قیمت اتریوم بعد از ماه‌ها ۴۰۰۰ دلار می‌شود؟

تحلیل قیمت اتر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰

قیمت اتریوم در یک ماه اخیر حدود ۱۰۰٪ رشد داشته و مسیری صعودی را تشکیل داده است. پس از انجام هاردفورک لندن در تاریخ ۱۴ مرداد، قیمت رمزارز اختصاصی شبکه اتریوم رشدی کم سابقه را تجربه کرد و یک جهش بزرگ داشت. براساس داده‌ها، هاردفورک لندن که تغییراتی اساسی در ساختار شبکه اتریوم را به همراه داشت توانست قیمت دومین رمزارز برتر بازار را بعد از ماه‌ها به ۳۰۰۰ دلار برساند. 

اتریوم بعد از هاردفورک لندن برای اولین بار پس از سه ماه با قیمتی بیشتر از ۳۰۰۰ دلار معامله شد. قیمت اتریوم در کوتاه مدت توانست در محدوده قیمتی بیش از سه هزار دلار باقی بماند و به رشد خود ادامه دهد. پیش‌بینی می‌شد با انجام هاردفورک لندن و اجرای کد EIP-1559، قیمت اتر رشد قابل توجهی خواهد داشت. قیمت دومین رمزارز بازار در زمان نوشتن این مطلب،‌ با ۰/۱۳٪ رشد در ۲۴ ساعت گذشته به قیمت ۳۲۶۰ دلار رسیده است. 

تحلیل‌گران حوزه ارزهای دیجیتال بر این باورند که با ادامه این مسیر صعودی،‌ قیمت اتر به زودی ۴۰۰۰ دلاری شود. دلایل بسیاری برای افزایش قیمت اتر مطرح می‌شود. یکی از مهمترین دلایل بالا رفتن قیمت این رمزارز ارتقای شبکه اتریوم است. هارد فورک لندن که ارتقایی در شبکه اتریوم است با سوزاندن هزینه تراکنش‌ها، میزان عرضه و تقاضا را به چالش می‌کشد و به افزایش قیمت کمک شایان ذکری می‌کند.

براساس آمار منتشر شده از زمان هاردفورک لندن تاکنون بیش از ۷۱ هزار اتر سوزانده شده است. سرمایه‌گذاران رمزارزی نیز بار دیگر از خرید اتر استقبال می‌کنند. به نظر می‌رسد از زمان این ارتقا تاکنون اقدامات فروشندگان نتوانسته بازار اتریوم را خرسی کند. با نگاه به میزان معامله اتر در ۱۰ روز گذشته، می‌توان دید که قیمت اتریوم همچنان روندی صعودی را طی می‌کند و پتانسیل افزایش قیمت را از دست نداده است. 

به گفته تحلیل‌گران یک ناحیه مقاومت از ۳۱۳۵ دلار تا ۳۳۲۳ دلار وجود دارد. گاوها برای آن‌که بتوانند قیمت را افزایش دهند باید از این ناحیه مقاومتی عبور کنند. پیش‌بینی می‌شود با گذر از این نواحی مقاومت، قیمت اتریوم خیلی زود به ۳۵۶۵ دلار و سپس ۴۰۹۲ دلار می‌رسد.

 

زمانی که قیمت اتر وارد کانال ۲۰۰۰ دلاری شد،‌ توسط میانگین‌های متحرک حمایت می‌شد. به عبارت بهتر، قیمت اتر بیش از میانگین‌های متحرک بود ولی اگر هر زمانی قیمت کمتر از میانگین متحرک شود،‌ احتمال سقوط قیمت اتر در کوتاه مدت وجود دارد.

زمانی که میانگین‌های متحرک در نواحی حمایتی ۲۹۲۷ دلار قرار بگیرند، قیمت به مدت دو هفته ثابت نگه‌داشته می‌شود. در چنین شرایطی خرس‌ها با فروش دارایی‌ها سعی در تغییر تسلط بازار می‌کنند و قیمت را می‌شکنند. در صورتی که قیمت اتر کاهش یابد ممکن است به مقاومت ۲۶۱۶ دلار برسد.

تحلیل‌گران معتقدند که شکست روند اصلی سرمایه‌گذاری برای فشار افزایش قیمت ضروری است. گفتنی است شاخص‌ مقاومت نسبی و دیگر شاخص‌های تکنیکال نشان از افزایش قیمت اتریوم می‌دهند. 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.