بهترین صرافی تبدیل اتریوم به ریال چه صرافی است و چگونه کار می‌کند؟

صرافی تبدیل اتریوم به ریال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 6 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۸ مهر ۱۴۰۰

اتریوم یکی از باارزش‌ترین رمزارزهای حوزه کریپتوکارنسی است که روزانه حجم معاملات زیادی در بین سرمایه گذاران این حوزه به خود اختصاص می‌دهد. خرید و فروش رمزارزها معمولا در بستر فضای آنلاین و از طریق صرافی‌هایی که این خدمات را ارائه می‌کنند، انجام می‌گیرد. از این رو اگر قصد تبدیل اتریوم به ریال را دارید، باید از صرافی‌های آنلاین استفاده کنید. اما کدام صرافی تبدیل اتریوم به ریال بهتر است؟ با بیتستان همراه باشید تا هم روند و مراحل تبدیل اتریوم به پول نقد را آموزش دهیم، هم این که بهترین صرافی تبدیل اتریوم به پول ایران را معرفی کنیم.

صرافی تبدیل اتریوم به ریال

همان طور که مستحضر هستید، خرید و فروش ارزهای دیجیتال در فضای بلاک چین انجام می‌گیرد. این فضا به دلیل این که قابل پیگیری نیست، امنیت زیادی را برای خریداران و فروشندگان به ارمغان می‌آورد، اما در مقابل برخی از افراد سودجو از همین قابلیت عدم پیگیری سوء استفاده کرده، و اقدام به کلاهبرداری از معامله گران این رمزارزها می‌کنند.

برای این که بتوانید با اطمینان و اعتماد کاملی، اقدام به خرید و فروش رمزارزها در قالب صرافی‌های دیجیتال نمایید، بهتر است با روند این کار آشنایی کاملی داشته باشید تا به مشکلی برخورد نکنید. همچنین باید بدانید که یک صرافی تبدیل اتریوم به ریال چه ویژگی‌هایی داشته باشد و از چه روش‌هایی می‌توان به قابل اعتماد بودن یک صرافی پی برد.

در ادامه این مقاله قصد داریم که در ابتدا، چگونگی تبدیل اتریوم به پول نقد را خدمتتان بیان کنیم، سپس به مواردی مثل ویژگی‌های یک صرافی مطمئن جهت انجام خرید و فروش اشاره نماییم.

تبدیل اتریوم به ریال چگونه انجام می‌گیرد؟

در پاسخ به این سوال باید بیان کنیم که خرید و فروش رمزارز اتریوم با استفاده از صرافی‌های آنلاین این حوزه انجام می‌گیرد. اما هر صرافی بر اساس قیمت دلار و برخی شرایط دیگر، قیمت خاصی را برای خرید اتریوم و یا فروش اتریوم تعیین می‌کند. از این رو در همه صرافی‌ها، قیمت خرید و فروش رمز ارز اتریوم کمی با هم تفاوت دارد.

پس اگر قصد دارید که این رمزارز را به بهترین قیمت بفروشید، یا با مناسب‌ترین قیمت بازار خریداری نمایید، باید به چند صرافی سر بزنید و قیمت متوسط بازار را به دست آورید. باز هم تکرار می‌کنیم که بازار کریپتوکارنسی و رمزارزها به شدت در تغییر است و دقایق در تغییر قیمت بسیار تعیین کننده هستند، از این رو قیمت ثابتی برای یک رمزارز در صرافی‌ها وجود ندارد.

مراحل تبدیل اتریوم به پول ایران:

همان طور که گفتیم، تبدیل اتریوم به ریال توسط صرافی‌های آنلاین انجام می‌گیرد. هر کدام از این صرافی‌ها نیز قیمت گذاری خاصی برای خرید و فروش این رمزارز دارند. مراحل تبدیل اتریوم به پول نقد معمولا در همه صرافی‌ها به یک شکل خاص انجام می‌گیرد و در ۶ مرحله خلاصه می‌شود.

البته ناگفته نماند که ممکن است در یک صرافی، مرحله خاصی به خصوص در زمان تایید هویت شما برای انجام عملیات در نظر گرفته شده باشد. از این رو مراحلی که در ادامه ذکر خواهیم کرد، به صورت کلی هستند.

