۴ رمزارز سودآور در هفته پیش‌رو کدامند؟

تحلیل رمزارزها
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 7 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

بازار ارزهای دیجیتال در هفته گذشته، با تغییرات بسیاری همراه بود. برخلاف بیت‌کوین که همچنان کمتر از ۶۰ هزار دلار قیمت دارد و رشد قابل توجهی را در هفته‌های اخیر تجربه نکرده، آلت‌کوین‌ها هفته پیش با رشد کم‌سابقه‌ای روبه‌رو شدند.

 

 دوج‌ کوین خبرسازترین رمزارز هفته گذشته بود و اتر پیشتاز این هفته.

 

دوج‌کوین هفته پیش با سرعت در حال افزایش قیمت بود و پیش‌بینی می‌شد رشد آن ادامه پیدا کند؛ اما پس از حضور ایلان ماسک در یک برنامه تلویزیونی به نام Saturday Night Live، در کمال ناباوری قیمت دوج سقوط کرد.

سرمایه‌گذاران دوج‌کوین و سلبریتی‌هایی که تبلیغات این رمزارز را انجام می‌دادند از کاهش قیمت دوج‌کوین با حرف‌های ایلان ماسک شوکه شده‌اند. دوج کوین که بیشتر به یک شوخی شبیه است همچنان در مسیر کاهش قیمت قرار دارد. 

در حالی‌که دوج‌کوین در مسیر کاهش قیمت قرار داشت، برخی از هولدرها به خرید این رمزارز پرداختند. به نظر می‌رسد این دارایی دیجیتال برای خیلی از سرمایه‌گذاران اهمیت دارد و آن‌ها برای بالا بردن قیمت دوج‌کوین تلاش می‌کنند.

زمانی که سیر نزولی قیمت دوج‌کوین آغاز شد، رالی صعودی قیمت اتر اوج گرفت. اتر همانند بسیاری از آلت‌کوین‌ها، در یک رالی افزایشی قیمت قرار گرفت. دومین رمز ارز برتر بازار در روزهای اخیر بارها رکوردشکنی کرده است. هم‌راستا با اتر، بایننس‌کوین، آدا، لایت‌کوین و چین‌لینک نیز سرعت رشد بالایی داشتند و رکورد قیمتی جدیدی را ثبت کردند.

 

نمودار قیمت رمزارزها

در این گزارش، تحلیل قیمت ۴ رمزارز سودآور در هفته پیش‌رو را می‌خوانید.

تحلیل قیمت بایننس کوین

بایننس کوین (BNB)، در هفته گذشته رویکرد مثبتی داشته و قیمت آن روند افزایشی‌اش را ادامه داده است. اگرچه واگرایی منفی در شاخص مقاومت نسبی بایننس‌کوین مشاهده می‌شود، اما این واگرایی‌ها نتوانسته‌اند تاثیری در روند افزایش قیمت رمزارز صرافی بایننس داشته باشند.

براساس پیش‌بینی‌ها اگر بایننس‌کوین بالاتر از ۶۸۰ دلار شود، مقصد بعدی آن ۸۰۸/۵۷ دلار است. با این‌که بایننس‌کوین امروز به بالاترین قیمت خود در تمام زمان‌ها رسید و قیمت ۶۹۲/۸۵ دلار را تاچ کرد، با اصلاح قیمت بار دیگر کمتر از ۶۸۰ دلار شد.

تحلیل‌گران بر این باورند که اگر خریداران بتوانند قیمت این رمزارز را بیشتر از ۶۸۰ دلار نگه‌دارند، BNB به قیمت ۸۰۸/۵۷ دلار می‌رسد و رالی افزایشی قیمت آن آغاز خواهد شد.

در صورتی که قیمت بایننس‌کوین کمتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شود، احتمال سقوط قیمت این دارایی دیجیتالی افزایش می‌یابد.

مهم‌ترین فاکتور برای صعود بایننس‌کوین و هر ارز دیجیتالی، حفظ سطوح حمایتی است.اگر قیمت BNB کمتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شود، ممکن است به قیمت۵۹۲ دلار برسد. همچنین اگر سطوح حمایتی این رمزارز توسط خریداران محافظت نشود، ممکن است قیمت BNB به ۴۲۸ دلار برسد.

براساس نمودار ۴ ساعته قیمت BNB، رنج قیمتی این ارز دیجیتال بین ۶۰۰ دلار و ۶۸۰ دلار است. 

با توجه به حرکات مثبت گاوها و خرید بیش از حد آن‌ها، به نظر می‌رسد به زودی رالی پر قدرت صعود قیمت BNB آغاز شود. 

