روزانه ۳ تا ۵ هزار میلیارد تومان رمز ارز در ایران مبادله می‌شود!

مبادله روزانه ۳ تا ۵ میلیارد دلار رمز ارز در ایران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ آبان ۱۴۰۰

بازار ارزهای دیجیتال در بین ایرانیان بسیار محبوب شده و عده زیادی از کشورمان در این بازار فعالیت دارند و سرمایه‌گذاری زیادی در آن کرده‌اند. اخیرا بر اساس گزارش منتشر شده، بیش از ۱۲ میلیون کاربر ایرانی در حوزه کریپتوکارنسی فعالیت دارند که مبادله روزانه ۳ تا ۵ هزار میلیارد تومان رمز ارز در ایران را رقم می‌زنند. با بیتستان همراه باشید.

۱۲ میلیون ایرانی در بازار رمزارز‌ها حضور دارند و گفته می‌شود ارزش مبادلات روزانه شهروندان ایرانی به ۳ تا ۵ هزار میلیارد تومان در روز می‌رسد.

بازار کریپتوکارنسی در کشورمان به عنوان یک جایگزین بسیار عالی برای طلا و بورس تبدیل گشته و دلیل اصلی آن نیز حفاظت از ارزش پول و دارایی‌ها عنوان شده است.

همچنین کاربران ایرانی زیادی به دلیل آزادی عملی زیادی که ارزهای دیجیتال با خود به ارمغان آورده‌اند، اقدام به انجام خریدهای جزئی با ارزهای دیجیتال می‌کنند که به هر حال یک کوئن مثبت برای فعالان این بازار محسوب می‌شود.

خبرگزاری انگلیسی رویترز در ماه می سال جاری در گزارشی مدعی شده بود که:

حدود ۴/۵ درصد از استخراج بیت‌کوین در ایران انجام می‌شود. رویترز معتقد بود استخراج بیت‌کوین به دولت ایران اجازه می‌دهد رمزارز‌هایی به ارزش صدها میلیون دلار به دست آورده و از آن‌ها برای واردات و کاهش اثرگذاری تحریم‌ها استفاده کند.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز بخوانید

توقیف ۶/۱ میلیون دلار ارز دیجیتال در آمریکا توسط OFAC

حضور فعال و گسترده در بازار ارزهای دیجیتال، چه مزایایی دارد؟

صنعت استخراج رمزارز در ایران با توجه به هزینه پایین انرژی در ایران و بازار صعودی بیت‌کوین و بازار ۱۱۰۰ میلیارد دلاری آن در جهان، می‌تواند به عنوان مهم ترین ابزار تأمین منابع در ایران مورد استفاده قرار گیرد. در همین راستا، ورود شرکت‌های استخراج از کشورهای مختلف به کشور قابل توجه است.

طبق گزارشات در دو سال گذشته، چین، روسیه، آلمان و استرالیا برای استخراج بیت‌کوین به ایران وارد شده‌اند و طی سال‌های اخیر مزارع تولید بیت‌کوین در ایران که در اختیار چینی‌هاست، افزایش یافته است.

از سوی دیگر حضور پررنگ ایران در بازار جهانی رمزارزها، در صورتی که با افزایش میزان دارندگان رمزارز همراه باشد، می‌تواند به عنوان نقطه قوتی در اقتصاد جهانی تلقی شده و قدرت اقتصادی ایران را در منطقه و جهان افزایش دهد.

در رابطه با استخراج ارزهای دیجیتال مثل بیت‌کوین در ایران، تفاسیر زیادی صورت گرفته، مثل:

رسانه‌های غربی می‌گویند ایران به دلیل دشواری‌های صادرات نفت و گاز قادر به کسب درآمد دلاری از آن‌ها نیست و به همین دلیل با آن‌ها برق تولید کرده و دست به استخراج بیت‌کوین می‌زند.

این روش به نوعی بازیابی درآمدهای نفتی و گازی ایران به حساب می‌آید. گفته می‌شود ماینر‌ها در سال ۲۰۲۰ میلادی انرژی‌ای معادل ۱۰ میلیون بشکه نفت مصرف کردند که برابر با ۴ درصد از کل صادرات نفت ایران در این سال است.

برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر در حوزه میزان مبادلات رمزارزها در ایران، به لینک زیر مراجعه فرمایید

گزارش سالانه بیتستان ۱۴۰۰ منتشر شد
بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.