۱- آگاهی از قیمت روز ارز دیجیتال

همان طور که می‌دانید، با توجه به نوسانات قیمت دلار، قیمت هر رمزارز مثل اتریوم می‌تواند در ساعات مختلف، تغییر پیدا کند. همچنین قیمت گذاری دقیق و مشخصی نیز برای خرید و یا فروش ارز اتریوم وجود ندارد، پس بهترین کار برای آگاهی از قیمت رمزارز اتریوم، این است که در موتور جست و جوی گوگل گشت و گذاری انجام دهید.

همچنین می‌توانید به چند صرافی مورد اعتماد نیز سر بزنید و قیمت فروش اتریوم را به دست آورید.

۲- چک کردن خرید و فروش رمز ارز مورد نظر شما در صرافی

در مرحله دوم، بعد از این که قیمت فروش ارز اتریوم را از راه‌های معرفی شده به دست آوردید، باید اطلاع یابید که آیا صرافی مد نظر شما جهت تبدیل اتریوم به ریال، امکان فروش این رمزارز را برایتان مقدور ساخته یا نه؟!

در برخی از مواقع، به دلیل نوسانات بیش از حد قیمت رمزارزها، امکان فروش برخی ارزهای دیجیتال در صرافی‌ها ممکن نیست. از این رو چک کردن خرید و فروش رمز ارز مورد نظر شما در صرافی لازم است که انجام شود.

۳- عضویت در سایت برای فروش اتریوم

بعد از این که مطمئن شدید، صرافی مد نظرتان امکان فروش اتریوم را برایتان فراهم کرده، نوبت آن است که در صرافی عضو شوید. در این زمان باید دستورالعملی که سایت برای عضویت تعیین کرده است را دنبال نمایید.

در صرافی بیتستان می‌توانید به سادگی مراحل عضویت خود را دنبال نمایید.

۴- پیگیری مراحل احراز هویت با ارسال مدارک

بعد از ثبت نام در یک صرافی، به دلیل قوانین تعیین شده از سمت بانک مرکزی، لازم است تا هویت فرد فروشنده به صورت کامل تایید شود. از این رو در صرافی‌ها هنگام خرید و فروش، باید مراحل احراز هویت را انجام دهید که در هر سایتی متفاوت است.

اما معمولا برای احراز هویت نیاز است مدارکی را نیز ارسال نمایید. این مدارک عبارتند از: اسکن کارت شناسایی، شماره حساب بانکی، اسکن و تصویر کارت ملی و … .

  • این مرحله در صرافی‌ها به دلیل امنیت پول شما و قابل پیگیری بودن آن در صورت بروز هر گونه مشکل انجام می‌گیرد.
۵- دریافت آدرس برای انتقال رمز ارز

با اتمام مراحل احراز هویت در صرافی مد نظرتان؛ یک آدرس اختصاصی به شما داده خواهد شد که برای انتقال رمزارز از کیف پول به صرافی و یا بالعکس کاربرد دارد. بعد از دریافت این کد، باید وارد کیف پولتان شده و آدرس را وارد نمایید. سپس مقدار اتریومی که قصد فروش آن را دارید، تعیین کنید.

۶- واریز وجه به حساب شما

بعد از رد کردن مرحله قبل و تعیین میزان اتریوم فروشی، باید منتظر باشید تا صرافی، معادل ریالی ارز فروخته شده را به شماره حسابی که در مرحله ثبت نام و احراز هویت وارد کرده‌اید، واریز کند.

چند عامل مهم در مدت زمان واریز وجه به حساب شما دخلی هستند.

  1. سیاست صرافی انتخابی شما (برخی از صرافی‌ها بلافاصله و برخی دیگر ۲۴ ساعت بعد پول را به حساب شما واریز می‌کنند)
  2. حجم معامله
  3. زیر ساخت انتقال وجه به کیف پول صرافی (انتقال ارز دیجیتال از کیف پول شما به کیف پول صرافی بسته به نوع ارز دیجیتال می‌تواند متفاوت باشد. انتقال برخی ارزها مثل ترون و سولانا سریع‌تر انجام می‌گیرد)

در بیتستان در مدت زمان بسیار کوتاهی که حتی فکرش را نمی‌کنید، معادل ریالی میزان رمزارز فروخته شده به حسابتان واریز خواهد شد. برای آغاز خرید و فروش با بیتستان، باید پس از ثبت نام و ایجاد حساب کاربری، مراحل احراز هویت را طبق دستورالعمل سایت به انجام برسانید. احراز هویت، در صورت عدم استفاده مشکوک از حساب کاربری صرافی، تنها یکبار برای همیشه انجام می‌گردد.

