گزارش روزانه بازار رمزارزها (۱۸ اسفند ۱۴۰۰)

گزارش روزانه بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰

امروز بیت کوین با رشدی بیش از ۷ درصد، بازار رمزارزها را سبزپوش کرد. روز گذشته در حالی که روز گذشته قیمت بیت کوین به ۳۷,۸۰۰ دلار رسیده بود، امروز این ارز دیجیتال در قیمت ۴۱,۸۰۰ دلار هم معامله شد.

سلطه (Dominance) بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال با رشد اخیر قیمتی، افزایش یافته و به ۴۳.۲ درصد رسیده است. حجم کل بازار (Market Cap) رمزارزها امروز به عدد ۱.۸۲ تریلیون دلار رسیده است که رشدی تقریبا ۶ درصدی نسبت به روز گذشته محسوب می‌شود.

آلت‌ کوین‌ها نیز رشدهای خوبی تجربه کرده‌اند. در این بین آلت کوین‌های XMR، LUNA، Zcash از ارزهای پرسود امروز با سودهای به ترتیب ۲۶، ۲۰ و ۱۹ درصدی بوده‌اند. سایر رمزارزها نیز در حال بازیابی قیمت پس از ریزش‌های اخیر هستند.

شاخص ترس و طمع بازار

شاخص ترس و طمع

امروز درحالیکه بیت کوین رشد قیمتی خوبی نسبت به روزهای قبل داشته است اما هنوز شاخص ترس و طمع بازار ارزهای دیجیتال بازیابی نشده است و عدد ۲۲ را نمایش می‌دهد که نشان‌ دهنده‌ی ترس شدید (Extreme Fear) سرمایه‌گذاران این بازار است. نوسانات ناگهانی اخیر بیت کوین، بسیاری از معامله‌گران را سردرگم کرده است.

تحلیل تکنیکال بیت کوین در تایم فریم روزانه

 

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بیت کوین از حمایت ۳۷هزار دلار برگشت و با شکستن سطح ۴۰ هزار دلار، در حال هجوم به مقاومت مهم ۴۵ هزار دلاری است. بعد از اینکه برای چند روز بین ۳۹ و ۳۷ هزار دلار فشرده شده بود، بالاخره با جمع کردن نیرو به سمت بالا حرکات خود را شروع کرد.

فعلا سطح ۴۰ هزار دلار شکسته شده است اما نمی‌توان با قطعیت گفت که این شکست واقعی است یا خیر. زیرا هنوز کندل تثبیتی در بالای این محدوده تشکیل نشده است.

در صورتی که کندل تثبیتی را در مجاور سطح ۴۰ هزار دلاری مشاهده کنیم، می‌توانیم برای سقف بعدبی بیت کوین یعنی ۴۵ هزار دلار آماده شویم. در غیر اینصورت اگر قیمت در سطح فعلی تثبیت نشود، با فروش‌های سنگین خرس‌ها احتمالا ریزش‌های بیشتری در کار خواهند بود. اولین حمایت بعد از ریزش قیمت محدوده ۳۷ هزار دلار است.

تحلیل فاندامنتال بیت کوین و بازار رمزارزها

  • از دلایل فاندامنتال رشد قیمتی امروز بیت کوین درج اطلاعات دستور جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، درباره‌ی بازار کریپتوکارنسی است. باتوجه به اطلاعات منتشر شده این دستور برای تسهیل‌پذیرتر کردن بازار کریپتوکارنسی است و بطور کلی نگاه دولت به این بازار مثبت است.
  • با درز این خبر بازار رمزارزها سبزپوش شد. اما برخی افراد این را یک شایعه دانسته‌اند و احتمال اینکه با اعلام خود دستور مفاد آن متفاوت باشد وجود دارد.

برای مشاهده سایر تحلیل‌های بیتستان اینجا کلیک کنید

آرشیو تحلیل‌های بیتستان

 

ارزهای ترند روز بازار رمزارزها:

در 24 ساعت گذشته، ارزهای زیر در سایت کوین مارکت کپ، جزو ترندهای بازار ارزهای دیجیتال بوده‌اند:

ارزهای ترند بازار ارز دیجیتال

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.