این هفته سودهای این ۴ رمزارز را از دست ندهید!

تحلیل آلت کوین‌ها
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 5 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰

در هفته‌ی آتی در صورتی که بیت کوین بتواند یک بازیابی خوبی را تجربه کند، امکان افزایش قیمت ۴ رمزارز XRP ،NEAR ،XMR و WAVES  وجود داشته و این رمزارزها در موقعیت‌های خوبی برای خرید قرار دارند. در این مقاله قصد داریم به تحلیل چارت این ۴ رمزارز بپردازیم.

تحلیل XRP در تایم فریم روزانه

تحلیل روزانه xrp

ریپل در تلاش است تا تریگر نزولی را بشکند اما خرس‌ها (Bears) تا به امروز مانع انجام این کار شده‌اند. یکی از نکات مثبتی که مشاهده می‌شود این است که گاوها (Bulls) هنوز میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه را در قیمت ۰.۷۲ سنت حفظ کرده‌اند.

در میانگین متحرک (Moving Average) نوسان خاصی دیده نمی‌شود و شاخص مقاومت نسبی (RSI) نیز در نقطه‌ی میانه‌ قرار دارد و این دو اندیکاتور سیگنال خاصی به نفع خرس‌ها یا گاوها ارائه نمی‌دهند. در صورتی که تریگر نزولی توسط گاوها شکسته شود، قیمت می‌تواند تا محدوده‌ی ۰.۹۱ سنت نیز اوج بگیرد.

اگر قیمت ریپل بالای ۰.۹۱ سنت تثبیت شود، احتمال تست مقاومت روانی بسیار مهم ۱ دلاری وجود دارد. اما اگر قیمت از محدوده‌ی فعلی یعنی ۰.۷۲ سنت ریزش کند، اولین حمایت در ناحیه ۰.۶۸ سنت و حمایت بعدی در قیمت ۰.۶۲ سنت قرار دارد.

تحلیل XRP در تایم فریم ۴ ساعته

تحلیل ۴ ساعته xrp

در تایم فریم ۴ ساعته، رمزارز XRP در حال نوسان جزئی بین دو محدوده‌ی ۰.۸۰ سنت و ۰.۷۰ سنت است. اگر خریداران قیمت را به بالای تریگر نزولی برسانند، مقاومت ۰.۸۰ سنت هم می‌تواند شکسته شود. در اینصورت روند به دست گاوها خواهد افتاد و مقصد بعدی قیمت، ۰.۸۵ سنت و بعد  ۰.۹۱ سنت است.

اما در صورتی که قیمت میانگین متحرک را در قیمت ۰.۷۲ سنت به سمت پایین بشکند،‌ نزدیک‌ترین محدوده حمایتی ۰.۷۰ سنت است که در صورت شکسته شدن آن،‌ ۰.۶۲ سنت حمایت بعدی ریپل خواهد بود.

تحلیل NEAR در تایم فریم روزانه

تحلیل near در تایم فریم روزانه

رمزارز NEAR در چند روز اخیر بین دو میانگین متحرک فشرده شده است که نشان‌دهنده‌ی خرید گاوها در EMA-۲۰ روزه (در قیمت ۱۰ دلار) و فروش خرس‌ها در محدوده‌ی SMA-۵۰ روزه (قیمت ۱۱ دلار) است.

فعلا میانگین متحرک و شاخص مقاومت نسبی هم یکی بودن خرید و فروش را نشان می‌دهند. اگر این بار خریدها بیشتر شوند و در قیمت ۱۲ دلار شاهد کندل تثبیتی باشیم محدوده‌ی مقاومتی ۱۴ دلار جایی است که خرس‌ها فروش‌های سنگین‌شان را دوباره آغاز خواهند کرد.

البته در صورتی که میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه در قیمت ۱۰ دلار شکسته شود، یعنی روند به دست خرس‌ها افتاده است و در اینصورت حمایت بعدی این رمزارز محدوده ۸ دلار خواهد بود.

