سودهای بانکی است.

برای مشاهده سایر تحلیل‌های بیتستان اینجا کلیک کنید

آرشیو تحلیل‌های بیتستان

 

ارزهای ترند روز بازار رمزارزها:

در 24 ساعت گذشته، ارزهای زیر در سایت کوین مارکت کپ، جزو ترندهای بازار ارزهای دیجیتال بوده‌اند:

رمزارزهای ترند روز

بیت کوین اتریوم
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.