آیا دینگو یک پروژه ارز دیجیتال کلاهبرداری است؟

دینگو، یک پروژه ارز دیجیتال کلاهبرداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱

شرکت امنیتی Check Point Research (CPR)، به سرمایه‌گذاران در مورد رمزارز دینگو (DINGO) هشدار داد. این شرکت اعلام کرد که دینگو، یک پروژه ارز دیجیتال کلاهبرداری است و دارایی‌های سرمایه‌گذاران را سرقت می‌کند. برای خواندن جزئیات بیشتر با بیتستان همراه باشید.

دینگو، یک پروژه ارز دیجیتال کلاهبرداری

ارز دیجیتال دینگو (DINGO)، یکی از توکن‌های مرتبط به میم‌کوین Dogecoin با ارزش کل بازار ۱۰/۹ میلیون دلار است و در رتبه ۷۷۴ در وب‌سایت رتبه بندی ارزهای دیجیتال CoinMarketCap قرار دارد.

شرکت CPR پس از تحقیقات خود، ادعا کرد که ارز دیجیتال دینگو یک پروژه کلاهبرداری بزرگ است. این شرکت در گزارش خود به موارد زیر اشاره و مدعی شده سرمایه‌گذاران باید از دینگو (DINGO) دوری کنند.

  • دستکاری کارمزد تراکنش‌ها
  • نداشتن وایت پیپر معتبر
  • مشخص نبودن توسعه دهندگان اصلی
  • مکانیزم توکن سوزی‌های نامناسب
  • معاملات غیر معتبر

بر اساس گزارش CPR، توسعه دهنده‌ی این پروژه از تابع “setTaxFeePercent” استفاده و کارمزد خرید و فروش توکن را تا ۹۹ درصد افزایش می‌دهد. این اقدام به طور بالقوه سرمایه‌گذاران را در معرض خطر از دست دادن سرمایه‌ی خود قرار می‌دهد.

وب‌سایت اصلی دینگو همچنین اطلاعات بسیار محدودی در مورد توسعه دهندگان پروژه ارائه داده است. همچنین این رمزارز وایت پیپر اصولی هم ندارد و در کاغذ سفید آن فقط به توکنومیک پروژه اشاره شده.

توکنومیک (Tokenomic) از ترکیب دو کلمه‌ی Economy و token ساخته شده و به کیفیت توکن اشاره دارد. توکنومیک ویژگی‌های اقتصادی یک توکن، مانند مکانیزم‌های توکن سوزی، برنامه صدور و عرضه آن را توضیح می‌دهد.

در کاغذ سفید دینگو، وعده اجرای استراتژی توکن سوزی عظیمی داده شده که به نفع دارندگان بلندمدت است و تعداد کل توکن‌های دینگو سوزانده شده برای شفافیت در وب سایت آن قرار گرفته، اما تنها چیزی که اینجا سوزانده می‌شود، دارایی‌های کیف پول سرمایه‌گذاران بی خبر است.

در کاغذ سفید به ازای هر تراکنش ۱۰ درصد کارمزد ذکر شده. با این حال، پس از بررسی دقیق‌تر کدنویسی‌ها، تابع «setTaxFeePercent» پیدا شده که به مالک اجازه می‌داد هزینه خرید و فروش قرارداد را تغییر دهد. این تابع ۴۷ بار استفاده شده و هزینه تراکنش را تا ۹۹٪ افزایش داده است.

یک کاربر در تراکنش خود ۲۶/۸۹ دلار توکن دینگو خریداری کرد، اما تنها ۱٪ از مبلغ سرمایه‌گذاری شده را در قالب ۴/۲۷ میلیون توکن دینگو دریافت نمود.

طبق گزارش CPR، بعضی تراکنش‌ها با ۹۵ درصد کارمزد مالیات و ۴ درصد کارمزد نقدینگی مشمول مالیات می‌شوند که در مجموع ۹۹ درصد کارمزد برای هر تراکنش در نظر گرفته شده است.

CPR به کاربران هشدار می‌دهد که در هنگام خرید توکن‌ها احتیاط کنند، زیرا کلاهبرداران همیشه در کمین هستند و می‌توانند قراردادها را به روش‌های مختلف هک کنند.

بازار کریپتو در مراحل اولیه خود است و کلاهبرداران همیشه راه‌های جدیدی برای سرقت وجوه پیدا می‌کنند و بایستی اقدامات امنیتی لازم انجام شوند.

منبع: u.today

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.