هزینه‌های گس اتریوم، ۶۲ درصد ارزان‌تر از ماه گذشته شده است

کاهش ۶۲ درصدی قیمت گس در شبکه اتریوم
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۵ دی ۱۴۰۰

از ۹ نوامبر ۲۰۲۱ (۴۶ روز پیش) کارمزد تراکنش‌ها در شبکه اتریوم بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است. در آن زمان، میانگین کارمزد تراکنش در شبکه اتریوم، ۶۲/۸۴ دلار به ازای هر انتقال بود، اما حالا کارمزدها با ۶۲/۸۵ درصد کاهش، به ۲۳/۳۴ دلار در هر تراکنش رسیده‌اند. با بیتستان همراه باشید تا به دلایل کاهش ۶۲ درصدی قیمت گس در شبکه اتریوم بپردازیم.

بیش از یک ماه پیش، کارمزد تراکنش‌ها در خود شبکه اتریوم (ETH) بسیار گران بود، اما از ۲۵ دسامبر، معیارها نشان می‌دهند که میانگین کارمزد شبکه اتریوم، ۲۲/۸۰ دلار یا ۰/۰۰۵۶ اتر برای هر تراکنش تعیین شده‌اند.

در واقع با در نظر گرفتن هزینه گس شبکه اتریوم در ۲ ماه قبل، می‌توان چنین نتیجه گرفت که هزینه کارمزد تراکنش‌ها در خود شبکه اتریوم (ETH) حدود ۶۲/۸۵ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۶۲ درصدی قیمت گس در شبکه اتریوم

این کاهش کارمزد تراکنش‌ها به یک باره صورت نگرفته و مرحله به مرحله بوده، به طوری که  آمارهای bitinfocharts.com نشان می‌دهند که در ۹ نوامبر، میانگین کارمزد اتر ۳۴/۲۸ دلار برای هر تراکنش بود و امروز، کارمزد ۰/۰۰۳۲ ETH یا ۱۲/۹۹ دلار شده است.

کاهش ۶۲ درصدی قیمت گس در شبکه اتریوم

کاهش هزینه انتقال اتریوم در شبکه‌های لایه ۲:

طبق آمار l2fees.info، امروز انتقال توکن در هر تراکنش، ۳۳/۸۹ دلار برای هر کاربر هزینه در بر دارد، اما هزینه‌های انجام تراکنش در شبکه‌های لایه ۲ نسبت به شبکه خود اتریوم با هزینه به مراتب کمتری انجام می‌گیرد. امروز از نظر نرخ کارمزد، Loopring با ۰/۱۶ دلار به ازای هر انتقال اتر، کمترین کارمزد را از کاربران دریافت می‌کند.

پس از آن، Loopring Polygon Hermez (0/25 دلار)، Zksync (0/33 دلار)، Arbitrum One (1/87 دلار) و Optimism (2/00 دلار) در رده‌های بعد قرار دارند. برای تعویض یک توکن یا انجام مبادله با یک قرارداد هوشمند مبتنی بر اتریوم، کاربر Zksync باید ۰/۸۱ دلار، کاربر Loopring حدود ۱/۰۲ دلار، کاربر Optimism حدود ۲/۸۲ دلار و کاربر Arbitrum نیز ۳/۲۲ دلار پرداخت نماید.

کاهش هزینه انتقال اتریوم در شبکه‌های لایه ۲

کاهش کارمزد شبکه بیت‌کوین:

علاوه بر ارزان‌تر شدن هزینه‌های کارمزد شبکه اتریوم، کارمزدهای شبکه بیت‌کوین (BTC) نیز کاهش داشته؛ طبق داده‌های bitinfocharts.com، از پایان ماه جولای، کارمزدهای بیت‌کوین به‌طور متوسط ​​حدود ۱/۵۰ تا ۵/۰۰ دلار در هر تراکنش بوده است.

در روز شنبه ۲۵ دسامبر ۲۰۲۱، میانگین کارمزد بیت‌کوین ۰/۰۰۰۰۴۶ BTC بود که تقریباً ۲/۳۶ دلار در هر تراکنش یا ۰/۰۰۰۰۰۰۱ بیت‌کوین کاهش داشت. کارمزدهای بیت‌کوین در ۲۱ آوریل ۲۰۲۱ به اوج خود (۶۲/۷۷ دلار) رسید، اما آمارهای امروز نشان می‌دهند کارمزدها ۹۶/۲۴ درصد نسبت به بالاترین قیمت ثبت شده کاهش یافته‌اند.

منبع: news.bitcoin

اتریوم
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.