تحلیل قیمت اتر، ریپل، دش و سولانا (سه‌شنبه ۲۹ تیر)

تحلیل رمزارز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳۰ تیر ۱۴۰۰

کاهش قیمت شدید بیت کوین، اتر و دیگر رمزارزها در ساعات ابتدایی امروز ۲۹ تیر ماه نگرانی‌هایی را برای سرمایه‌گذاران رمزارزی به همراه داشت. بیتکوین از سطح حمایتی ۳۰ هزار دلار گذشته و در کانال ۲۹ هزار دلاری معامله می‌شود. اتر نیز امروز کاهش قیمت شدیدی داشته و سطح حمایتی آن به ۱۵۰۰ دلار رسیده است. ریپل، دش، سولانا و برخی دیگر از رمزارزها مانند دو رمزارز برتر بازار با کاهش قیمت مواجه شده‌اند.

در این مقاله تحلیل تکنیکال برخی از این رمزارزها را از نگاه تحلیل‌گران سایت beincrypto می‌خوانیم.

تحلیل قیمت اتر

اتر به کمترین قیمت خود در سه ماه گذشته رسیده و از کانال قیمتی ۲۰۰۰ دلار جا مانده است. ریزش قیمت اتر را نشانه‌ای رایج از فشار شدید فروش می‌دانند. قیمت دومین رمزارز بازار ماه گذشته با افزایش خرید و کمتر شدن فشار فروش از مرز ۲۰۰۰ دلار گذشت و پس از مدت کوتاهی به ۲۳۵۰ دلار رسید. 

اگرچه اتر ماه گذشته بار دیگر وارد کانال دو هزار دلاری شده بود، تحت تاثیر تحولات قیمت بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال قرار گرفت. هزینه‌ تراکنش‌های اتر نیز دغدغه همیشگی سرمایه‌گذاران این رمزارز است. 

اتر امروز به سطح قیمتی ۱۷۵۵ دلاری رسیده و سیری نزولی را طی می‌کند. با این همه، شاخص‌های تکنیکال نشان‌دهنده یک سیر صعودی در آینده نزدیک است. میانگین متحرک همگرا واگرا‌ (MACD)، شاخص مقاومت نسبی (RSI) و نوسان‌ساز تصادفی احتمال افزایش قیمت اتر را می‌دهند.

با توجه به تغییرات قیمت بازار رمزارزها، تحلیل‌گران به طور قطع نظری درباره صعود یا نزول قیمت اتر نمی‌دهند. هر چند هیچ چیزی در بازارهای مالی قطعی نیست، ولی تحلیل‌گران احتمال صعود را تایید می‌کنند. در حال حاضر نزدیک‌ترین سطح حمایتی اتر، قیمت ۱۵۰۰ دلار است. در صورتی که اتر از این قیمت پایین‌تر بیاید،‌ تئوری‌های صعودی جای خود را به سناریوی نزولی می‌دهند.

اصلاح قیمت اتر

تحلیل قیمت ریپل

توکن XRP، رمزارز اختصاصی شرکت ریپل امروز به زیر ۰/۵۹ دلار رسید. این رمزارز در هفته‌های گذشته روند رو به رشدی را طی کرده بود،‌ اما بار دیگر مسیری نزولی را می‌پیماید. اگرچه فشار فروش و اقدامات قانون‌گذاران در تغییرات منفی ریپل بی‌تاثیر نبوده‌اند، احتمال افزایش قیمت در این رمزارز قوی است.

مانند اتر، شاخص‌های تکنیکال نشان‌دهنده یک سیر صعودی در آینده نزدیک است. میانگین متحرک همگرا واگرا‌ (MACD)، شاخص مقاومت نسبی (RSI) و نوسان‌ساز تصادفی احتمال افزایش قیمت توکن XRP را می‌دهند.

برای آن‌که واگرایی تایید شود، قیمت ریپل باید افزایش داشته باشد. در غیر این صورت، احتمال ریزش بیشتر قیمت این رمزارز وجود دارد.

نمودار ریپل

تحلیل قیمت دش

دش (DASH)، از اواخر اردیبهشت ماه در یک کانال نزولی حرکت می‌کرد و مقاومت‌ها را یکی یکی از دست می‌داد. روز گذشته با غلبه بر خط نزولی، این رمزارز سیری صعودی را طی کرد. دش در یک روز ۷۱٪ رشد داشت، اما نتوانست از قیمت ۱۹۰ دلار فراتر برود.

صعود دش دوام زیادی نداشت و بلافاصله پس از رسیدن به قیمت ۱۹۰ دلار سقوط کرد. در زمان نگارش این مقاله قیمت این رمزارز ۱۱۷ دلار است. تحلیل‌گران بر این باورند که در صورت عبور نکردن از مرز ۱۹۰ دلار به مسیر صعودی خود باز نخواهد گشت. 

نمودار قیمت دش

تحلیل قیمت سولانا

سولانا (SOL)، در دو ماه گذشته دو بار رشد داشته و به قیمت ۲۴/۵۰ دلار رسیده است. با وجود اینکه هر دو بازگشت قیمتی باعث ایجاد فتیله‌ّای طولانی‌ شده‌اند و نشانه‌هایی از صعود قیمت بوده‌اند، احتمالا ساختاری نزولی را ایجاد کرده‌اند.

سولانا در حال حاضر با قیمت ۲۲/۸۹ دلار معامله می‌شود. با توجه به شاخص‌های تکنیکال بازار سولانا نیز مانند بسیاری از رمزارزها نزولی است.

اگر این رمزارز از قیمت ۲۴/۵۰ دلار بیشتر شود، احتمال صعود آن وجود دارد. نزدیک‌ترین سطح حمایتی این رمزارز ۱۳ دلار است.

 نمودار SOL

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

۱ دیدگاه برای “تحلیل قیمت اتر، ریپل، دش و سولانا (سه‌شنبه ۲۹ تیر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.