قطعی اینترنت در قزاقستان چه تاثیری بر روی بیت‌کوین دارد؟

قطعی اینترنت در قزاقستان چه تاثیری بر روی بیت‌کوین دارد؟
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ دی ۱۴۰۰

قزاقستان یکی از کشورهای فعال در حوزه استخراج بیت‌کوین است که درصد زیادی از میزان هش این رمزارز را در اختیار دارد. اخیرا به دلیل اعتراضات گسترده، اینترنت در این کشور قطع شده که باعث تعطیلی برخی از مراکز استخراج بیت‌کوین در این کشور شده است. این امر تاثیر به شدت زیادی در نرخ هش جهانی BTC داشت. در این خبر تاثیر قطعی اینترنت قزاقستان بر بیت کوین را به صورت کامل بررسی خواهیم نمود. با بیتستان همراه باشید.

تاثیر قطعی اینترنت قزاقستان بر بیت کوین

دومین کشور بزرگ استخراج‌کننده‌ی بیت‌کوین در جهان، دسترسی به اینترنت را قطع کرده که در پی آن، نرخ هش بیت‌کوین کاهش بسیار زیادی داشته است.

به دلیل اعتراضات صورت گرفته در کشور قزاقستان به خاطر استخراج ارز دیجیتال بیت‌کوین، اینترنت در این کشور قطع شده است که به موجب آن، تقریباً یک پنجم استخراج‌کنندگان بیت‌کوین در جهان آفلاین و از شبکه خارج شده‌اند.

بسیاری از استخراج‌کنندگان چینی که به دلیل قوانین سختگیرانه به کشور قزاقستان مهاجرت کرده بودند؛ باز هم فعالیت خود را متوقف کرده و به حالت خاموشی در آمده‌اند.

بیت‌کوین متکی به شبکه‌ای از دستگاه‌ها است که به عنوان ماینر شناخته می‌شوند. این دستگاه‌ها مسائل ریاضی را برای به دست آوردن ارز دیجیتال حل می‌کنند. ماینرها برای انجام این عملیات، به انرژی برق زیادی نیاز دارند، اما بدون اتصال به اینترنت، انجام عملیات و فرآیند استخراج غیرممکن است.

چین زمانی پایگاه اصلی استخراج بیت‌کوین (با سهم ۷۵/۵ درصدی بازار) در جهان بود، اما محدودیت‌های دولت در ماه مه سال گذشته، باعث شد کل این اعداد و ارقام جابجا شوند، چرا که ماینرهای چینی سعی کردند به کشورهای دوستدار ارزهای دیجیتال مهاجرت کنند.

دلیل اعتراضات مردم قزاقستان:

قزاقستان به دلیل وجود انرژی ارزان قیمت و فراوان برای استخراج کنندگان، یک محیط به شدت ایده‌آل محسوب می‌شود، اما از آنجایی که سوخت‌های فسیلی مثل زغال‌سنگ، بیش از ۹۰ درصد برق کشور را تامین می‌کنند، مهاجرت ماینرها بر روی آب و هوای این کشور تاثیر گذاشته است.

جالب است بدانید که قزاقستان در سپتامبر ۲۰۱۹ تنها ۱/۴ درصد سهم هش بیت‌کوین را در اختیار داشت، اما این میزان در آگوست ۲۰۲۱ به ۱۸/۱ درصد افزایش یافت. در همان زمان، ایالات متحده سهم بازار جهانی خود را ۲ برابر افزایش داد و از ۱۶/۸ درصد به ۳۵/۴ درصد رساند.

اکنون افزایش قیمت سوخت در قزاقستان باعث اعتراضات داخلی شده است. رئیس جمهور قاسم جومارت توقایف در ۶ ژانویه به مسئولان مخابراتی دستور داد که دسترسی به اینترنت را مسدود کنند.

بدون اتصال اینترنت، استخراج‌کنندگان قزاقستانی قادر به ادامه کار نخواهند بود. بر اساس گزارشات منتشر شده از BTC.com، هش‌ریت جهانی از سه شنبه تا پنجشنبه، ۱۴ درصد کاهش یافته است.

یک استخراج کننده بیت‌کوین مستقر در قزاقستان، در توییتر خود نوشت:

اینترنت وجود ندارد، بنابراین استخراج ممکن نخواهد بود. اینترنت در قزاقستان مسدود شده است. از اپراتورهای تلفن همراه گرفته تا اینترنت خانگی.

اگرچه ماینرها برای حفظ شبکه بیت‌کوین ضروری هستند، اما به اندازه کافی در خارج از قزاقستان هم ماینرهایی وجود دارند تا بتوانند شبکه این ارز دیجیتال را فعال نگه دارند.

منبع: newscientist

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.