پیش‌بینی می‌شود قیمت BNB با افزایش قیمت به ۷۶۰ دلار برسد. اگر رالی صعودی آغاز نشود و خرس‌ها با فروش BNB قیمت آن را کاهش دهند، ممکن است این رمزارز به ۶۰۰ دلار برسد. در چند روز آینده، احتمال تحول قیمت BNB وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود روند رشد آن ادامه یابد.

 

تحلیل قیمت آدا

کاردانو (آدا) رمزارزی است که در هفته‌های گذشته نوسانات زیادی را پشت سر گذاشته است. این رمزارز پیش از شکست رکورد بالاترین قیمت خود در تمام زمان‌ها را بشکند قیمتی بین ۱ دلار و ۱/۴۸ دلار داشت. پس از مدتی رقابت بین خریداران و فروشندگان آدا افزایش یافت.

خریداران موفق شدند قیمت آدا (ADA) را افزایش دهند و رکورد این رمزارز را جابه‌جا کنند.

 

آدا امروز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت (۱۰ می) به بالاترین قیمت خود در تمام زمان‌ها رسید. بیشترین قیمت کاردانو (آدا) ۱/۸۳ دلار شده است. 

 

پس از شکست رکورد قیمتی آدا، گاوها به طور موقت موفق به شکست خرس‌ها شدند. جایگاه قیمتی آدا همانند هر رمزارز دیگری، پس از افزایش قیمت متزلزل است و خرس‌ها تلاش خود را برای پایین آوردن قیمت انجام می‌دهند. 

در صورتی که خریداران بتوانند قیمت آدا را بالاتر از ۱/۷۴ دلار نگه‌دارند، احتمال افزایش قیمت وجود دارد. اگر رالی افزایشی قیمت آدا شروع شود، به زودی این رمزارز به ۲ دلار و سپس ۲/۲۵ دلار می‌رسد.

برای موفقیت گاوها در برابر خرس‌ها و صعود آدا، قیمت این رمزارز باید بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰  روزه باقی بماند.

میانگین متحرک نمایی و ساده در نمودار ۴ ساعته قیمت آدا نشان‌دهنده کنترل موقت گاوها هستند. در صورتی که قیمت بالاتر از ۱/۷۵ دلار باقی بماند و خریداران به خرید خود ادامه دهند، رالی صعودی با موفقیت ادامه می‌یابد. 

اگر قیمت آدا کاهش یابد و کمتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شود، قیمت آدا بین ۱/۴۸ دلار و ۱/۷۵ دلار در نوسان خواهد بود.

تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند آدا با رشد قیمت همراه خواهد بود تنها اگر گاوها در کوتاه مدت بتوانند قیمت این رمزارز را از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه بیشتر نگه‌دارند.

 

تحلیل قیمت لایت کوین

 

لایت کوین (Litecoin) را با نماد اختصاری LTC می‌شناسند. این رمزارز در هفته اخیر یکی از آلت‌کوین‌های سودآور بوده و توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است. با وجود حرکات خرسی موجود در روزهای گذشته، قیمت لایت‌کوین با تغییرات زیادی مواجه شد.

 

خرس‌ها نتوانستند از مقاومت‌ها دفاع کنند و رکورد بالاترین قیمت لایت کوین برای تمام‌ زما‌ن‌ها شکسته شد.

 

گاوها بازار لایت‌کوین را تا حدودی به دست گرفتند اما به نظر می‌رسد این نشانه‌ها به اندازه‌ای کافی نیست که قیمت لایت‌کوین با تغییرات زیادی روبه‌رو شود.

برخی تحلیل‌گران ادعا می‌کردند اگر قیمت لایت‌کوین از مقاومت ۳۷۲/۵۳ دلار عبور کند، مرحله بعدی ۴۰۰ دلار و سپس ۴۶۳/۳۱ دلار خواهد بود. لایت‌کوین امروز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت (۱۰ می) به قیمت ۴۱۳/۴۹ دلار رسید. با این حال، پس از صعود با اصلاح قیمت به کانال ۳۸۸ دلار رسید. با تغییر سطوح مقاومتی، تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند مسیر صعودی تازه‌ای برای این رمزارز پیش‌رو خواهیم داشت.

با وجود موج مثبت افزایش قیمت لایت‌کوین، تریدرها نگران شکست حرکات گاوی و کاهش قیمت لایت کوین هستند. نتیجه شکست اقدامات گاوها، ممکن است به کاهش قیمت لایت کوین و کمتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شدن باشند. پایین آمدن قیمت لایت‌کوین همچنین ممکن است راه را برای سقوط قیمت این رمزارز به کمتر از نمودار متحرک ساده باز کند.

