گزارش روزانه بازار رمزارزها (۱۳ اسفند ۱۴۰۰)

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰

بیت‌کوین بار دیگر از مقاومت ۴۵هزار دلاری دچار ریزش شد و در حال حاضر در محدوده ۴۱,۳۰۰ دلار قرار دارد. در دو روز گذشته بیت کوین با نزدیک شدن به مقاومت ۴۵هزار دلار و برخورد با این سطح تکنیکالی مهم، از آن محدوده دچار ریزش شد و تا امروز بیش از ۷ درصد افت قیمت را تجربه کرده است.

سلطه (Dominance) بیت کوین در حال حاضر حدود ۴۲.۹ درصد از حجم کل بازار رمزارزها را در دست دارد و حجم بازار (market cap) ارزهای دیجیتال نسبت به روز گذشته ۴.۵ درصد ریزش داشته است و حدود ۱.۸۲ تریلیون دلار برآورد می‌شود.

ریزش‌های بیت کوین روی بازار آلت کوین‌ها هم تاثیر خود را گذاشته است و در چند روزز اخیر آلت‌ کوین‌های بازار ارزهای دیجیتال هم نزولی بوده‌اند. در این بین برخی آلت‌ کوین‌ها مستقل از بیت کوین عمل کرده‌اند. مثلا رمزارز UMA امروز حدود ۲۴ درصد رشد کرده است.

شاخص ترس و طمع بازار

شاخص ترس و طمع بیت کوین

شاخص ترس و طمع بازار ارزهای دیجیتال بار دیگر وارد محدوده‌ی ترس (Fear) شده است. این شاخص که در روزهای گذشته بخوبی بازیابی شده بود با ریزش‌های قیمت بیت‌ کوین دچار کاهش شد و امروز روی عدد ۳۳ قرار دارد.

تحلیل پرایس اکشن بیت کوین در تایم فریم روزانه

تحلیل پرایس اکشن بیت کوین

بیت کوین یکبار دیگر هم در هفته‌های پیش بعد اینکه سقف ۴۰ هزار دلار را شکست تا ۴۵ هزار دلار پیش رفت و از آنجا دچار ریزش شد اما دوباره در ۴۰هزار دلار حمایت شد. آیا از نظر پرایس اکشنی می‌توانیم چارت فعلی بیت کوین را باتوجه به اتفاقی که دفعه‌ی قبل برای آن افتاد تحلیل کنیم؟

دفعه‌ی قبل که بیت‌ کوین توانست بعد از ریزش از مقاومت ۴۵هزار دلار دوباره رشد کند، بعلت کندل‌های معکوسی بود که در این محدوده زد که نشان‌دهنده‌ی بالانس شدن خرید و فروش بود. اما در حال حاضر کندل‌های نزولی بیت‌کوین بسیار پرشتاب هستند و با نزدیک شدن به محدوده ۴۰هزار دلار تقاضای خرید رشد نکرده است.

البته فعلا ریزش‌های اخیر را پول‌بک به حمایت ۴۰هزار دلار در نظر می‌گیریم اما باتوجه به شتاب زیاد ریزش‌ها امکان از دست رفتن این محدوده حمایتی برای بار دیگر وجود دارد. در صورتی که امروز و فردا کندل‌های روزانه بیت کوین، کندل‌هایی معکوسی (دوجی) باشند و عرضه و تقاضای بیت کوین مساوی شوند، می‌توانیم به رشد دوباره بیت کوین از این محدوده امیدوار باشیم.

تحلیل فاندامنتال بیت کوین و بازار رمزارزها

  • بلاک‌چین لونا بر اساس میزان توکن‌های استیک‌شده از بلاک‌چین اتریوم پیشی گرفته است. باتوجه به گزارشات منتشر شده، نزدیک به ۲۹.۵ میلیارد دلار در این شبکه سهام‌گذاری (Stake) شده است.
  • تعداد بازیکنان بازی بلاک‌چینی SandBox از ۲ میلیون کاربر فعال بیشتر شد. این پروژه متاورسی بخاطر راه‌های کسب درآمدی که در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد، اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

برای مشاهده سایر تحلیل‌های بیتستان اینجا کلیک کنید

آرشیو تحلیل‌های بیتستان

 

ارزهای ترند روز بازار رمزارزها:

در 24 ساعت گذشته، ارزهای زیر در سایت کوین مارکت کپ، جزو ترندهای بازار ارزهای دیجیتال بوده‌اند:

ارزهای ترند روز

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.