گزارش روزانه بازار رمزارزها (۱۷ بهمن ۱۴۰۰)

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰

تحلیل تکنیکال بیت کوین و تحلیل فاندامنتال بازار رمزارزها در تاریخ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ به شرح زیر است:

دیروز پس از رشد ناگهانی بازار بسیاری از سرمایه‌گذاران دچار ترس از دست دادن (FOMO) شدند. اصطلاح Fear Of Missing Out (FOMO) در بازارهای مالی به زمانی گفته می‌شود که پس از رشد ناگهانی یک سهام یا ارز، سرمایه‌گذاران تماما از روی احساسات و بدون تحلیل پول‌شان را روی سهام یا ارز خاص سرمایه‌گذاری می‌کنند و چون بدون تحلیل بازار سرمایه‌گذاری کرده‌اند در بسیاری موارد سرمایه‌شان از دست می‌رود.

در حال حاضر بیت کوین در محدوده‌ی قیمتی ۴۱۴۶۰ دلار معامله می‌شود.سلطه‌ (Dominance) بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال امروز ۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۴۱.۸ درصد از بازار را در دست دارد. هم‌چنین با رشد قیمت بیت کوین و جلب توجه دوباره سرمایه‌گذاران،‌ Dominance اتریوم با کاهشی چند درصدی ۱۷.۹ درصد از بازار را در دست دارد.

رشد بیت کوین نیز خیلی از سرمایه‌گذاران را دچار FOMO کرد. اما آیا رشد اخیر بیت کوین دائمی خواهد بود یا تله‌ای هست برای سرمایه‌گذاران خرده‌پا؟ در این گزارش با بیتستان همراه باشید تا از آینده‌ی بازار بیت کوین و ارزهای دیجیتال بی‌خبر نمانید.

شاخص ترس و طمع بازار

شاخص ترس و طمع بیت کوین

امروز پس از بازیابی قیمت بیت کوین و سبز شدن بازار ارزهای دیجیتال، شاخص ترس و طمع بازار نیز یک بازیابی محدودی را تجربه کرده است و عدد ۳۷ را نشان می‌دهد. البته شاخص هنوز به صورت کامل بازیابی نشده است و بستگی به آینده‌‌ی بازار رمزارزها و بخصوص بیت کوین خواهد داشت.

در ادامه، تحلیل تکنیکال بیت کوین را با هم مرور خواهیم کرد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین در تایم فریم روزانه (خط تریگر نزولی بیت کوین):

تحلیل تکنیکال بیت کوین

چارت بیت کوین درحال حاضر محدوده‌ی مقاومتی ۴۰هزار دلاری را شکسته است. با این شکست خط تریگر نزولی داخلی بیت کوین نیز شکسته شد. اما نمودار تا شکست تریگر بیرونی باید به محدوده‌ی ۴۳ هزار حمله کند و در صورت شکست این تریگر می توانیم انتظار رشدهای خوبی را در کوتاه مدت بیت کوین شاهد باشیم. در صورتی که نتواند خط تریگر بیرونی را بشکند اولین محدوده‌ی حمایتی بیت کوین عدد ۴۰هزاردلار خواهد بود و باید منتظر واکنش دوباره بیت کوین به این محدوده‌ باشیم.

اما امروز بیت کوین رشد قیمت نداشته است و در همان مرز ۴۱۵۰۰ دلار در نوسان است. بازار آلت کوین‌ها چشم به حرکات بیت کوین دوخته است و نوسان جزئی بیت کوین امروز باعث رکود آلت کوین ها نیز شده است. در این بین رمزارزهای Gala ، Zcash ،AXS و Theta رشدهای خوبی را تجربه کرده‌اند. رمزارزهای LEO و Arweave ارزهای نزولی بازار هستند.

تحلیل فاندامنتال بیت کوین و بازار رمزارزها

  • با رشد روزافزون بازار NFTها، خانه‌ای در فلوریدای آمریکا قرار است به عنوان اولین خانه‌ی Tokenizeشده در بازار NFTها بفروش برسد. این خانه‌ با چهار اتاق خواب،دو سرویس بهداشتی و یک باغچه‌ی کوچک با قیمت آغازین ۶۵۰ هزار دلار در بازار NFTها عرضه خواهد شود. بازار NFT واکنش بسیاری از بزرگان سرمایه‌گذاری را برانگیخته است. عده‌ای این بازار را یک فرصت بسیار جذاب برای سرمایه‌گذاری می‌بینند و برخی معتقدند تمام این بازار برپایه‌ی یک توهم بنا شده است.
  • خالق میم‌کوین محبوب دوج‌کوین معتقد است این رمزارز می‌تواند‌ آینده‌ی پرداخت‌های اینترنتی را متحول کند. از پروژه‌های این رمزارز بدل شدن به بستر نقل و انتقالات پول است. این میم‌کوین با داشتن نرخ تراکنش(Fees) پایین بستر مناسبی برای نقل و انتقال مبالغ خرد است.

برای مشاهده سایر تحلیل‌های بیتستان اینجا کلیک کنید

آرشیو تحلیل‌های بیتستان

ارزهای ترند روز بازار رمزارزها:

در 24 ساعت گذشته، ارزهای زیر در سایت کوین مارکت کپ، جزو ترندهای بازار ارزهای دیجیتال بوده‌اند:

رمزارزهای برتر روز

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.