نمودار ۴ ساعته قیمت لایت‌کوین، قیمت این رمزارز را بین ۳۳۰/۵ دلار و ۳۷۲/۵ دلار نشان می‌دهد. در صورتی که خرس‌ها موفق به دفاع از مقاومت‌ها شوند و قیمت لایت‌کوین را پایین تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بیاورند، کار گاوها برای افزایش قیمت لایت‌کوین سخت می‌شود.

با تمام این تفاسیر، گاوها همچنان به دنبال شکست رکوردهای قیمتی لایت‌کوین هستند و این احتمال وجود دارد که قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه آورده و رالی صعودی قیمت لایت‌کوین را شروع کنند.

 

تحلیل قیمت چین لینک

 

چین لینک (Chainlink)‌ که با نماد LINK شناخته می‌شود، یکی از آلت‌کوین‌های سودمند در روزهای اخیر است. چین‌لینک، در روزهای گذشته افزایش قیمت قابل توجهی داشته و رکورد قیمتی جدیدی برای این رمزارز ثبت شده است.

امروز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه (۱۰ می)، رکورد بالاترین قیمت چین‌لینک شکست و این رمزارز به قیمت ۵۳ دلار رسید.

همانند هر رمزارزی، چین‌لینک نیز پس از افزایش قیمت و شکست رکوردها با اصلاح قیمت مواجه شده است. داده‌ها نشان می‌دهند که در حال حاضر اصلاح قیمت‌ در این رمزارز کم عمق هستند ولی تا مدت کوتاهی قیمت را ثابت نگه می‌دارند.

نمودارهای قیمت چین‌لینک، سطح فروش را بیشتر از خرید نشان می‌دهد. با کم شدن میزان خرید، احتمال کاهش قیمت چین‌لینک بیشتر و بیشتر می‌شود. با اینکه نمودارها سطح خرید را کمتر از فروش نشان می‌دهند، همچنان رقابت تنگاتنگی بین خریداران و فروشندگان چین‌لینک وجود دارد.

در صورتی که خرس‌ها با فروش رمزارزها بتوانند قیمت چین‌لینک را کمتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه این رمزارز بیاورند، احتمال ریزش قیمت افزایش می‌یابد.

از سوی دیگر، اگر گاوها بتوانند قیمت چین‌لینک را بالا ببرند و مقاومت‌ها را بشکنند، احتمال افزایش قیمت این رمزارز بیشتر می‌شود. مقاومت ۵۱/۹۶ دلاری چین‌لینک شکسته شده و این رمزارز امروز به بالاترین قیمت خود در تمام زمان‌ها  رسیده است. 

به نظر می‌رسد با شکست رکوردهای قیمتی چین‌لینک، این آلت کوین به قیمت ۶۶/۷۴ دلار صعود کند. البته با توجه به اصلاح قیمت و بازگشت به کانال ۵۰ دلار، تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند چین‌لینک برای صعود باید از مقاومت ۵۱ دلاری بگذرد.

اگر قیمت چین‌لینک کمتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شود و به سطح ۴۶ دلار برسد، ریزش قیمتی را شاهد هستیم. 

حرکات مثبتی که گاوها برای افزایش قیمت چین‌لینک انجام می‌دهند، گاوها را نگران کرده است. در صورت کاهش میانگین متحرک نمایی  و ساده، ممکن است در کوتاه مدت قیمت چین‌لینک کاهش شدیدی داشته باشد. 

نمودار ۴ ساعته قیمت چین‌لینک، قیمت این آلت‌کوین را بین ۴۶ تا ۵۰ دلار نشان می‌دهد. همه چیز به سرعت عمل خریداران و فروشندگان این رمزارز بستگی دارد. اگر خریداران بتوانند با افزایش تقاضا، قیمت را بالا ببرند، چین‌لینک ۵۴ دلاری خواهد شد. 

در نقطه مقابل، اگر قیمت چین‌لینک کمتر از ۵۰ دلار شود و سطح فروش افزایش یابد، شاهد سقوط قیمت این رمزارز خواهیم بود. نتیجه فروش بیش از اندازه حتی منجر به کاهش بیشتر قیمت خواهد شد.

 

 

به نظر شما کدام ارزهای دیجیتال در هفته آینده سودآور خواهند بود؟ آیا شاهد صعود این ۴ رمزارز هستیم یا سقوط آن‌ها؟

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.