تحلیل NEAR در تایم فریم ۴ ساعته

تحلیل near در تایم فریم ۴ ساعته

در تایم فریم ۴ ساعته بعد از شکسته شدن تریگر نزولی شتاب رشدها افزایش یافت اما مقاومت ۱۲ دلار مانع رشد بیشتر قیمت شد. اگر خریداران بار دیگر قیمت را بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند،‌ بار دیگر سطح ۱۲ دلار تست خواهد شد اما اگر حمایت فعلی یعنی میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه از دست برود، حمایت بعدی ۹.۵ دلار خواهد بود.

تحلیل XMR در تایم فریم روزانه

تحلیل xmr تایم فریم روزانه

رمزارز مونرو با نماد XMR برای چند هفته‌ی اخیر در یک کانال نزولی در نوسان بوده است. و گاوها خریدهای خوبی در کف یعنی حدود قیمتی ۱۳۴ دلار روی آن انجام داده‌اند. هم‌چنین قیمت در روزهای اخیر بین ۱۳۴ دلار و ۱۸۸ دلار در نوسان بوده است.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و RSI یکسان بودن عرضه و تقاضا را نشان می‌دهند. اگر خریداران بتوانند قیمت را بالای ۱۸۸ دلار تثبیت کنند، الگوی دوقلو کف کامل می‌شود و هدف قیمتی ۲۴۲ دلار مقصد بعدی این الگو خواهد بود. البته این صعود به همین سادگی‌ها هم نخواهد بود زیرا چند ناحیه مقاومتی در مسیر وجود دارد.

برعکس اگر قیمت زیر ۱۵۵ دلار برسد و در این محدوده تثبیت شود، خرس‌ها می‌توانند با فروش‌های سنگین باعث بوجود آمدن ریزش‌های بیشتری هم بشوند.

تحلیل XMR در تایم فریم ۴ ساعته

تحلیل xmr تایم فریم ۴ساعته

در تایم فریم ۴ ساعته خط تریگر نزولی شکسته شده اما با فروش‌های سنگین خرس‌ها، قیمت در بالای تریگر تثبیت نشد و ریزش سنگینی را از این محدوده تجربه کرد. اگر قیمت زیر ۱۵۵ دلار تثبیت شود؛ روند به نفع خرس‌ها خواهد بود در غیراینصورت اگر تریگر بار دیگر شکسته شود، مقاومت ۱۸۸ دلار، هدف بعدی XMR است.

تحلیل WAVES در تایم فریم روزانه

تحلیل waves تایم فریم روزانه

رمزارز WAVES از ارزهای پرسود هفته‌ی اخیر بازار کریپتوکارنسی بود. با تشکیل یک الگوی دو قلو کف در حمایت ۸ دلار، WAVES بسیار پر شتاب خود را به قیمت ۲۱ دلار رساند و روند هنوز در دست گاوها است.

در نزدیک مقاومت روانی ۲۰ دلار خرس‌ها یک مقاومت سخت اعمال کرده‌اند اما نکته‌ی مثبت این است که قدرت خرید گاوها در این محدوده کاهش پیدا نکرده است. اگر شتاب رشدها بار دیگر افزایش پیدا کند و قیمت بالای ۲۱ دلار تثبیت شود مقصد بعدی قیمت ۲۴ و ۲۷ دلار خواهند بود. در صورت بسته شدن کندل روزانه زیر ۱۶ دلار روند به دست خرس‌‌ها خواهد افتاد.

تحلیل WAVES در تایم فریم ۴ ساعته

تحلیل waves در تایم فریم ۴ساعته

در تایم فریم ۴ ساعته بعد از آغاز اصلاح قیمت از ۲۱ دلار،‌ شاخص مقاومت نسبی (RSI) هم از محدوده‌ی خرید شدید (OverBought) به میانه‌ی شاخص برگشته است و گاوها قیمت را به سطح ۳۸.۲ درصد فیبوناچی در محدوده ۱۶ دلار رسانده‌اند.

اگر قیمت بالای این محدوده که میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه هم در آن نقطه وجود دارد باقی بماند، گاوها می‌توانند قیمت را به بالای ۲۱ دلار برسانند. در غیر اینصورت اگر قیمت از این محدوده ریزش کند یعنی خریداران کوتاه مدت برای خروج از بازار عجله دارند در نتیجه حمایت‌های ۱۴ و سپس ۱۳ دلار، مقصدهای بعدی WAVES خواهند بود.

منبع: Cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.