کلاهبرداری فروشندگان تجهیزات استارلینک با بیت‌کوین!

استارلینک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰

با تصویب طرح صیانت از فضای مجازی و افزایش نگرانی کاربران ایرانی،‌ بازار کلاهبرداران و برخی از افراد سودجو داغ شده است. این روزها که کاربران ایرانی نگران عدم دسترسی به اینترنت جهانی هستند،‌ اینترنت استارلینک به نور امید آن‌ها تبدیل شده است. 

اینترنت استارلینک به زیرساخت‌های کابلی نیازی ندارد و از طریق ماهواره‌های مستقر در اطراف کره زمین اینترنت را پخش می‌کند. سرعت بالای اینترنت استارلینک یکی از جاذبه‌های آن است و به همین خاطر از زمانی که استارلینک شروع به پرتاب ماهواره‌های خود کرد،‌ توجه کاربران ایرانی را به خود جلب کرد.

افزایش احتمال محدودیت‌های گسترده دسترسی به اینترنت بین‌المللی سبب شده برخی از کلاهبرداران و افراد سودجو اقدام به فروش تجهیزات اینترنت استارلینک کنند. اینترنت استارلینک در حالی راهکاری برای دوران قطعی اینترنت جهانی در نظر گرفته می‌شود که شرکت استارلینک در ایران سرویس‌دهی ندارد.

به تازگی در پلتفرم‌های خرید و فروش کالا شاهد آگهی‌هایی هستیم که برخی افراد سودجو در آن‌ها اقدام به فروش تجهیزات استارلینک با بیت‌کوین و دیگر رمزارزها کرده‌اند.

میلاد نوری،‌ برنامه‌نویس و کارشناس فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرگزاری ایسنا به چالش‌های ورود اینترنت ماهواره‌ای اشاره کرده است. به گفته میلاد نوری فناوری اینترنت ماهواره‌ای یا همان استارلینک حتی اگر وارد ایران هم شود به هیچ عنوان برای کاربر خانگی به‌صرفه نیست.

گفتنی است طبق گفته‌های ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا،‌ بسیاری از ماهواره‌های این شرکت هنوز فضا پرتاب نشده‌اند و تا مهر ماه ۴۰٪ از این ماهواره‌ها به فضا می‌روند. 

میلاد نوری درباره ساز و کار اینترنت استارلینگ گفت: «مکانیزم کار اینترنت ماهواره‌ای این است که یک دیش دارد که به سیگنال‌های ماهواره‌ها وصل می‌شود و به‌صورت خودکار می‌چرخد و قوی‌ترین سیگنال‌ها را می‌گیرد. هزینه اولیه این تجهیزات ۴۹۹ دلار است و ماهیانه هم یک آبونمان شارژ ۹۹ دلاری دارد که در حال حاضر برای کاربر خانگی در ایران عدد بالایی است. اما این سرویس به قدری کیفیت بالایی از نظر سرعت اینترنت دارد که می‌توانید در یک ساختمان بین ۲۰ تا ۲۵ واحد آن را تقسیم کنید که در آن صورت قیمت و کیفیت آن نسبت به سرویس‌هایی که الان استفاده می‌کنیم، به‌صرفه‌تر است.»

با وجود اینکه قیمت اینترنت ماهواره‌ای به‌صرفه نیست ولی این اینترنت یک تکنولوژی جدید است و مردم ایران تمایل زیادی به خرید آن دارند. به خاطر نگرانی‌های مردم ایران از طرح صیانت از فضای مجازی، تبلیغات زیادی درباره فروش اینترنت ماهواره‌ای در حال انجام است.

جو احساسی ایجاد شده پس از تصویب طرح صیانت،‌ افراد سودجو را به فروش تجهیزات اینترنت استارلینک ترغیب کرده است. در حال حاضر عده زیادی از مردم به دنبال خرید تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای هستند و اخبار مربوط به آن را دنبال می‌کنند. در همین راستا عده‌ای از کلاهبرداران در بستر کانال‌های تلگرامی و سایت‌های مختلف اقدام  به فروش تجهیزات کرده و هزینه این اقلام را به‌صورت رمزارز از کاربران می‌گیرند. دلیل اینکه کلاهبرداران برای فروش تجهیزات اینترنت استارلینک بیت‌کوین می‌خواهند، غیر قابل ردیابی بودن رمزارزهاست. مردم باید آگاه باشند و نسبت به این تبلیغات کاذب وسوسه نشوند. 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.