مدیرعامل بایننس از بلومبرگ به دلیل اظهارات توهین‌آمیز شکایت کرد

شکایت مدیرعامل بایننس از بلومبرگ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۴ مرداد ۱۴۰۱

چانگپنگ ژائو، مدیر عامل صرافی بزرگ بایننس، از بلومبرگ و اکانت‌های توییتر و فیسبوک وابسته به آن شکایت کرد. شکایت مدیرعامل بایننس از بلومبرگ، شوک بزرگی برای جامعه‌ی رمزارز بود. طبق گزارشات چانگپنگ ژائو به خاطر سه اظهار نظر توهین‌آمیز بلومبرگ از این نشریه شکایت کرده است. برای خواندن جزئیات خبر با بیتستان همراه باشید.

چانگ‌پنگ ژائو از بلومبرگ به دلیل سه بیانیه‌ی توهین‌آمیز منتشر شده و همچنین از حساب‌های توییتر و فیس‌بوک وابسته به بلومبرگ شکایت کرد. این سه بیانیه‌ی توهین آمیز در نسخه چینی این نشریه که در هنگ کنگ توزیع می‌شود در اوایل ماه منتشر شده است.

اظهارات توهین‌آمیز بلومبرگ

بر اساس نسخه‌ی ارائه شده از پرونده به دادگاه عالی هنگ‌کنگ و Decrypt، ژائو از نسخه چینی Bloomberg Businessweek به دلیل مقاله، «آیا ثروتمندترین مرد کریپتو می‌تواند سرمای بازار را تحمل کند؟» شکایت کرده است.

شکایت مدیرعامل بایننس از بلومبرگ

در این مطلب عبارتی نوشته شده که آن را «طرح پونزی چانگ پنگ ژائو» نیز می‌توان ترجمه کرد. ژائو همچنین از این نشریه به دلیل استفاده مجدد از این عبارت در پست‌های مربوطه در توییتر و فیس‌بوک به طور جداگانه شکایت کرده است.

نمایندگان Binance به طور رسمی اعلام کرده‌اند که پرونده ژائو یک مورد کاملا شخصی بوده و به صرافی بایننس مرتبط نیست.

طبق این پرونده دلیل استفاده از این اظهارات در نشریه این بود که ژائو را مورد نفرت، تحقیر و تمسخر خوانندگان این مطلب قرار دهند. تیم حقوقی شاکی در این پرونده مدعی هستند که:

آن‌ها (بلومبرگ) تمایل داشتند، وجهه ژائو را در برابر اعضای جامعه به ویژه اعضای (موجود یا بالقوه) جامعه رمزنگاری و طرف‌های تجاری وی به طور کلی خراب کنند.

اظهارات متفاوت نسخه انگلیسی بلومبرگ

اما این همه‌ی ماجرا نیست. بر اساس یک یادداشت قانونی که روز جمعه در نیویورک در رابطه با پرونده هنگ کنگ ثبت شده، وکیل حقوقی ژائو ادعا کرد که نسخه اصلی انگلیسی زبان مقاله نیز حاوی اظهارات افتراآمیز زیادی است.

اسناد مرتبط با مطلب منتشر شده در نیویورک استدلال می‌کنند که مقاله اصلی شامل چندین اتهام جدی و افتراآمیز علیه ژائو و بایننس بوده است.

همچنین ژائو اعلام کرده که این اتهامات و اظهارات کاملاً غیرقابل اثبات بوده و برای گمراه کردن خوانندگان طراحی شده است. این اظهارات همچنین بیان می‌کنند که ژائو و بایننس در فعالیت‌های غیرقانونی دست داشته‌اند.

ژائو در ماه ژوئن درباره مقاله منتشر شده در بلومبرگ گفت:

در حالی که اکثر روزنامه‌نگاران بلومبرگ افراد شاخص و خوبی به حساب می‌آیند، اما این به این معنی نیست که تمامشان خوب هستند.

ژائو به دنبال دستوری است که نشریه را از انتشار مجدد اظهارات توهین آمیز در هنگ کنگ، منع کند. همچنین وی درخواست حذف اظهارات و همچنین دریافت خسارت و هزینه‌های مرتبط از بلومبرگ را نیز دارد.

البته این اولین بار نیست ژائو از یک رسانه شکایت می‌کند و قبل از بلومبرگ، در سال ۲۰۲۰، ژائو علیه فوربس در ایالات متحده نیز شکایت تنظیم کرده بود.

او از نشریه فوربس و دو خبرنگار درگیر در مطلب منتشر شده درباره او شکایت کرد. در این مطلب از مقاله فوربس ادعا شده بود که بایننس «ساختار شرکتی دقیقی دارد که برای فریب عمدی تنظیم‌کننده‌ها و کسب سود پنهانی از سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال در ایالات متحده طراحی شده است».

که البته ژائو بعداً از این شکایت صرف نظر کرد.

چانگ‌پنگ ژائو از بلومبرگ به دلیل سه بیانیه توهین‌آمیز منتشر شده خود و همچنین از حساب‌های توییتر و فیس‌بوک وابسته به بلومبرگ شکایت کرد. این سه اظهار توهین آمیز در نسخه چینی این نشریه که در هنگ کنگ توزیع می‌شود در اوایل ماه منتشر شده بود.

روز جمعه، ژائو، مدیر اجرایی بایننس در توییتر خود پستی نوشت که احتمالاً اشاره‌ای به پرونده هنگ کنگ است. وی در این پست نوشت که:

مسئول اعمال خود باشید.

منبع: decrypt

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.