تعداد کل توکن‌های میزبانی شده روی شبکه اتریوم، سرانجام محاسبه شد!

توکن‌های میزبانی شده روی اتریوم
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹

 Coin Metrics برای این سوال که موجودی کل شبکه اتریوم چقدر است، پاسخی ارائه داده است. 

شرکت آنالیز ارزهای دیجیتال، Coin Metrics در تلاش است که میزان کل اتریوم در گردش را محاسبه کند و در پی این هدف،  Crypto Twitter را نیز به چالش کشانده است. 

طبق گزارش Coin Metrics، دومین شبکه بلاک چین بزرگ جهان (شبکه اتریوم)، در ۱۱ آگوست ۲۰۲۰ (۲۰ مرداد)، دارای ۱۱۲/۱۱۴۶ میلیون توکن بود.

شبکه اتریوم

 

در تاریخ ۹ آگوست (۱۹ مرداد)، آنتونی پومپلیانو (Anthony Pompliano)، طرفدار برجسته بیت کوین، سوالی مطرح کرد که توجه بسیاری از اعضای Crypto Twitter را به خود جلب کرد: کل ذخیره پولی اتریوم چقدر است؟

در طی یک بحث داغ، مشخص شد که با وجود داشتن بلاک‌های بسیار زیاد و ارائه دهندگان دیتاهای مختلفی که هر کدام اعداد متفاوتی را نشان می‌دهند، هیچکس نمی‌تواند موجودی این شبکه را محاسبه کند.

همانطور که بنیانگذار Ethhub.io، آنتونی ساسانو (Anthony Sassano) اظهار داشت، مشکل اصلی این است که اتریوم برخلاف بیت کوین، یک عملکرد و قابلیت داخلی برای مشخص کردن موجودی کل ETH ندارد:

در شبکه اتریوم، ارائه دهندگان دیتا و ماینرها، با حل معادله ریاضی ساده برای رسیدن به پاداش، خودشان سند قراردادها برای محاسبه ارزش را می‌نویسند و یا اطلاعات ارائه دهندگان دیگر را کپی می‌کنند.

از طرفی نیز، این واقعیت که اتریوم یک شبکه مبتنی بر اکانت مشتری  و دارای یک لجر مجازی است، کار را سخت‌تر می‌کند.

با این حال، برای تعیین موجودی واقعی یک کریپتو، باید کوین‌های گمشده یا سوخته را از محاسبات خارج کرد. Coin Metrics در ماه ژوئن (خرداد)، برای این مقصود، روشی تحت عنوان “موجودی شناور آزاد” ارائه داد.

این راه حل ارائه شده توسط Coin Metrics، بهترین روش‌ها را از بازارهای سنتی سرمایه گرفته و آنها را در دنیای ارزهای دیجیتال، برای محاسبه موجودی‌ای که در دسترس بازار نیست، استفاده کرده است. موجودی شناور آزاد، از نقدینگی و سرمایه موجود در بازار، تخمین بهتری به ما می‌دهد.

نکته قابل توجه این است که کل موجودی شناور اتریوم، از میزان کل موجودی شبکه بیت کوین و لایت کوین بیشتر می‌باشد.

شبکه اتریوم

از طرف دیگر، ریپل (XRP) کمترین درصد موجودی شناور آزاد را دارد که بطور قابل توجهی از آنچه معمولاً گزارش شده است هم کمتر می‌باشد.

 

قیمت بیتکوین

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.