کلاهبرداری ارز دیجیتال کینگ مانی!

کلاهبرداری کینگ مانی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۲ مهر ۱۴۰۰

ارز دیجیتال کینگ مانی (Kingmoney) نمونه‌ای از ارزهای دیجیتال ایرانی است که برای انجام تراکنش‌ها در صنعیت نتورک مارکتینگ ایجاد شده. طبق گزارشات اخیر به بیان ابوالفضل ابوترابی، عضو کمسیون شوراها و امور داخلی مجلس، کینگ مانی بزرگ‌ترین پرونده کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال بوده و بیش از ۴,۵۰۰ میلیارد تومان از قربانیان خود کلاهبرداری کرده است. برای اطلاع از خبر کلاهبرداری کینگ مانی با بیتستان همراه باشید.

کلاهبرداری کینگ مانی

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، هفته گذشته مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی اعلام کرد که یکی از بزرگترین شبکه‌های سازمان‌یافته کلاهبرداری در سطح کشور شناسایی و مورد ضربه قرار گرفته است.

این باند کلاهبرداری با فریب دادن افکار عمومی و تشویق افراد به خرید و سرمایه‌گذاری در رمزارز کینگ مانی مبلغ زیادی را از طریق این کلاهبرداری‌ها به دست آورده و با ایجاد نوسانات کاذب در قیمت این ارز دیجیتال، اقدام به کسب سود می‌کردند.

ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون شوراها در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما در مورد کلاهبرداری کینگ مانی بیان کرد:

امروز موضوع صیانت و حمایت از حقوق مردم و به‌ویژه اقشار ضعیف و متوسط از اولویت‌های مجلس و دولت است.

همچنین او با اشاره به چگونگی کلاهبرداری در حوزه رمزارزها گفت:

در ماجرای رمزارز جعلی کینگ مانی شاهد آن بودیم که افرادی با سوءاستفاده از اعتماد مردم اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها کردند و متأسفانه به علت جو روانی ایجادشده در جامعه و گرایش برخی از افراد برای سرمایه‌گذاری در بازار رمز‌ارز‌ها، حجم این تخلف قابل‌توجه بوده است.

نماینده مجلس با بیان اینکه ظهور رمزارزهای جعلی همچنان در حال افزایش است، افزود:

در گذشته نیز شاهد پرونده‌های کلاهبرداری تحت عنوان «توکن» و «ارز دیجیتال» با چندین هزار مالباخته بوده‌ایم، اما پرونده کینگ مانی با حجم بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، بزرگترین پرونده کلاهبرداری در حوزه رمز‌ارز‌ها بوده است.

ابوترابی با اشاره به لزوم نظارت نهادهای امنیتی در حوزه معاملات رمزارزها گفت:

از سربازان گمنام امام زمان که در این پرونده ورود کردند و موجب امیدواری مردم و هزاران مالباخته این کلاهبرداری شدند، تشکر می‌کنم.

نظر ادوارد اسنودن در مورد ممنوعیت رمزارزها در چین

ادامه خبر را بخوانید

همچنین افزود:

متأسفانه در حال حاضر از رمزارز‌ها به عنوان ابزاری برای پول‌شویی و ارتکاب جرائم استفاده می‌شود و تسهیل و تبلیغ استفاده از این ابزار جرم و رواج آن‌ها توسط برخی رسانه‌ها و گروه‌ها جای سوال دارد.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناآگاهی بسیاری از افراد در مورد خطرات بازار رمز‌ارز گفت:

حتی اگر رمزارز جعلی هم نباشد باز هم جزو پرریسک‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها محسوب می‌شود و به‌طور کلی ریسک کلاهبرداری و خروج سرمایه از کشور را افزایش می‌دهد.

ابوترابی در پایان گفتگو با صدا و سیما بیان کرد:

متأسفانه بانک مرکزی، درگاه پرداخت قانونی را در اختیار صرافی‌های رمز‌ارز قرار داده است. در زمان دولت قبل نیز قرار شد این درگاه‌های پرداخت بسته شود، اما رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور مانع از قطع خدمات پرداخت بانک‌ها به صرافی‌های آنلاین ارز‌های دیجیتال شد.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.