پشتیبانی صرافی کوین‌بیس از اتریوم ۲

اتریوم 2
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ آذر ۱۳۹۹

صرافی Coinbase اعلام کرد که به منظور زمینه‌سازی برای پذیرش بیشتر پلتفرم اتریوم ۲ و قراردادهای هوشمند‌‌‌، با آغاز سال ۲۰۲۱ میلادی، از ارائه‌ی پاداش برای استکینگ در این شبکه پشتیبانی خواهد کرد. گفتنی است که چند روز پیش خبری توسط وب‌سایت دی‌کریپت منتشر شد که اعلام کرد پس از مدت‌ها انتظار اتریوم ۲ سرانجام در ۱۱ آذر ۱۳۹۹ (امروز) شروع به کار ‌می‌کند.

کوین‌بیس در وبلاگش یک پست رسمی منتشر کرد و در این پست اعلام کرد که از اوایل سال میلادی آینده خدماتی در زمینه‌ی استکینگ Eth2، انجام معاملات و تبدیل آن، ارائه خواهد داد. پس از اجرا شدن این برنامه مشتریان صرافی کوین‌بیس می‌توانند اترهای خود را به ETH2 تبدیل کرده و پاداش استکینگ را دریافت کنند:

در حالی که توکن‌های ETH2 روی زنجیره‌ی beacon قفل شده هستند، کوین‌بیس به منظور ایجاد نقدینگی برای مشتریان، امکان معامله بین ETH،ETH2 و سایر کریپتوکارنسی‌ها را فراهم می‌کند.

این خبر در آستانه‌ی راه‌اندازی شبکه بلاکچینی اتریوم ۲ منتشر شده است. شایان ذکر است که با راه‌اندازی اتریوم ۲ مکانیزم این شبکه به اجماع اثبات سهام (proof-of-stake) تغییر خواهد کرد؛ توسعه‌دهندگان این شبکه ادعا می‌کنند که این مکانیزم اجماع جدید امنیت شبکه را افزایش می‌دهد و حملات ۵۱ درصدی را سخت‌تر می‌کند.


در زمان انتشار این خبر ۸۵۵,۲۶۴ عدد اتر در قرارداد سپرده‌ی (deposit contract) این شبکه به عنوان سرمایه قرار داده شده است. گفتنی است که سهام‌گذاران تا قبل از شروع مرحله ۱ راه‌اندازی اتریوم ۲، قادر به برداشت یا انتقال سهام خود نخواهند بود و این فرآیند ممکن است سال‌ها طول بکشد. در حال حاضر چندین شرکت از جمله Darma Capital، در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد راه حلی هستند که به کاربران اجازه می‌دهد تا به سرمایه خود دسترسی پیدا کنند.

سخن پایانی این‌که اتریوم بعد از بیت کوین دومین کریپتوکارنسی بازار است و به گفته وب‌سایت Messari.io این رمزارز از نظر حجم معاملات روزانه در حال حاضر در رتبه‌ی سوم قرار دارد.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.