فراموش نکنید که قبل از شروع فرآیند خرید یا فروش، ابتدا کارت بانکی خود را وارد کنید. همچنین، حتما آموزش استفاده کامل از کیف پول ارزهای دیجیتال را شخصا دریافت و به کار ببندید؛ ضمن اینکه آموزش استفاده از کیف پول‌های معتبر در وبلاگ بیتستان قابل دسترسی است.

نحوه احراز هویت در بیتستان ارزهای دیجیتال را مطمئن و سریع معامله کنید

ویژگی‌های یک صرافی مطمئن برای تبدیل اتریوم به ریال:

همان طور که قبلا هم گفتیم، دنیای ارزهای دیجیتال به دلیل این که قابل پیگیری نیست، امنیت بسیار زیادی دارد و حریم خصوصی افراد به شدت محافظت می‌شود، اما در مقابل، برخی از سوء استفاده کنندگان از همین ویژگی غیر قابل پیگیری بودن نهایت استفاده را می‌برند و به کلاهبرداری می‌پردازند.

پس بهتر است بدانید که یک صرافی مطمئن و قابل اعتماد، باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. اطلاع از این ویژگی‌ها باعث خواهد شد تا شما بتوانید در انتخاب صرافی تبدیل اتریوم به ریال، عملکرد بهتری داشته باشید.

برخی از ویژگی‌هایی که باید یک صرافی تبدیل اتریوم به ریال دارا باشد، عبارتند از:

  • داشتن مراحل دقیق و اصولی برای احراز هویت
  • قیمت گذاری مناسب و منصفانه برای خرید و یا فروش رمزارزها مثل اتریوم
  • داشتن اعتبار بالا در بین فعالان این حوزه
  • داشتن پشتیبانی و پاسخگویی ۲۴ ساعته در تمام ایام
  • واریز معادل ریالی رمزارزها به حساب بانکی شما در مدت زمان مناسب
  • قابل پیگیری بودن عملیات بانکی انجام گرفته
  • پشتیبانی از ارزهای دیجیتالی متنوع
صرافی قابل اعتماد تبدیل اتریوم به ریال

به کدام صرافی اعتماد کنیم؟

با مواردی مثل چگونگی تبدیل اتریوم به پول نقد، مراحل تبدیل اتریوم به ریال در صرافی و همچنین ویژگی‌هایی که یک صرافی تبدیل اتریوم به ریال باید دارا باشد، آشنا شدید.

اما سوال مهمی که مطمئنا برای شما نیز پیش آمده، می‌تواند این باشد که:  به کدام صرافی برای تبدیل اتریوم به ریال اعتماد کنیم؟

تمامی ویژگی‌ها و مواردی که در بالا گفته شد، حتما باید در یک صرافی آنلاین خرید و فروش رمزارزهای دیجیتال وجود داشته باشند تا هم شما به عنوان کاربر صرافی بتوانید عملیات مد نظرتان را انجام دهید، هم صرافی کاربران بیشتری را به خود جذب کند.

به عنوان مثال؛ ما در بیتستان این امکان را برای شما فراهم کرده‌ایم تا با راحت‌ترین شیوه ممکن، انواع رمزارزهای قانونی را خرید و فروش کنید. تمامی مراحل خرید و فروش در بیتستان قابل پیگری است و به دلیل امنیت زیادی که در سیستم انتقال داده وجود دارد، با خیال راحت می‌توانید به معامله بپردازید.

شما می‌توانید همین حالا ارزهای مد نظرتان را با قیمتی بسیار مناسب خریداری کنید، یا با بهترین قیمت بفروشید. برای این کار، کافی است که روی لینک زیر کلیک کنید.

ارزهای دیجیتال را مطمئن و سریع معامله کنید
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.