تعداد اتریوم‌ های سوزانده شده از اتریوم‌ های ضرب‌شده بیشتر شد!

رشد منفی اتر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰

پس از هاردفورک لندن و اجرای کد EIP-1559، شبکه اتریوم با تغییرات گسترده‌ای مواجه شد. انجام کد EIP-1559 به معنای آن بود که هزینه‌های تراکنش سوزانده خواهند شد. در واقع توسعه‌دهنده‌های اتریوم به دنبال ایجاد یک فشار تورمی بر این شبکه  بودند و کد EIP-1559 بهترین گزینه برای این هدف بود. فشار تورمی ایجاد شده به خریداران کمک می‌کند قیمت اتر را بالا ببرند.

ماه گذشته وقتی هاردفورک لندن انجام شد، توسعه‌دهنده‌های شبکه اتریوم هدف از معرفی کد EIP-1559 را کاهش عرضه اتر (ETH) دانستند.

توسعه‌دهندگان شبکه اتریوم بر این باور بودند با تغییراتی که در سیستم انجام می‌دهند، عرضه اتر کاهش یافته و در مقابل تقاضا در شبکه افزایش می‌یابد.

برخلاف تصور توسعه‌دهندگان شبکه اتریوم، در ۲۴ ساعت گذشته عرضه اتر هیچ رشدی نداشت و تعداد اتریوم‌های سوزانده شده از اتریوم‌های ضرب‌شده بیشتر شد! کارشناسان اتریوم معتقدند این اتفاق برای اولین بار در شبکه افتاده است.

کد EIP-1559 تغییری در کدگذاری بلاک‌چین اتریوم بود که به گسترش اندازه بلوک‌ها کمک می‌کرد. این کد سبب افزایش تراکنش‌های ارسالی از طریق شبکه می‌شد. 

اتریوم شبکه‌ای محبوب در میان شبکه‌های بلاک‌چینی است. توکن‌های غیرقابل تعویض ( NFT) معمولا روی شبکه اتریوم ساخته می‌شوند و پروتکل‌ وام‌دهی اَوِ (Aave)، صرافی یونی‌سواپ (Uniswap) و دیگر برنامه‌های مالی از سیستم این شبکه استفاده می‌کنند. پایین آوردن سرعت عرضه اتر، رمزارز اختصاصی شبکه اتریوم می‌توانست به افزایش قیمت این ارز دیجیتال کمک کند. به همین خاطر کد EIP-1559 بخشی از هاردفورک لندن شد.

گفتنی است در ارتقای این شبکه، پیشنهاداتی مانند تعیین هزینه پایه برای هر معامله مطرح شده است. با این تغییرات، به جای آن‌که هزینه پرداخت برای ماینرها ارسال شود و استخراج‌کنندگان تراکنش‌ها را تایید کنند، یک هزینه پایه‌ای سوزانده می‌شود. سوزاندن هزینه تراکنش‌ها در شبکه اتریوم به معنای آن است که با ارسال آن هزینه به کیف پولی که قابل دسترسی نیست، هزینه تراکنش از گردش خارج می‌شود.

ایده ابتدایی اجرای کد EIP-1559، کاهش عرضه کلی اتر در شبکه و افزایش قیمت آن بود. با کاهش نرخ رشد، تقاضا برای اتر افزایش می‌یابد و کم‌کم قیمت این رمزارز با بالا رفتن میزان خرید بیشتر می‌شود. با اینکه در یک ماه گذشته این ایده عملی شده است، در ۲۴ ساعت گذشته میزان اترهای سوزانده شده از اترهای ضرب‌شده بیشتر شده است.

در یک روز اخیر بیش از ۱۳۰۰۰ اتر سوزانده شده است. هم‌بنیان‌گذار دیفای پلاس، اسکات لویس و موسس ویک این اتریوم نیوز معتقدند که این اولین نمونه از تورم‌زدایی اتریوم است.

براساس گزارش سایت تحلیلی Ultrasound Money، از ۵ آگوست که برای اولین بار کد EIP-1559 اجرایی شد تاکنون بیش از ۱۸۸ هزار اتر سوزانده شده است.  همچنین قیمت اتر در یک ماه اخیر ۵۶٪ رشد داشته است.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.