۲۰۰ هزار اتریوم در آتش EIP-1559 سوزانده شدند

سوزانده شدن اتر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰

براساس گزارش‌ سایت ات‌برند دات اینفو (ethburned.info)، رکورد اتریوم‌های سوزانده شده به بیش از ۲۰۰ هزار رسیده است. پس از انجام هاردفورک لندن، شبکه اتریوم با تغییراتی گسترده همراه بود که مهم‌ترین آن‌ها سوزانده شدن پاداش تراکنش‌هاست. با اجرای کد EIP-1559، در یک ماه گذشته، ۲۰۴۲۸۱ اتر با ارزش تقریبی ۶۸۲ میلیون دلار سوزانده شده است.

این کد در ابتدا برای کاهش سرعت رشد اتر در شبکه ارائه شد و هدف از اجرایی شدنش تغییر در چرخه عرضه و تقاضا بود. پس از اجرای این کد، شاهد منفی شدن روند رشد اتر بودیم و در ابتدای این هفته، تعداد اترهای استخراج شده از اترهای سوزانده شده کمتر شد.

براساس داده‌های منتشر شده، به تازگی ۱/۲ میلیون دلار اتریوم سوزانده شده است. طبق این داده‌ها، در هر ساعت ۳۰۰ اتر از چرخه معاملات خارج شده است. روز یکشنبه ۱۴ شهریور ۴۸۷۷ اتر سوزانده شده است. تعداد اتریوم‌های خارج شده از چرخه معاملات در روز شنبه ۱۳ شهریور ۱۰۶۷۵ و روز جمعه ۱۲ شهریور، ۱۳۸۳۹ بوده است.

در ابتدای ماه گذشته، کد EIP-1559 به عنوان بخشی از هاردفورک لندن و در راستای توسعه اتریوم ۲/۰ اجرایی شد تا نسل جدیدی از اتریوم را به وجود آورد. 

ایده کاهش روند عرضه اتریوم به تغییر ساختاری در بلاک‌چین اتریوم مربوط می‌شد. توسعه‌دهندگان اتریوم بر این باور هستند که می‌توان ساختار تایید تراکنش‌های این شبکه را از اثبات انجام کار به اثبات سهام تغییر داد. کد EIP-1559 سبب سوزانده شدن یا به عبارت بهتر از چرخه خارج شدن مقداری اتر در فرایند تراکنش می‌شود. نکته قابل توجه در این پروسه، از بین رفتن بخشی از پاداش تراکنش است که به کاهش عرضه این شبکه کمک می‌کند.

اقداماتی که در هاردفورک لندن انجام شد برای استخراج‌کنندگان اتر خوشایند نبود و آن‌ها از سوزانده شدن اترهایی که استخراج کرده بودند، ابراز نارضایتی کردند. ماینرهای اتر برای دستگاه‌های استخراج، کارت‌های گرافیک و دیگر تجهیزات هزینه زیادی را پرداخت کرده بودند.

با وجود نارضایتی ماینرها، ارتقای شبکه اتریوم انجام شد و در یک ماه گذشته بیش از ۲۰۰ هزار اتر از چرخه معاملات خارج شدند. به گفته توسعه‌دهندگان شبکه اتریوم از پایان سال ۲۰۲۱ یا در ابتدای سال ۲۰۲۲ (زمستان ۱۴۰۰) بلاک‌چین اتریوم ساختار اثبات سهام را با اثبات انجام کار ادغام می‌کند. گفته می‌شود که این اقدامات برای عملی شدن در اتریوم ۲.۰ نیاز به زمان بیشتری دارند که احتمالا چند سال طول می‌کشد.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.