صرافی Deribit از این پس از معاملات سولانا پشتیبانی خواهد کرد

پشتیبانی صرافی Deribit از معاملات سولانا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

پشتیبانی صرافی Deribit از معاملات سولانا، پس از نزدیک شدن قیمت SOL به ۱۰۰ دلار آغاز شد. این صرافی تصمیم دارد با راه‌اندازی معاملات آپشن برای سولانا، از تقاضاهای روز افزون Solana به نفع خود استفاده کند. برای خواندن جزئیات خبر با بیتستان همراه باشید.

صرافی Deribit که یکی از پلتفرم‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال مستقر در پاناما است در توییت اخیر خود اعلام کرده که به زودی از معاملات Solana (SOL) پشتیبانی خواهد کرد.

اولین سری از معاملات آپشن اروپایی SOL در تاریخ ۹ می در این صرافی عرضه می‌شود. بر اساس این اعلامیه، قراردادهای سولانا در ،Deribit از جمعه این هفته آغاز خواهد شد.

باید به این امر توجه کرد که افزودن معاملات آپشن SOL در صرافی‌ها نشان‌دهنده‌ی محبوبیت فزاینده‌ی این رمزارز است. شایان ذکر است که معامله‌گران نهادی این رمزارز اکثریت از مشتریان شرکت هستند (تقریباً ۸۰٪).

Deribit پیش از این فقط از معاملات آپشن بیت‌کوین و اتریوم، پشتیبانی می‌کرد.

این صرافی همچنان صرافی غالب در معاملات آپشن ارز دیجیتال است. طبق داده‌های ارائه شده توسط CoinGlass، صرافی Deribit تقریبا ۹۱ درصد از معاملات آپشن بیت‌کوین را به خود اختصاص داده. گروه CME مستقر در شیکاگو با تقریبا ۴ درصد در جایگاه دوم قرار دارد.

طبق گزارشات پیشین، بانک آمریکا پیش‌بینی کرد که Solana می‌تواند به دلیل توان عملیاتی بالای تراکنش، به پروتکل پرداخت پیشرو تبدیل شود و با شرکت‌های قدیمی مانند Visa رقابت کند.

سولانا همچنین در بخش توکن غیرقابل تعویض (NFT) طرفداران زیادی پیدا کرده است. اوایل این ماه، OpenSea نیز پشتیبانی از این شبکه را اضافه کرد.

این توکن در حال حاضر با قیمت ۹۹ دلار در صرافی های اصلی معامله می شود.

معاملات آپشن چیست؟

آپشن نوعی قرارداد مشتقه است که به مالک این اختیار را می‌دهد (نه تعهد) که یک دارایی را با قیمت مشخص در یک زمان از پیش تعیین شده (تاریخ انقضا) خریداری یا بفروشد.

امروزه میزان مشارکت قراردادهای آپشن در بازار مشتقات جهانی بیش از ۵۰۰ تریلیون دلار تخمین زده می‌شود.

قرار داد آپشن شامل یک فروشنده آپشن و یک خریدار آپشن می‌باشد.

خریدار آپشن مبلغی را به عنوان وثیقه (premium) به فروشنده پرداخت می‌کند که بر اساس ملاحظاتی چون قیمت اعمالی (قیمت فعلی در مقابل قیمت آینده)، زمان انقضاء و نوسانات مورد انتظار قیمت محاسبه می‌شود. فروشنده نیز مبلغ وثیقه را به عنوان درامد معامله برای خود برمی‌دارد.

اطلاعاتی جامع درباره‌ی صرافی Deribit

صرافی Deribit همان طور که از نامش پیداست، یکی از صرافی‌های معاملات ارز دیجیتال است. این صرافی در کشور هلند تاسیس شده و فعالیت خود را در سال ۲۰۱۶ شروع کرده است.

این صرافی در ژانویه سال ۲۰۲۰ اعلام کرد قصد دارد که مرکز فعالیت‌های خود را از هلند به پاناما انتقال دهد تا از محدودیت‌هایی که برای مبارزه با پول‌شویی در هلند در شرف وضع شدن بودند در امان بماند.

یکی از ویژگی‌های خاص Deribit تکنولوژی پلتفرم آن است که بطور اختصاصی طراحی شده است تا تعداد زیادی از معاملات را با کمترین تاخیر (کمتر از ۱ میلی ثانیه) انجام دهد.

منبع: u.today

اتریوم بیت کوین سولانا
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.