آیا قیمت اتریوم به ۵ هزار دلار می‌رسد؟

تحلیل قیمت ETH
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۰ آبان ۱۴۰۰

ارز دیجیتال اتریوم در هفته اخیر شگفتی آفرید و رکورد قیمتی ۴,۴۶۷ دلار را زد و بالاترین قیمت تاریخ خود را ثبت کرد. عده بسیاری از تحلیل‌گران، علت اصلی این رکورد زنی را قیمت ۶۷,۰۰۰ دلاری بیت کوین می‌دانند. عده‌ای دیگر نیز در انتظار اتریوم ۵ هزار دلاری نشسته‌اند.

مایکل ون د پوپ، تحلیلگر مطرح بازار ارزهای دیجیتال گفته است: 

«شاهد تغییر مطلوب حمایت/مقاومت هستیم و احتمالاً وضعیت برای تداوم روند قیمتی تا ۵,۰۰۰ دلار آماده است.»

اما ون دپ اشاره کرده است که که پیش از این صعود به احتمال بسیار زیاد شاهد اصلاح قیمت اتریوم خواهیم بود. او اعتقاد دارد، تا پایان سال ۲۰۲۱ و شروع رالی جدید این ارز دیجیتال شاهد کاهش قیمت آن خواهیم بود. او در ادامه به قیمت ۱۰۰ دلاری اتریوم در دو سال قبل اشاره کرد و گفت در آن زمان همه اتریوم را یک پروژه شکست خورده نامیده بودند.

اتریوم با آن‌که در روزهای اخیر رکورد قیمت زد اما نتوانست این روند رشد را ادامه دهد و در ۲۴ ساعت گذشته شاهد کاهش قیمت آن بودیم.

اتریوم در روز ۳۰ اکتبر یعنی روز شنبه رکورد قیمت خود را شکست و برای اولین بار با ارزش ۴,۳۷۵ دلار معامله شد. اما روند صعودی این ارز ادامه دار نبود و خرس‌ها قیمت آن را به زیر سطح شکست روز قبل بردند.

تحلیل اتریوم

اتریوم می‌تواند تا متحرک نمایی ۲۰ روزه در سطح ۴,۰۱۰ دلار برسد، که سطح مهمی برای گاوهای بازار است. اگر اتریوم از سطح حمایت خود عبور کند، گاوها تلاش خود را برای رساندن قیمت این ارز به کانال ۴,۴۶۰/۴۷ شروع می‌کنند. اگر این اتفاق بیافتد اتریوم ۵ هزار دلاری دور از ذهن نخواهد بود.

اما اگر قیمت اتریوم به پایین‌تر از میانگین متحرک ۲۰ روزه برود، احتمال رسیدن قیمت این ارز به ۳,۸۸۸ دلار وجود دارد. خرس‌ها برای داشتن دست برتر باید قیمت را در کانال ۳,۸۸۸ حفظ کنند این می‌تواند مسیر را برای کاهش قیمت این ارز تا ۳,۵۶۴ دلار در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه باز کند. بنابراین همان‌طور که گفتیم گاوها تلاش خود را برای رساندن قیمت این ارز به ۴,۴۶۰/۴۷ خواهند کرد.

باید منتظر تحولات عظیم در بازار اتریوم بود. آیا پیش‌بینی‌ها در رابطه با اتریوم ۵ هزار دلاری صحیح است؟

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.