گزارش روزانه بازار رمزارزها (20 بهمن 1400)

تحلیل روزانه بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰

تحلیل تکنیکال بیت کوین و تحلیل فاندامنتال بازار رمزارزها در تاریخ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ به شرح زیر است:

 امروز بیت کوین یک اصلاح محدود نزولی انجام داده و در حال حاضر در قیمت ۴۳۷۰۰ دلار معامله‌ می‌شود. اصلاح محدود بیت کوین روی سایر ارزهای دیجیتال هم تاثیر گذاشته است. حجم بازار نیز امروز با مقداری کاهش به کمی پایین‌تر از ۲ تریلیون دلار رسیده است. سلطه (Dominance) بیت کوین هم ۴۱.۷ درصد بازار رمزارزها را در دست دارد.

سایر آلت کوین‌ها هم مانند بیت کوین پس از رشدهای اخیر در فاز اصلاح قیمت قرار دارند و عموما ریزشی بوده‌اند. رمزارز LEO که در دوهفته‌ی گذشته صعودی بوده امروز هم با رشدی نزدیک به ۵۰ درصد از ارزهای سبز بازار کریپتوکارنسی است.

شاخص ترس و طمع بازار

شاخص ترس و طمع

امروز با رشد شاخص ترس و طمع، این عدد به محدوده‌ی ۵۴ رسیده است که کماکان یک محدوده‌ی خنثی به حساب می‌آید. البته نسبت به دیروز چند واحد رشد داشته و در صورت ادامه‌ی این روند می‌تواند وارد محدوده‌ی طمع (Greed) شود.

در ادامه، تحلیل تکنیکال بیت کوین را با هم مرور خواهیم کرد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین در تایم فریم روزانه (شاخص میانگین متحرک نمایی):

تحلیل تکنیکال بیت کوین

ترکیب دو شاخص میانگین متحرک نمایی (EMA) ۱۰۰ و ۲۰۰ روزه، می‌تواند بعنوان یک سطح تکنیکالی بر روی قیمت بیت کوین تاثیر بگذارد. محدوده ۴۵ هزار دلار عددی است که این دو شاخص بهم رسیده و یکدیگر را قطع کرده‌اند. بنابراین با رشد قیمت می‌توانیم شاهد کارکرد حمایتی این شاخص باشیم. در غیر اینصورت شاخص متحرک نمایی بعنوان مقاومت بر قیمت اثر بگذارد.

بیت کوین به سقف مقاومتی روزانه خودش رسیده است. این سقف قیمت 45450 دلار است که بیت کوین آخرین بار با شکست این محدوده سقوط قیمت ویرانگری را تا عدد 39هزار دلار تجربه کرد. بنابراین احتمالا با شکست این محدوده به سمت بالا می تواند عدد 50 هزار را هم ببیند.

در غیر اینصورت و اگر فاز پول‌بک فعلی که بیت به خود گرفته است، باعث از دست رفتن حمایت ۴۰ هزار دلار بشود، می‌توان انتظار ترس بسیاری شدیدی را از سرمایه‌گذاران داشت و احتمالا فروش‌های سنگینی بعد از این شکست اتفاق بیفتد.

 

تحلیل فاندامنتال بیت کوین و بازار رمزارزها

  • با بالا گرفتن تنش‌ها در مرز اوکراین و روسیه، گزارش‌ها حاکی از خرید بیت کوین توسط اوکراین است و برخی کارشناسان علت رشدهای قیمتی اخیر این رمزارز را هم همین امر دانسته‌اند. بعلت صعودی بودن قیمت بیت کوین نسبت به ارزهای فیات، بیت کوین می‌تواندسرمایه‌گذاری خوبی در مقیاس کلان برای این کشور باشد تا در صورت وقوع برخورد نظامی بین دو کشور از این منبع بهره ببرد.
  • یک گزارش منتشر شده از سوی مجموعه ولز فارگو، غول سرمایه‌گذاری و بانکداری، عنوان کرده است که بخاطر تغییرات سریع تکنولوژی و هم‌چنین تغییرات شریاط زندگی انسان‌ها، ارزهای دیجیتال به زودی می‌توانند مورد پذیرش هرچه بیش‌تر مجامع جهانی قرار بگیرند.

برای مشاهده سایر تحلیل‌های بیتستان اینجا کلیک کنید

آرشیو تحلیل‌های بیتستان

ارزهای ترند روز بازار رمزارزها:

در 24 ساعت گذشته، ارزهای زیر در سایت کوین مارکت کپ، جزو ترندهای بازار ارزهای دیجیتال بوده‌اند:

ارزهای ترند روز

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.