گزارش روزانه بازار رمزارزها (۳ اسفند ۱۴۰۰)

گزارش روزانه بازار رمزارزها
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳ اسفند ۱۴۰۰

از هفته‌ی گذشته که بیت کوین حرکات نزولی خود را شروع کرد، تا به امروز حدود ۱۸ درصد ریزش کرده است. ریزش هفته‌ی اخیر بیت کوین بر آلت کوین‌ها هم تاثیر اهرمی گذاشته است و تقریبا همه‌ی آلت کوین‌ها هم در این مدت ریزشی بوده‌اند. قیمت بیت کوین در حال حاضر در حدود ۳۶,۹۰۰ دلار قرار دارد.

حجم بازار (Market Cap) ارزهای دیجیتال امروز در حدود ۱.۶۵ تریلیون دلار بوده است که نسبت به روزهای گذشته کاهشی چند درصدی داشته است. حجم معاملات ۲۴ ساعت گذشته نیز حدود ۱۰۸ میلیارد دلار بوده است. سلطه (Dominance) بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال حدود ۴۲.۲ درصد است.

شاخص ترس و طمع بازار

شاخص ترس و طمع بیت کوین

شاخص ترس و طمع (Fear & Greed) بازار رمزارزها امروز عدد ۲۰ را نشان می‌دهد که در محدوده‌ی ترس شدید (Extreme Fear) قرار دارد. در هفته‌ی گذشته با ریزش‌های بیت کوین، این شاخص هم از محدوده‌ عدد ۵۰ به عدد ۲۰ رسید.

تحلیل تکنیکال بیت کوین تایم فریم روزانه

تحلیل تکنیکال بیت کوین

با رسم ابزار فیبوناچی روی موج قبلی بیت کوین، نقاط حمایتی فیبوناچی در موج فعلی را می‌توانیم مشخص کنیم. درحال حاضر بیت کوین سطح ۶۱.۸ درصد فیبوناچی را هم شکسته است. در صورتی که ریزش‌ها ادامه پیدا کنند، سطح ۷۸.۶ درصد فیبوناچی می‌تواند حمایت بعدی بیت کوین باشد.

سطح ۷۸.۶ درصد در فیبوناچی یک سطح تکنیکالی قوی به حساب می‌آید و شاید بتواند ریزش‌ها را متوقف کند. بنابراین حمایت بعدی بیت کوین محدوده ۷۸.۶ درصد فیبوناچی هست. در صورتی که بیت کوین در این سطح متوقف شود، سطوح بالایی به عنوان نواحی مقاومتی در بیت کوین بحساب می‌آیند.

در صورتی که قیمت فعلی بازیابی نشود و به سطح ۷۸.۶ درصد نرسد، سطح ۶۱.۸ درصد بعنوان حمایت بیت کوین ظاهر خواهد شد و برای رشدهای بیشتر بیت کوین باید در این سطح کف‌سازی‌های کوتاه مدت انجام دهد.

تحلیل فاندامنتال بیت کوین و بازار رمزارزها

  • یک دادگاه در کانادا در دستوری خواستار بسته شدن کیف‌پول‌های بیت کوین شده است! این دادگاه با اشاره به ریسک بالای بازار رمزارزها خواستار مسدودسازی حساب‌های دارای بیت کوین شده است.
  • قزاقستان ۱۳ مزرعه استخراج غیرقانونی بیت کوین را به خاطر مصارف برق بالا ضبط کرد. بنابر گزارشات منتشر شده، این ۱۳ مزرعه روی هم نزدیک به ۲۰۲ مگاوات در روز مصرف برق داشتند.

برای مشاهده سایر تحلیل‌های بیتستان اینجا کلیک کنید

آرشیو تحلیل‌های بیتستان

 

ارزهای ترند روز بازار رمزارزها:

در 24 ساعت گذشته، ارزهای زیر در سایت کوین مارکت کپ، جزو ترندهای بازار ارزهای دیجیتال بوده‌اند:

ارزهای ترند امروز بازار رمزارزها

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.